آشنایی با جزیره جیمز باند پوکت تایلند

به گزارش علی آباد جدید، پوکت آنقدر جزیره دارد که فکر میکنیم مانده اند در نامگذاریشان از چه چیزی استفاده کنند، اما خوشبختانه این یکی با حضور در صحنه‌های فیلم جیمز باند نام خودش را پیدا کرده است، این جزیره با این فیلم شناخته شد و باعث شگفتی مخاطبان در نتیجه هجوم گردشگران به این منطقه شده است.

آشنایی با جزیره جیمز باند پوکت تایلند

از ویژگی‌های مهم جزیره پوکت آن است که فرقی نمی‌کند هوا آفتابی باشد و یا بارانی، با این حال همواره کم و بیش تفریح سرگرم‌کننده‌ای برای بازدیدکنندگان از این جزیره وجود دارد. تنوع بالای سرگرمی‌ها و مکان‌های دیدنی موجود در تور پوکت، برای جزیره‌ای به این مساحت، ویژگی فوق‌العاده‌ای به حساب می‌آید.

خلیج فانگ نا (Phang Nga Bay)

فانگ نا، به نوبه خود خلیج منحصر بفردی محسوب می‌شود. بدون شک بازدید یک روزه افراد از این خلیج تا اندازه‌ای لذت‌بخش خواهد بود که به یک خاطره به یادماندنی تبدیل می‌شود. از ویژگی‌های بارز این خلیج، صخره‌های آهکی و پرشیب آن است که به صورت عمودی از دل آب‌های زمردین دریا بیرون زده است. این جزایر کوچک، محل زندگی جانورانی است که در حین سفر با تورهای خاص منطقه، احتمالاً با آن‌ها روبرو خواهید شد.

جزیره جیمز باند (James Bond Island) و کوه پان‌یی (Koh Panyee)، تنها دو نمونه از جزایر شناخته شده و مشهور این خلیج به حساب می‌آیند. از بهترین تفریحات این دو جزیره، سفر با قایق‌های مخصوصی است که از شمالی‌ترین بخش جزیره پوکت حرکت خود را آغاز می‌کنند؛ گردشگران می‌توانند در طول این سفر از تماشای مناظر دیدنی و جذاب این مناطق لذت ببرند. یک سفر تفریحی یک روزه از میان این جزایر آهکی شگفت‌انگیز و گاهاً توقف در سواحل آرام و به دور از شلوغی این منطقه، به مراتب از سفر با قایق‌های اتوبوسی استاندارد بهتر و لذت‌بخش‌تر خواهد بود.

جزیره جیمز باند (James Bond Island)

جزیره جیمز باند یکی از جزایر معروف و شناخته شده خلیج فانگ نا محسوب می‌شود. اولین مرتبه پس از انتشار فیلم سینمایی «مردی با تفنگ طلایی» از مجموعه سری فیلم‌های جیمز باند، این جزیره به نقشه مناطق گردشگری بین‌المللی راه یافت. از ویژگی‌های بارز این خلیج شناخته شده، شمار صخره‌های آهکی و پرشیب آن است که به صورت عمودی از دل آب‌های زمردین رنگ دریا بیرون زده است. جزیره جیمز باند دارای صخره‌های عجیب و غریبی است که طرح کلی جزیره را تشکیل می‌دهند و عجیب است که چرا با این حالت نااستوار خود، فرو نمی‌ریزند. نام دیگر آن جزیره کوه تاپو (Koh Tapu: که در زبان تایلندی، جزیره ناخنی شکل معنی می‌دهد) می باشد و در کنار جزیره شناخته شده کوه پینگ قان (Koh Ping Ghan) (که گاهی اوقات Ping Gan و یا Ping Gun نیز تلفظ می‌شود) قرار دارد.

تمام مناطق اطراف این جزیره نیز از مناظر تماشایی و جذابی برخوردار است، اما در طول فصل اوج گردشگری، جمعیت بسیاری از گردشگران به سمت این مناطق سرازیر می‌شوند.

ویژگی‌های بارز جزیره جیمز باند

خلیج فانگ نا، با مساحتی به وسعت 400 کیلومتر مربع، بیش از 100 جزیره را در خود جای داده است که نام بسیاری از این جزایر، چه به خاطر زیبایی شگفت‌انگیز و چه به دلیل اشکال عجیب و غریب آن‌ها در فهرست کتاب گینس به ثبت رسیده است. جزیره جیمز باند، با صخره‌های قبه‌ای شکل منحصر بفرد خود، از زمان انتشار فیلم سینمایی جیمز باند در سال 1974 تا کنون، یکی از جاذبه‌های گردشگری مهم منطقه به شمار می‌رود.

خوشبختانه، این جزیره در محدوده حفاظت پارک ملی قرار دارد و در نتیجه به خاطر موقعیت مخاطره آمیز آن که بخش بالایی صخره‌ها از بخش زیرین آن بزرگتر است، هیچ گونه کشتی و یا قایقی اجازه نخواهد داشت بیش از اندازه به این جزیره نزدیک شود. البته لازم به ذکر است که گردشگران به دو شیوه می‌توانند به تماشای مناظر مختلف جزیره جیمز باند بپردازند: یا از روی قایق این کار را انجام دهند ‌و یا به جزیره کوچک کوه پینگ قان رفته و از آن منطقه جزیره جیمز باند را مشاهده کنند.

جزیره کوه پینگ قان (Koh Ping Ghan) نمونه دیگری از جلوه‌های شگفت‌انگیز و زیبای طبیعت است. این جزیره در اصل صخره متمایل و بسیار مرتفعی است که چند غار کوچک نیز در آن وجود دارد. توقف در بخش‌های مختلف این جزیره و تماشای مناظر دیدنی آن، تجربه بسیار شگفت‌انگیز و لذت‌بخشی خواهد بود.

در ساحل شرقی این جزیره که شلوغ‌ترین قسمت آن به حساب می‌آید، غرفه‌ها و دکه‌هایی وجود دارد که در آن اشیاء تزئینی کوچک که اغلب از صدف‌های دریایی و چوب ساخته شده‌اند، فروخته می‌شود و افراد می‌توانند آن‌ها را به عنوان سوغاتی خریداری کنند. این منطقه، یکی از مقاصد گردشگری محبوب برای تفریحاتی همچون قایق‌رانی و کایاک‌سواری به حساب می‌آید. بسیاری از تورهای سازمان‌یافته‌ای که گردشگران را به مقصد جزیره جیمز باند جابجا می‌کنند، در خلال این سفر، زمانی را نیز به بازدید از دیگر جزیره‌های محبوب منطقه اختصاص می‌دهند. این تورها معمولاً برای وعده نهار (که عمدتاً غذاهای دریایی را شامل می‌شود) در محل جزیره تماشایی کوه پان‌یی (Koh Panyee) توقف می‌کنند. جزیره کوه پانی، یکی از روستاهای ساحلی مسلمان و مخصوص ماهیگیری در نزدیکی جزیره جیمز باند است که خانه‌های آن اغلب بر روی پایه‌های چوبی درون آب استوار شده است.

شرکت‌های گردشگری که این تورها را اداره می‌کنند، معمولاً کیسه‌های پلاستیکی مخصوصی را در بین مسافران خود پخش می‌کنند تا آن‌ها دوربین‌های عکاسی خود را در آن قرار دهند، اما با این حال ما توصیه می کنیم که در خلال این سفر یک کیف دوربین ضد ضربه و ضد آب با خود همراه داشته باشید.

اگر قصد دارید به تنهایی و با آزادی بیشتری به گشت و گذار در منطقه بپردازید، می‌توانید از اسکله سوراکول پییِر (Surakul Pier) در خلیج فانگ نا، تنها با پرداخت مبلغی کمتر از 2000 بات (واحد پول تایلند)، قایقی را برای مدت سه و یا چهار ساعت شخصاً اجاره کنید. طول این این قایق‌ها به اندازه‌ای است که حداکثر 10 مسافر در آن جابجا می‌شوند.

  • ساعات کار جزیره جیمز باند: تمام اوقات سال
  • مکان: خلیج فانگ نا.

گردشگران می‌توانند از طریق تورهایی که از مبدأ جزیره پوکت و خلیج فانگ نا به مقصد جزیره جیمز باند حرکت می‌کنند، به این جزیره دسترسی پیدا کنند.

انتشار: 15 مهر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 17

به "آشنایی با جزیره جیمز باند پوکت تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با جزیره جیمز باند پوکت تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید