رنگی ترین شهرهای دنیا ، هفت شهر زیبای دنیا

به گزارش علی آباد جدید، در عین حال که بسیاری از شهرها از رنگ­ های بی روح در تزئین خود استفاده می کنند، اما تعداد زیادی از شهرها هم هستند که در این زمینه جسارت و خلاقیت به خرج می دهند. بارانی یا آفتابی، زمستان یا تابستان این شهرهای رنگی هرگز بی روح نخواهند شد. با خبرنگاران همراه شوید تا باهم رنگی ترین شهرهای دنیا را ببینیم و به هفت شهر زیبای دنیا سر بزنیم.

رنگی ترین شهرهای دنیا ، هفت شهر زیبای دنیا

جیپور هندوستان ، رنگ در قلب یک شهر شرقی

رنگی ترین شهرهای دنیا ، هفت شهر زیبای دنیا- Jaipur, India

جیپور شهری نام آشنا با نام مستعار شهر صورتی مملو از ساختمان­ های صورتی رنگ است. برای آماده کردن شهر برای شاهزاده ولز، ادوارد هفتم که در سال 1876 میلادی قصد بازدید از این شهر را داشت، مهارجا سای رام سینگ تصمیم گرفت ساختمان­ های سلطنتی و اداری شهر را صورتی کند. دلیل او برای این کار این بود که در نظرش رنگ صورتی، رنگی با معنای مهمان نوازی بود. مردم شهر هم به سرعت کل حیپور را به رنگ صورتی درآوردند و تا جایی که چشم کار می­ کرد رنگ صورتی بر روی در و دیوار شهر خودنمایی می کرد. این طور بود که جیپور به یکی از رنگی ترین شهرهای دنیا تبدیل شد و یکی از هفت شهر زیبای دنیا به شمار می رود.

جوزکار اسپانیا ، یک شهر آبی کارتونی

Júzcar , Spain شهر آبی نامورف­ ها

اگر جوزکار را تا قبل از 2011 میلادی دیده باشید، احتمالا از این که نام این شهر در بین هفت تا از رنگی ترین شهرهای دنیا است، تعجب می کنید. با شروع تصویربرداری کارتن نامورف­ ها شرکت سونی پیکچر با این روستای اسپانیایی ارتباط برقرار کرد و اجازه گرفت تا این روستا، بخشی از کمپین ساخت این کارتون باشد.

به عنوان بخشی از این کمپین، تمام ساختمان­ های جوزکار به رنگ آبی پررنگ درآمد. قرار بود که بعد از اتمام ساخت این کارتن خانه ­های این روستا به رنگ قبلی خود برگردند، اما ساکنان روستا تصمیم گرفتند، رنگ آبی دهکده را حفظ کنند. همین موضوع باعث افزایش چشمگیر توریست شد و جوزکار اسپانیا را به یکی از هفت شهر زیبای دنیا تبدیل کرد.

سنت جان نیوفاوندلند کانادا ، شهر رنگ ها و زیبایی ها

St. Johns, Canada یکی از رنگی ترین شهرهای دنیا

نیوفاوندلند شهری رنگارنگ است و یکی از رنگی ترین شهرهای دنیا. خانه­ های رنگارنگ این شهر تنها محدود به یک خیابان خاص یا یک منطقه در سنت جان نیست. یکی از ویژگی­ های این شهر این است که خانه­ های رنگارنگ آن به سمت مرکز شهر هستند. این ساختمان­ های رنگی فقط در بخش قدیمی شهر نیستند. ساختمان­­ های جدیدی مثل JAG Boutique Hotel هم در این منطقه تلاش می ­کنند تا با طرح رنگی ساختمان­ های آن حوالی یکسان شوند.

کیپ تاون آفریقای جنوبی ، شهری رنگی به قدمت چند قرن

Cape Town , South Africa منطقه مسلمان نشین رنگی

برای آن که حال و هوای روحی­ تان عوض شود هیچ انتخابی بهتر از قدم زدن در خیابان­ های سنگ­فرش شده بوکاپ کیپ تاون نیست. ساکنان بوکاپ که در اواخر دهه 1700 میلادی برده ­ها را آزاد می ­کردند، برای آماده ­سازی خود در جشن عید، خانه ­های خود را با رنگ­ هایی شاد آراسته کردند. از آن پس خانه­ های رنگارنگ نماد افتخار و هویت منطقه مسلمان نشین بوکاپ در کیپ تاون شد.

Loading the player…

این منطقه امروز به منطقه ­ای محبوب برای توریستان تبدیل شده و یکی از رنگی ترین شهرهای دنیا و در میان هفت شهر زیبای دنیا است.

مانارولا ایتالیا، یک شهر رنگی رمانتیک

Manarola , Italy یکی از رنگی ترین شهرهای دنیا

هرچه قدر که مانارولا شهری بسیار کوچک است، اما پر از رنگ و زیبایی است. مانارولا یکی از کوچک ­ترین شهرهای ایتالیاست که بخشی از سینکوتره است. اگرچه تمام شهرها در این جهت زیبا هستند، اما این خانه ­های رنگارنگ مانارولا هستند که خط ساحلی آن را تزئین می ­کنند و در عین حال چشم نواز هستند. این شهر در یک کلمه رویایی صادق است.

بوینس آیرس آرژانتین ، از رنگی ترین شهرهای دنیا در دل آمریکای جنوبی

Bueno Aires , Argentina منطقه فقیرنشین اما غنی از رنگ

در مرکز لابوکا در همسایگی بوینس آیرس خیابانی به نام کامینیتو است؛ خیابانی با خانه­ های رنگارنگ. کامینیتو محله ­ای فقیرنشین است که کارگران بندرگاه در آن زندگی می ­کنند. ساکنانی که خانه های خود را از پس­مانده­ های مواد موجود در لنگرگاه­ می ­سازند: وررقه ی فلز و رنگ.

از آن جایی که این مواد اغلب کم هستند، شهروندان سعی می کنند که با رنگ به خانه های خود زینت ببخشند. در طول دهه 1950 میلادی که این منطقه حال و هوایی رو به زوال داشت، هنرمند الهام بخش کوینکولا مارتینواس برای کمک به احیای آن با بازسازی و رنگ آمیزی خانه ها سبکی پست مدرن و شلوغ در شهرسازی بوینس آیرس ابداع کرد. بازسازی این منطقه باعث زیباسازی و جذب توریست شده است.

ترینیداد کوبا ، شهر رنگی در میان هفت شهر زیبای دنیا

Trinidad , Cuba یکی از رنگی ترین شهرهای دنیا

معماری رنگارنگ ترینیداد کاملا منطبق با تاریخچه رنگی این شهر کوبایی­ ست. این جا به طور حتم یکی از بهترین شهرهای مستعمراتی به جای مانده در دریای کاراییب است که با راه رفتن در خیابان­ های سنگی ­اش می ­توان به گذشته باشکوه ترینیداد برگشت. ترینیداد به خاطر تجارت شکر بسیار مشهور بود. امروزه این شهر به عنوان یک مکان رسمی در میراث دنیای یونسکو ثبت شده است.

منبع:سـفـرزون

منبع: دیجیاتور
انتشار: 12 مرداد 1401 بروزرسانی: 12 مرداد 1401 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 2208

به "رنگی ترین شهرهای دنیا ، هفت شهر زیبای دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رنگی ترین شهرهای دنیا ، هفت شهر زیبای دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید