خبرنگاران استاندار چهارمحال و بختیاری بر خرید مرغ مازاد تولیدی استان تاکید نمود

به گزارش علی آباد جدید، شهرکرد- خبرنگاران- استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به فعالیت مرغداری های استان و میزان مصرف مرغ تاکید نمود: مرغ مازاد تولیدی در مرغداری های این استان از تولیدکنندگان خریداری گردد.

خبرنگاران استاندار چهارمحال و بختیاری بر خرید مرغ مازاد تولیدی استان تاکید نمود

اقبال عباسی شامگاه دوشنبه در کارگروه تنظیم بازار چهارمحال و بختیاری تاکید نمود: شرکت پشتیبانی امور دام جهاد کشاورزی، اتحادیه مرغداران و بخش خصوصی،نسبت به خرید تضمینی مرغ مازاد موجود در مرغداری های استان اقدام لازم را انجام دهند.

وی اضافه کرد: مرغ مازاد پس از خرید باید کشتار و برای تنظیم بازار در زمان های پرمصرف در سردخانه های استان منجمد گردد.

عباسی توضیح داد: در این راستا تسهیلات بانکی مورد احتیاج در اختیار شرکت پشتیبانی امور دام جهاد کشاورزی، اتحادیه مرغداران و بخش خصوصی استان قرار می گیرد.

وی یادآور شد: کشتارگاه های چهارمحال و بختیاری به خصوص در این روزها باید با ظرفیت کامل نسبت به کشتار مرغ اقدام نمایند.

استاندار چهارمحال و بختیاری، با اشاره به ضرورت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و لزوم کوشش برای قطع زنجیره انتقال آن گفت: هرگونه ورود مرغ به این استان از نقاط دیگر کشور تا اطلاع بعدی ممنوع است.

وی، در مورد بعضی مسائل پیش آمده برای خرید شیر از دامداران استان نیز گفت: خرید شیر از دامداران باید براساس فاکتور و یا قرارداد با قیمت مصوب پایه شیر و البته با رعایت استانداردهای لازم باشد.

به گزارش خبرنگاران، قیمت مصوب خرید شیر با بار میکروبی زیر 100 هزار، 23 هزار و 900 ریال به ازای هر کیلوگرم است.

عباسی، تقویت فرهنگ فراوری شیر کیفی با بار میکروبی پایین را ضروری اعلام و تاکید نمود: نظارت بر حمل و خرید شیر دامداران از سوی کارخانه ها با بار میکروبی استاندارد، براساس قیمت های مصوب حداقلی افزایش یابد تا حقی از دامداران و کارخانه داران تضییع نگردد.

وی اضافه کرد: جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری می تواند در شرایط بحرانی کنونی برای تامین بخشی از هزینه های مربوط به خرید شیر دامداران نسبت به پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش به کارخانه ها اقدام کند.

به گزارش خبرنگاران، روزانه 500 تن شیر از دامداران چهارمحال و بختیاری برای مصرف در کارخانه ها خریداری می گردد.

استاندار چهارمحال و بختیاری به صدور مجوز برای راه اندازی خط فراوری الکل در بعضی کارخانه های استان اشاره و توضیح داد: این کارخانه ها موظفند احتیاج این استان را براساس حواله های صادر شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و با قیمت مصوب دولتی تامین نمایند.

عباسی همچنین گفت: بخش های خدمات، صنعت و کشاورزی جزو حوزه های اصلی ایجاد اشتغال در استان است و افزون بر 50 درصد از اشتغال زایی در حوزه خدمات و بیشترین آن در زیرشاخه الکترونیک است.

استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید نمود: مدیران دستگاه های اجرایی دولتی این استان بستر خدمات از راه دور را فراهم نمایند و بسترسازی های حوزه خدمات از راه دور باید سالم، آسان، ارزان و به دور از هرگونه فساد باشد.

عباسی توضیح داد: سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری در شرایط کنونی باید نظارت ها در بخش های مختلف زیرمجموعه خود را افزایش دهد.

به گزارش خبرنگاران، ویروس کرونا یا کووید 19 به بیشتر کشورهای دنیا سرایت نموده است و سازمان بهداشت دنیای را برآن داشته است تا شرایط فوق العاده اعلام کند.

شست وشوی دست ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن های مکرر و منع سفر و اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می نمایند.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 1024

به "خبرنگاران استاندار چهارمحال و بختیاری بر خرید مرغ مازاد تولیدی استان تاکید نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استاندار چهارمحال و بختیاری بر خرید مرغ مازاد تولیدی استان تاکید نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید