خبر مهم درباره تعطیلی پنج شنبه ها و تغییر ساعت کاری ، ساعت کاری کارکنان دولت 4 ساعت کاهش یافت

به گزارش علی آباد جدید، رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور با بیان اینکه هنوز تصمیمی درباره تغییر تعطیلی پنجشنبه نگرفته است، گفت: بنای ما این است که تعطیلی روز پنجشنبه باشد و تصمیمی برای تغییر نداریم.

خبر مهم درباره تعطیلی پنج شنبه ها و تغییر ساعت کاری ، ساعت کاری کارکنان دولت 4 ساعت کاهش یافت

به گزارش خبرنگاران، میثم لطیفی در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران درباره اینکه تعطیلی کارکنان سراسر کشور در روز پنج شنبه یا آدینه گفت: هنوز تصمیمی در این زمینه اتخاذ نشده است.

وی درباره تصویب طرحی در کمیسیون اجتماعی مبنی بر تغییر ساعت کاری اعلام کرد: منتظر هستیم که این مصوبه در مجلس مطرح و پیش از لایحه برنامه هفتم مصوب گردد تا تکلیف ما هم معین گردد.

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور درباره اینکه این تغییر ساعت در شرایط خاص به چه شکلی خواهد بود، عنوان نمود: ساعت کاری کارکنان دولت که از 44 به 40 ساعت تقلیل پیدا نموده، در هفته چهار ساعت کاهش خواهد داشت. ما آنالیز نموده ایم و بهره وری هم نشان داده است که اگر ساعت کاری را کاهش دهیم روی عملکرد تاثیر منفی ندارد.

لطیفی اعلام کرد: درباره روزهای تعطیل از آنجایی که در شهرستان ها یک روز تعطیل است، با هدف عدالت میان تهران و شهرستان ها پیشنهاد این است که در شهرستان ها هم روزهای کاری همان 5 روز باشد.

معاون رییس جمهور اضافه کرد: درباره معین روز تعطیلی ما پیشنهاد خاصی نداشتیم و دوستان در مجلس پیشنهادشان این بود که روز را معین کنیم و به نظر جزو اختیارات دولت است؛ اگر قانون گردد، ما باید تبعیت کنیم ولی تا الان جزو اختیارات قوه مجریه بوده است.

وی درباره سامانه سادا گفت: سادا سامانه اموال دولتی است که در وزارت اقتصاد مستقر بوده و به شناسنامه دار کردن اموال دولتی و ارزیابی اموال می پردازد.

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور درباره اقدام سازمان امور استخدامی در این سامانه اضافه کرد: همه اطلاعات این سازمان در سادا ثبت شده است.

لطیفی توضیح داد: ما به همه دستگاه ها درباره اموال دولتی نامه فرستاده ایم تا اموال در اختیار خود را در محاسبه بهره وری خود در نظر بگیرند و بنابراین باید اموال آنها تجدیدارزیابی گردد و به قیمت روز محاسبه گردد.

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور به مصوبه امروز دولت درباره بحث انتقال کارمندان به کلانشهرها بود اشاره نمود و گفت: در این مصوبه در مورد بانوانی که به تبعیت از همسرشان یا سرپرست قانونی شان که محل کار آنها در تهران و یا کلانشهرها است، تصمیم گرفته شد که امکان جابجایی داشته باشند.

لطیفی ادامه داد: بعلاوه برای کسانی که معلولیت دارند و امکان برطرف کردن مسائل شان و یا تجهیزات توانبخشی در محل سکونتشان وجود ندارد اما در کلانشهرها وجود دارد این مجوز از هیات وزیران اخذ شد که امکان جابجایی داشته باشند.

وی مجوز سوم را مربوط به انتقال بین کلانشهرها عنوان نمود و گفت: با ابلاغ این مصوبه انتقال بین کلانشهرها - غیر از تهران - انجام می گردد و مشکل بعضی از کارکنان برطرف می گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 31 خرداد 1402 بروزرسانی: 31 خرداد 1402 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 2361

به "خبر مهم درباره تعطیلی پنج شنبه ها و تغییر ساعت کاری ، ساعت کاری کارکنان دولت 4 ساعت کاهش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبر مهم درباره تعطیلی پنج شنبه ها و تغییر ساعت کاری ، ساعت کاری کارکنان دولت 4 ساعت کاهش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید