جلوگیری از جوانه زدن سیب زمینی با 6 ترفند ساده

به گزارش علی آباد جدید، اغلب افراد با مشکل سیب زمینی های جوانه زده روبرو شده اند. اما راه چاره این مشکل چیست؟

جلوگیری از جوانه زدن سیب زمینی با 6 ترفند ساده

برای نگهداشتن درست سیب زمینی بایدها و نبایدهایی وجود دارد. خبرنگاران در این مطلب به آنالیز مفیدترین روش نگهداری از سیب زمینی می پردازد.

روش نگهداری از سیب زمینی

نگهداری در مکان های سرد، تاریک و خشک

از سیب زمینی در یک جعبه چوبی در مکانی تاریک نگه داری کنید، نگه داشتن سیب زمینی در مکانی سرد، تاریک و خشک اساس ذخیره کردن آن است. دمای ایده آل برای نگهداری از سیب زمینی بالاتر از دمای یخچال است، تقریبا بین 40 تا 50 درجه فارنهایت. از آنجایی که بعضی از محصولات مانند سیب زمینی کال برداشت می شوند، میزان کمی گاز اتیلن آزاد می نمایند که به فرایند رسیده شدن آن ها یاری می نماید. این گاز باعث می گردد که سیب زمینی تا زمانی که دیگر برای مصرف مناسب نباشد به رسیده شدن خود ادامه دهد. اگرچه ما نمی توانیم از این اتفاق جلوگیری کنیم اما دمای سرد به کند شدن این فرایند یاری می نماید.

افزایش گردش هوا (در توری نگهداری کنید)

بهتر است سیب زمینی ها را در یک کیسه توری بریزید تا جریان خالص هوا برقرار گردد و رطوبت وارد آن نگردد و از خراب شدن آن در قفسه های چوبی جلوگیری نموده باشید. وقتی در پی یک ظرف برای نگهداری از سیب زمینی ها می گشت، در پی چیزی باشید که جریان هوا را افزایش دهد و رطوبت را در خود نگه ندارد. چند نمونه از ظروف مناسب عبارت اند از سبدها، کیسه های کاغذی، کیسه های توری، یا حتی یک کاسه باز که خیلی عمیق نباشد.

پاک نکردن خاک از روی سیب زمینی

به طور طبیعی، سیب زمینی پس از برداشت با لایه ای از خاک پوشانده می گردد و ممکن است پاک کردن خاک از روی آن برای شما وسوسه نماینده باشد. اما اگر قصد دارید از آن ها برای مدت طولانی نگهداری کنید، بهتر است از این کار خودداری کنید. اگر فقط کمی خاک روی آن ها را با یک فرچه بتکانید بهتر است. بعلاوه همواره چند دقیقه قبل از استفاده می توانید آن ها را کاملا بشویید.

برای نگهداری سیب زمینی از چه کارهایی باید اجتناب کرد؟

علاوه بر کارهایی که باید هنگام ذخیره سیب زمینی انجام بدهید، مواردی نیز وجود دارند که باید از انجام آن ها اجتناب کنید.

آسیب نرساندن به پوست سیب زمینی

هنگام برداشت و جابه جایی سیب زمینی ها مراقب باشید که به هیچ وجه آسیب نبینند. آسیب می تواند هرگونه برش، لک شدن و پوسته پوسته شدن و غیره باشد. سیب زمینی آسیب دیده، حتی اگر آسیب جزئی داشته باشد، مستعد زودتر رسیدن است و سریع تر ازآنچه انتظار می رود خراب می گردد.

نگه نداشتن نزدیک موز، سیب، پیاز یا گوجه فرنگی

اگر سیب زمینی در کنار هر یک از این محصولات قرار بگیرد، گاز اتیلن آزادشده از آن ها، می تواند بر روی سیب زمینی ها نیز اثراتی بگذارد و موجب زودتر رسیدن آن ها بگردد.

نگه نداشتن در یخچال

باوجوداینکه دمای پایین برای نگهداری از سیب زمینی ایده آل است اما هرگز نباید سیب زمینی در یخچال نگهداری گردد زیرا یخچال محیط خیلی سردی برای سیب زمینی است. وقتی سیب زمینی خام در طولانی مدت در دمای سردخانه نگه داشته گردد، ممکن است میزانی از نشاسته آن به قند تبدیل گردد. این فرایند، شیرین شدن بر اثر سرما نامیده می گردد و ممکن است سیب زمینی را خراب کند.

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می کنیم مطلب شلیل با 7 خاصیت جادویی برای سلامتی را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 31 تیر 1401 بروزرسانی: 31 تیر 1401 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 2196

به "جلوگیری از جوانه زدن سیب زمینی با 6 ترفند ساده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جلوگیری از جوانه زدن سیب زمینی با 6 ترفند ساده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید