دورخیز کاراته کاهای اردبیلی برای فتح سکوهای جهانی

به گزارش علی آباد جدید، بهروز قربانی در تشریح آخرین وضعیت کاراته اردبیل در مصاحبه با خبرنگاران بیان نمود: از سالیان دور اردبیل به عنوان قطب کاراته آزاد کشور شناخته شده و برنامه ریزی ها نیز برای تحقق هر چه مناسب این مهم معطوف شده است.

دورخیز کاراته کاهای اردبیلی برای فتح سکوهای جهانی

به گفته وی با رویکرد مناسبی که در استعدادیابی و توجه به ورزشکاران سنین پایه وجود دارد به زودی با درخشش در میادین ملی و جهانی خبرهای خوب بیشتری از کاراته کاهای اردبیلی به گوش خواهد رسید.

رئیس هیئت کاراته شهرستان اردبیل یادآور شد: یکی از عمده برنامه های این هیئت ورزشی افزایش گستره جمعیتی کاراته اردبیل بوده و خوشبختانه روز به روز بر جمعیت این رشته ورزشی نیز افزوده می شود.

به گفته قربانی در حال حاضر 30 باشگاه فعال در رشته کاراته آزاد در شهرستان اردبیل در حال فعالیت هستند و در 6 ماهه ابتدایی سال جاری نیز توانستیم 700 کاراته کا را جذب این رشته کرده و ساماندهی نماییم.

وی از رشد چشمگیر میزان عضویت ورزشکاران به این رشته ورزشی در مقایسه با 6 ماهه ابتدایی سال گذشته خبر داد و یادآور شد: در سال 97 در مجموع هزار و 176 ورزشکار ساماندهی شدند و امیدواریم روند جذب ورزشکاران در سال جاری به مراتب بیشتر از سال گذشته باشد.

فعالیت 3 هزار کاراته کا در اردبیل

قربانی با بیان اینکه در مجموع سه هزار کاراته کای آزاد در سطح شهرستان اردبیل در حال فعالیت هستند، افزود: توجه به برگزاری کیفی تمرینات با بهره مندی از مربیان مجرب و شرکت منظم در مسابقات مختلف از جمله رویکردهای این هیئت ورزشی است.

رئیس انجمن کاراته کارگران استان اردبیل در ادامه از تشکیل کمیته جدید مسابقات سبک های آزاد کارگری در منطقه خبر داد و افزود: برای نخستین بار مسابقات سبک های آزاد کارگری در اول بهمن ماه سال جاری زیر نظر این کمیته به میزبانی استان فارس برگزار خواهد شد و در نظر داریم تا در صورت فراهم شدن شرایط تیم منسجمی را روانه این مسابقات کنیم.

قربانی در ادامه از برگزاری کلاس های داوری برای سبک های آزاد کاراته کارگری و کلاس های مربیگری نیز خبر داد و یادآور شد: تمامی دوره های آموزشی با هماهنگی فدراسیون کاراته انجام می پذیرد.

وی در انتها بر ضرورت توسعه زیرساخت های ورزشی در استان تأکید کرد و یادآور شد: احداث باشگاه های ورزشی تضمین کننده سلامت روح و جسم ورزشکاران بوده و گرایش بیشتر جوانان به ورزش عامل اصلی پیشگیری از آسیب های اجتماعی خواهد بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 آذر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 548

به "دورخیز کاراته کاهای اردبیلی برای فتح سکوهای جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دورخیز کاراته کاهای اردبیلی برای فتح سکوهای جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید