جزئیات مصوبه دولت درباره نحوه شناسایی خانوارهای مشمول بسته حمایت معیشتی

به گزارش علی آباد جدید، خبرنگاران: هیات دولت آیین نامه نحوه شناسایی خانوارهای مشمول دریافت بسته حمایت معیشتی را تصویب کرد.

جزئیات مصوبه دولت درباره نحوه شناسایی خانوارهای مشمول بسته حمایت معیشتی

به گزارش خبرنگاران به نقل ازاز پایگاه اطلاع رسانی دولت، بسته حمایت معیشتی، هیات وزیران در جلسه عصر یکشنبه خود به ریاست حسن روحانی رییس جمهوری، به منظور مشخص نحوه بازتوزیع منابع حاصله از افزایش قیمت بنزین بین خانوارهای مشمول، آیین نامه نحوه شناسایی خانوارهای مشمول دریافت بسته حمایت معیشتی و سایر یارانه های دولت را تصویب کرد.

100 درصد وجوه حاصل از افزایش قیمت بنزین موضوع شورای عالی هماهنگی مالی (سران قوای سه گانه) است که مطابق با ضوابط این آیین نامه به خانوارهای هدف پرداخت می گردد.

مطابق این آیین نامه، بسته حمایت معیشتی به خانوارهای یک نفره با حداقل درآمد ماهانه و سالانه به ترتیب 40 و 480 میلیون ریال، دونفره با حداقل درآمد ماهانه و سالانه 50 و 600 میلیون ریال، سه نفره با حداقل درآمد ماهانه و سالانه 60 و 720 میلیون ریال، چهارنفره با حداقل درآمد ماهانه و سالانه 70 و 840 میلیون ریال و پنج نفر و بیشتر با حداقل درآمد ماهانه و سالانه 80 و 960 میلیون ریال تعلق نمی گیرد.

هم چنین، خانوارهایی که دارای واحد مسکونی، شغل و خودرو به طور همزمان یا دارای دو واحد ملکی هستند، خانوارهای دارای ملک به ارزش 12 میلیارد ریال در تهران و کلان شهرها و 9 میلیارد ریال در سایر شهرستان ها، دارای خودروی سواری به ارزش بیش از سه میلیارد ریال یا خودروی عمومی با ارزش بیش از چهار میلیارد ریال، خانوارهای دارای بیش از سه سفر خارجی غیرزیارتی، کارفرمایان دارای بیش از سه بیمه پرداز و گیرندگان تسهیلات بانکی جمعاً به مبلغ بیش از سه میلیارد ریال که در حال بازپرداخت اقساط باشند، مشمول بسته معیشتی نمی شوند.

مبلغ بسته حمایت معیشتی به صورت ماهانه به خانوارهای یک نفره مبلغ 550 هزار ریال، دونفره مبلغ یک میلیون و 30 هزار ریال، سه نفره یک میلیون و 380 هزار ریال، چهارنفره یک میلیون و 720 هزار ریال و پنج نفره و بیشتر دو میلیون و 50 هزار ریال تعلق می گیرد.

لازم به ذکر است، نحوه احراز میزان درآمد و مشخص خانوارهای هدف براساس دستورالعملی است که از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ می گردد.

اختصاص اعتبار به سازمان حفظ نباتات کشور

هیات وزیران همچنین با تخصیص مبلغ 200 میلیارد ریال اعتبار به سازمان حفظ نباتات کشور به منظور مبارزه کامل با آفت ملخ صحرایی در استان های جنوب و جنوب شرقی کشور موافقت کرد.

مطابق این تصمیم، سازمان مورد اشاره ضمن نظارت فنی و اجرایی بر فرایند انجام بازسازی، گزارش عملکرد اعتبارات فوق را هر سه ماه به سازمان های برنامه و بودجه کشور و مدیریت بحران کشور ارسال می نماید.

صدور مجوز دریافت یاری های بلاعوض یونیسف، سازمان ها و مؤسسات بین المللی از سوی وزارت دادگستری

با موافقت هیات دولت، مراجع ملی کنوانسیون حقوق کودک و کنوانسیون مبارزه با فساد وزارت دادگستری می تواند یاری های بلاعوض یونیسف، سازمان ها و مؤسسات بین المللی را دریافت و در راستای برنامه های همکاری مشترک زیر نظر وزیر دادگستری هزینه نمایند.

لازم به ذکر است، از آنجایی که این وزارت مطابق مصوبات دولت به عنوان مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک و مرجع ملی کنوانسیون مبارزه با فساد مشخص شده، این تصمیم به منظور اخذ یاری های بلاعوض دریافتی از سازمان ها و مجامع بین المللی و اجرای برنامه های همکاری مشترک، تحقق اهداف و تکالیف مقرر برای وزارت مذکور در حوزه های حقوق کودک و مبارزه با فساد در کشور اخذ شد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 7 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 780

به "جزئیات مصوبه دولت درباره نحوه شناسایی خانوارهای مشمول بسته حمایت معیشتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات مصوبه دولت درباره نحوه شناسایی خانوارهای مشمول بسته حمایت معیشتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید