جاذبه های گردشگری تورنتو؛ پرجمعیت ترین شهر کانادا

به گزارش علی آباد جدید، جاذبه های گردشگری تورنتو که بیشتر مورد بازدید گردشگران قرار می گیرند شامل برج CN، باغ وحش تورنتو، کازا لوما، بازار سنت لورنس و موزه ها هستند.

جاذبه های گردشگری تورنتو؛ پرجمعیت ترین شهر کانادا

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

تورنتو (Toronto) مرکز استان انتاریو و پرجمعیت ترین شهر کانادا است. تورنتو به عنوان پایتخت مالی کانادا و یکی از مراکز مالی بزرگ جهان، یک شهر جهانی محسوب می گردد. برای خیلی از گردشگران، پاییز زمان مناسبی برای دیدن تورنتو است. البته فصل بهار برای دیدن جاذبه های گردشگری مانند پارک ها و فضای باز نیز مناسب می باشد ولی باید برای احتیاط بارانی همراه خود داشته باشید. در این مطلب نگاهی به جاذبه های اصلی گردشگری تورنتو انداخته ایم.

1. کازا لوما

عمارت فوق العاده یکازا لوما (Casa Loma) که در باغی زیبا قرار گرفته است، تا حدی یادآورقلعه های قرون وسطایی است. این بنا در ابتدا برای سِر هنری پلاتت ساخته شد و باحدود 100 اتاق و 36 حمام هم اکنون به موزه تبدیل شده است. بازدیدنمایندگان با دیدن اینموزه می توانند به دوران شکوه و عظمت اروپا نگاهی بیندازند. کازا لوما زیباترینقلعه کانادا محسوب می گردد و دارای چندین ساختمانِ تزئین شده، راه های مخفی، برج ،اسطبل و همچنین یک تونل 243 متری است.

کازا لوما یکی از جاذبه های گردشگری تورنتو

2. بازار سنت لورنس

در بازار سنتلورنس (St. Lawrence Market)، دستفروشان به فروش محصولات غذاییمختلف، گل و کالاهای خاص می پردازند. تالار سنت لورنس در سال 1850در تورنتو ساختهشد و محلی برای برگزاری تجمعات عمومی و کنسرت ها به شمار می آید. این بازار در سال1967 بازسازی شد، اما بخش اعظمی از جذابیت قدیمی خود را حفظ نموده است. راه پلهبزرگ و چلچراغ گازی از ویژگی های داخل این تالار محسوب می گردد.

ورودی بازار سنت لورنس در تورنتو

3. بازار خرید ایتون

ایتون سنتر(Eaton Center) در شمالی ترین بخش منطقه تجاری مرکزی (Central Business District) واقع شده است. این مرکز خرید فوق مدرنمکرراً در حال بازسازی و گسترش است و ایستگاه متروی خود را دارد. افراد ناآشنا بهراحتی راه خود را در مسیرهای پر پیچ و خم فروشگاه ها، فروشگاه های تخصصی، بوتیک ها،رستوران ها و کافه تریا گم می نمایند. فروشگاه اصلی ایتون سنتر تورنتو در سال 1869افتتاح و رفته رفته به یک تجارت بزرگ خرده فروشی تبدیل شد.

بازار خرید ایتون یکی از جاذبه های گردشگری تورنتو

4. برج سی ان

این برج بلند 553 متری که سمبل شهر تورنتو نیز به شمار می رود، یکی از اصلی ترینجاذبه های گردشگری شهر است که کمتر کسی پیدا می گردد که بازدید از این برج را از دستبدهد. این برج که در جنوب شهر قرار گرفته است از تمام نقاط شهر به راحتی قابل مشاهدهاست. بازدید نمایندگان این برج می توانند به بالای برج سفر نموده و نمایی از شهر و دریاچهاونتاریو را از این فاصله ببینند و در رستوران های آن با نمای زیبایی از شهر بهغذاخوردن بپردازند.

برج CN در سالهای 1972 تا 1976 ساخته شدو تا مدتها بلندترین برج جهان بود ولی امروزه برج های بلندتر جای آن را در لیستبلندترین ها گرفته اند. بلندترین نقطه از این برج کهبازدیدنمایندگان می توانند از آنجا شهر را تماشا نمایند 447 متر بالای سطح شهر است. درروزهایی که هوا صاف است به راحتی آبشارهای نیاگارا نیز معین است.

برای افرادی کهدنبال هیجان و ماجراجویی هستند، امکان قدم زدن در کناره های این برج نیز وجود داردکه به Edge Walk معروف است که افراد هیجان طلب میتوانند در روی لبه خارجی برج به عرض 1.5 متر در فاصله 365 متری قدم بزنند و شهررا زیر پای خود ببینند.

برج CN یکی از جاذبه های گردشگری اصلی تورنتو

5. باغ وحش تورنتو

تورنتو باغوحشی وسیع دارد که شامل مجموعه ای از صدها حیوان مختلف می گردد که در Red River و 40 کیلومتر شمال شرق مرکز شهر قرار گرفته است. یکی از جاذبههای گردشگری اصلی این باغ وحش پانداها هستند ، پانداها از سال 2013 وارد این باغ وحش شدند و امروزه یکی از پرطرفدارترین حیوانات این باغ هستند. این باغ وحش بخش های متفاوتیدارد و حیوانات مربوط به هر منطقه را در آن نگهداری می نمایند. برای مقال بخش مربوطبه آمریکای شمالی آن مجموعه ای از خرس های گریزلی را در خود نگهداری می نماید.

پانداهای مشهور باغ وحش تورنتو

6. آکواریوم ریپلای کانادا

این آکواریوم بسیار فوق العاده که از آن بهعنوان جالبترین جاذبه جهانگردی تور کانادا یاد میگردد.با داشتن بیش از 16000 گونه یدریایی و حجمی بالغ بر 12500 مترمکعب نه تنها بزرگترین آکواریوم کانادا محسوب شدهبلکه با داشتن گونه های منحصر به فردی همچون عروس های دریایی و خرچنگهای غول آسای65 ساله یکی از شگفت انگیزترین و جالب ترین آکواریوم های جهانست.

تعداد بالایموجودات آبزی ساکن در این مجموعه این امکان را برای بسیاری از افراد فراهم آوردهتا با گنجینه بزرگی از ذخایر حیاتی جهان آشنا شوند و تقریبا هر موجود آبزی متوسطو کوچک اندامی را که مدنظرشان باشد دراینجا پیدا نمایند. از مارماهی و کوسه ماهی هایغول پیکر گرفته تا لاکپشت ها و ماهیان زینتی.

ولی بی شک زیباترین و استثنایی ترینقسمت این آکواریوم٬ بخش عروس های دریایی و موجودات تک سلولی اقیانوسیست.بخشی کهبه باور تمامی جهانگرد ها و بازدید نمایندگان این مجموعه بهترین و مهیج ترین قسمت اینآکواریوم و بلکه بهترین جاذبه های گردشگری تورنتو و کاناداست. مجموعه ای از هزاران عروس دریاییو موجودات شگفت انگیز دیگری که با اجرای فوق العاده ای از حرکات موزون٬ زیباتریننمایش هستی را خلق خواهند کرد.

آکواریوم ریپلای کانادا در تورنتو

7. موزه سلطنتی انتاریو

به طورقطع جالب ترین و هیجان انگیزترین بخش تمام تورهای کانادایی بازدید آنها از موزه یسلطنتی تورنتوست.این موزه که بزرگترین موزه تاریخ طبیعی و فرهنگی جهانست یکی ازشاهکارهای معماری و از بزرگترین کلکسیون های هنری و تاریخی جهانست.از موزه دایناسورهاو اولین بقایای انسانی گرفته تا مجسمه های مصری و اولین گونه های جانوری.

این موزههمچنین از حیث دیرینه شناسی و مطالعات باستانی یکی از بزرگترین مراکز تحقیقاتی جهانبوده و کتابخانه و مرکز کامپیوتر آن از مهمترین و بزرگترین مراکز مطالعاتی جهانست.امااین مرکز جدای از تمام جذابیتهایی که برای دانشمندان و محققان دارد ٬ همچنان یکیاز جالبترین و هیجان انگیزترین مراکز تفریحی تورنتو به شمار می آید.رستورانهایمعتبر و مراکز خرید بسیار بزرگ موزه از جمله امکاناتیست که موزه را از حالت صرفآکادمیک خارج نموده و باعث جذب جهانگردان بسیاری به این مجموعه بزرگ شده است.

موزه سلطنتی انتاریو یکی از جاذبه های گردشگری تورنتو

کلام آخر

هزینه های سفر به تورنتو را می توان با شهرهای بزرگی همچون نیویورک و لس آنجلس در یک راستا قرار داد؛ بنابراین بهتر است همواره بودجه اضافی برای روز مبادا به همراه داشته باشید.

گروه گردشگری خبرنگاران

منبع: setare.com
انتشار: 18 آبان 1399 بروزرسانی: 18 آبان 1399 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 1349

به "جاذبه های گردشگری تورنتو؛ پرجمعیت ترین شهر کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های گردشگری تورنتو؛ پرجمعیت ترین شهر کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید