دولت نجات ملی یمن: متجاوزان در پی فرار از تبعات جنایت هایشان هستند

به گزارش علی آباد جدید، مقاماتی در دولت نجات ملی یمن درباره پیشنهاد ادعایی شورای همکاری خلیج فارس مبنی بر دعوت از طرف های درگیر یمن برای انجام گفت وگوهای برون رفت از بحران و جنگ در یمن، واکنش نشان دادند و اظهار داشتند که صنعاء از صلح عادلانه استقبال می نماید.

دولت نجات ملی یمن: متجاوزان در پی فرار از تبعات جنایت هایشان هستند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مقامات دولت نجات ملی یمن پیشنهاد شورای همکاری خلیج فارس مبنی بر دعوت به گفت وگو برای برون رفت از بحران و جنگ یمن را غیرواقعی و کوشش برای فرار از تبعات آن دانستند.

ضیف الله الشامی، وزیر اطلاع رسانی این دولت بامداد امروز شنبه در واکنش به این پیشنهاد گفت: کسانی که دستشان به خود یمنی ها آلوده است، کوشش می نمایند که بعد از هفت سال، با این دعوت به گفت وگوها، از تبعات این جنایت فرار نمایند.

او ادامه داد: این افرادی که دستشان به خود یمنی ها آلوده شده، پول هایی برای سگ های ولگرد می دهند تا برایشان له له بزنند و لکه ننگ جنایت هایشان را به نیابت از آن ها به جان بخرند.

محمد علی الحوثی، عضو شورای سیاسی عالی یمن نیز در حساب توییتری خود نوشت: [جلسات] رایزنی به عنوان مقدمه ای برای گفت وگوی منتهی به راه چاره در یمن برگزار می گردد. این جلسات بعد از گفت وگوهای مقدماتی که سال ها بلافایده ادامه داشته، برگزار نخواهد شد.

عبدالملک العچری، عضو هیئت مذاکره نماینده دولت نجات ملی یمن در گفت وگوها نیز گفت که صلح برای ما هدف مقدسی است و اگر صلح عادلانه دیدیم، به سمت آن قطعا حرکت خواهیم کرد.

وی ادامه داد: هر بار که ما کوشش کردیم روزنه ای به سوی صلح ایجاد کنیم، با دروغ، ریشخند، تمسخر و فریب کاری روبه رو شد.

خبرگزاری رویترز سه شنبه هفته گذشته به نقل از مسئولانی در شورای همکاری خلیج فارس گزارش داد که این شورا در حال آنالیز ارسال دعوت به طرف های جنگ یمن از جمله انصارالله جهت مذاکرات و گفت وگوها در مرکز عربستان سعودی است.

مسئولان شورای همکاری خلیج فارس گفته بودند که در صورتی که انصارالله و دولت نجات ملی یمن موافقت نمایند، این مذاکرات 29 مارس تا هفت آوریل انجام خواهد شد.

بر اساس ادعای این منابع، مسئولان انصارالله یمن در صورت موافقت با حضور در این مذاکرات در شهر ریاض، تضمین های امنیتی دریافت خواهند کرد.

بر اساس گزارش رویترز، عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن بر انجام این گفت وگوها موافقت نموده است.

جنبش انصارالله یمن به عنوان مشارکت نماینده در دولت نجات ملی این کشور گفته است ریاض یا ابوظبی نمی تواند میزبان این گفت وگوها باشد، چرا که روزانه یمن از سوی امارات و عربستان سعودی بمباران می گردد و لازمه این مذاکرات توقف حملات و لغو محاصره یمن است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 5 خرداد 1401 بروزرسانی: 5 خرداد 1401 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 2143

به "دولت نجات ملی یمن: متجاوزان در پی فرار از تبعات جنایت هایشان هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت نجات ملی یمن: متجاوزان در پی فرار از تبعات جنایت هایشان هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید