دستگاه تولید اتوماتیک ماسک در کشور ساخته شد

به گزارش علی آباد جدید، دستگاه تولید اتوماتیک ماسک با قابلیت دوخت روزانه 30 هزار ماسک به همت شرکت های دانش بنیان پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری به بهره برداری رسید.

دستگاه تولید اتوماتیک ماسک در کشور ساخته شد

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران، دکتر اسماعیل پیرعلی، رییس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری در حاشیه بهره برداری از این دستگاه، اظهار کرد: از صفر تا صد فرایند تولید این دستگاه بر عهده شرکت های فناور استان بوده است که با توجه به شرایط بحران کرونا و نیاز جدی به ماسک، می تواند بخش زیادی از نیاز استان را تامین کند.

وی ادامه داد: با شیوع ویروس کرونا در استان و کمبود جدی ماسک، دو شرکت فناور استان نسبت به تولید دستگاه دوخت ماسک با استفاده از تکنولوژی آلتراسونیک پیشگام شدند و به همین دلیل هماهنگی های لازم با دانشگاه علوم پزشکی استان انجام گرفت.

دکتر پیرعلی با بیان اینکه از طرح موضوع تا بهره برداری از دستگاه تولید ماسک در استان 2 هفته زمان برده است، شرح داد: صدور مجوز، تهیه مواد اولیه، اعطای تسهیلات و جانمایی استقرار دستگاه در این مدت زمان طی شد و اکنون این دستگاه وارد مرحله تولید شده است.

رییس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری خاطر نشان کرد: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان، مواد اولیه در اختیار شرکت قرار داده می شود و پس از دوخت، ماسک ها با پرتودهی گاما در یکی دیگر از شرکت های مستقر در پارک، استریل می شوند.

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 15 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 967

به "دستگاه تولید اتوماتیک ماسک در کشور ساخته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستگاه تولید اتوماتیک ماسک در کشور ساخته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید