جزئیات جمع آوری معتادان متجاهر

به گزارش علی آباد جدید، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران گفت: از روز گذشته جمع آوری معتادین متجاهر شروع شده است.

جزئیات جمع آوری معتادان متجاهر

به گزارش خبرنگاران، مصطفی هادی زاده،دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران در مصاحبه با فارس درباره جمع آوری معتادان متجاهر در استان تهران گفت: از سوی وزارت بهداشت و کمیته درمان ستاد مقابله با کرونا، دستورالعمل نحوه جمع آوری و نگهداری معتادین متجاهر ابلاغ شده است و در این خصوص نیز یکسری الزامات پیش بینی شد و ابزار و محیط لازم را برای جمع آوری معتادین متجاهر فراهم نموده ایم.

وی ادامه داد: استاندار تهران نیز تأکید بر جمع آوری و ساماندهی معتادین متجاهر داشتند که از روز گذشته این طرح انجام شد و تا به امروز یکصد نفر از معتادین متجاهر در استان تهران در مرکز فشافویه تحت نظر سازمان زندان ها پذیرفته شده اند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران گفت: روز گذشته 154 نفر از معتادین متجاهر جمع اوری شدند که این تعداد از نظر اعتیاد، غربالگری شدند و تست کرونا نیز از آنها صورت گرفته است.

هادی زاده بیان داشت: براساس پروتکل های بهداشتی، این معتادین در سالن های یکصد نفره بعد از تست کرونا، نگهداری می شوند و 14 روز باید در این سالن ها که فاصله تخت ها نیز رعایت شده است، در قرنطینه بمانند.

وی بیان داشت: پس از طی چهارده روز نگهداری و قرنطینه، اگر تست اولیه آنها مبنی بر کرونا مثبت باشد، به مرکز که توسط سپاه راه اندازی شده است منتقل می شوند و در صورت شرایط حاد، به یکی از بیمارستان های علوم پزشکی منتقل خواهند شد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران یادآور شد: نیروهای پلیس با لباس های مخصوص این معتادین را جمع آوری می نمایند.

هادی زاده بیان داشت: ما باید مرحله به مرحله جلو برویم و احتیاج به فضاهای اختصاصی و خاص در این زمینه داریم، چرا که 6 متر مربع فاصله هر تخت با تخت دیگراست.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران گفت: مابقی استان ها نیز 14 روز بعد از تهران براساس پروتکل های بهداشتی نسبت به جمع آوری معتادین متجاهر اقدام می نمایند.

هادی زاده یادآور شد: در غربالگری معتادین متجاهر به تمامی نکات بهداشتی از جمله اینکه زخم باز و یا بیماری HIV نداشته باشند توجه می گردد و افراد بالای 65 سال و زیر 18 سال نیز به مراکزی که از قبل در نظر گرفته شده، منتقل خواهند شد.

وی بیان داشت: هنوز هزینه نگهداری و درمان معتادان متجاهر مبتلا به کرونا و همینطور طرح جمع آوری آنها تعیین نشده است و این موضوع باید در ستاد ملی مقابله با کرونا آنالیز و اعلام گردد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 11 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 1093

به "جزئیات جمع آوری معتادان متجاهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات جمع آوری معتادان متجاهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید