روستای سنگان تهران محبوب ترین مکان برای روزهای گرم تابستان

به گزارش علی آباد جدید، در پی مکانی خنک برای گذران روزهای گرم تابستان در نزدیکی تهران هستید؟ مکانی که سفر به آن هم از نظر مالی ارزان و هم نزدیک تهران باشد که مسافت اندکی برای رفت و برگشت را طی کنید؟ آیا تابه حال به روستای سنگان تهران رفته اید؟ این روستا را در نزدیکی تهران می شناسید؟

روستای سنگان تهران محبوب ترین مکان برای روزهای گرم تابستان

در شمال غربی تهران و در نزدیکی سولقان یک روستای زیبا با آب وهوای معتدل و مطلوب در دل کوهستان آرام گرفته که چشم انداز های طبیعی بی نظیر آن دل هر گردشگری را می رباید. روستای سنگان تهران یکی از زیباترین روستاهای اطراف تهران است که چند سالی است به مقصدی محبوب برای مرکز نشینان تبدیل شده است. مجله گردشگری خبرنگاران در این مقاله سفری به یکی از روستاهای زیبای اطراف تهران داشته است، با ما همراه شوید.

روستای سنگان کجاست؟

روستای سنگان تهران یکی از روستاهای شهرستان پردیس در استان تهران است. این روستا در شمال غربی شهر تهران واقع شده است و از مسیر جاده قدیم کرج به تهران دسترسی به آن بسیار آسان و راحت خواهد بود. بعلاوه راحت ترین مسیر رسیدن به این روستا به وسیله جاده امام زاده است.

روستای سنگان با موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد خود به دلیل طبیعت زیبا، هوای خنک و آب وهوای معتدل، جاذبه های گردشگری و مکان های تفریحی مناسب، جذابیت زیادی برای بازدیدنمایندگان دارد. در این منطقه می توان به کوه پیمایی، پیاده روی در طبیعت یا حتی به تماشا اماکن مذهبی و تاریخی رفت.

ارتفاع روستای سنگان از سطح دریا دو هزار و صد متر است. همین باعث شده که این روستا نه تنها آب وهوای مطلوب که منظره ها طبیعی فوق العاده ای داشته باشد. یکی از حیرت انگیزترین آبشارهای ایران را در نزدیکی این روستا می توانید ببینید. این روستا یکی از شگفت انگیزترین روستاهای اطراف تهران است که ویژگی های خاصی دارد.

معروفیت و محبوبیت روستای سنگان تهران نه تنها به خاطر منظره ها طبیعی حیرت انگیزش که به دلیل قدمت بسیار و جاذبه های تاریخی آن نیز هست. سه مورد از ارزشمندترین جاذبه های تاریخی و گردشگری ایران که در لیست آثار طبیعی و ملی ایران نیز ثبت شده است در این روستا وجود دارد.

جاذبه های گردشگری روستای سنگان

روستای سنگان یکی از باارزش ترین روستاهای ایران در نزدیکی تهران است که آثار طبیعی و گردشگری بسیاری را در دل خود جای داده است.

چنار سنگان

در روستای سنگان تهران یک درخت چنار هزار ساله وجود دارد که از ارزش و احترام خاصی در نزد مردم روستا برخوردار است. این چنار خود به تنهایی گویای قدمت بسیار سکونت در روستا است.

قبرهای چندهزارساله

به اعتقاد بسیاری از محققان و باستان شناسان قدمت سکونت در این روستا بر اساس شواهد و مدارک به دست آمده به دو هزار سال پیش می رسد. در این روستا سنگ قبرهایی وجود دارد که گواهی بر این مدعا هستند. تا چند سال پیش نیز سنگ قبرهایی در این روستا وجود داشت که محققان قدمت آن ها را به دوره زرتشتیان نسبت می دادند که متاسفانه به دلیل عدم توجه و نگهداری مناسب از سرنوشت این سنگ قبرها اطلاعاتی در دست نیست.

گویش مردم روستا

یکی از جاذبه های گردشگری روستای سنگان تهران، گوش مردمان این دیار است. مردم روستای سنگان سال هاست که به زبان تاتی صحبت می نمایند. زبان تاتی گویش تهران قدیم بوده است.

آبشار سنگان

یکی دیگر از جاذبه های روستای سنگان تهران آبشار چندمتری و زیبای سنگان است که از ارتفاع دو هزار و پانصد و هفتاد و پنج متری قله های پهنه حصار به دل طبیعت زیبای سنگان سرازیر می شود و چشم انداز ای شگفت انگیز به وجود می آورد. آبشار سنگان نزدیک به سی متر ارتفاع دارد و یکی از مرتفع ترین آبشارهای ایران است. این آبشار در فاصله بیست کیلومتری شمال غربی تهران واقع شده است و در ماه های فروردین و اردیبهشت به اوج شکوه و زیبایی خود می رسد.

تکیه تاریخی سنگان

در این روستا تکیه ای وجود دارد که به هفتصد و پنجاه سال قبل از دوره ایلخانیان برمی شود و ظاهرا در زمان رسمی شدن مذهب تشیع در دوران حکومت صفویان ایجاد شده است.

امامزاده های سه گانه

این روستا از نظر مذهبی هم غنی است. در این روستا مرقد سه امامزاده وجود دارد که معروف ترین و معتبرترین آنها از نظر سندی امامزاده قاسم است.

علاوه بر طبیعت زیبا، در سنگان می توانید محصولات محلی و صنایع دستی متنوعی را نیز تهیه کنید. صنایع دستی سنگان نیز معروفیت زیادی دارند. سبد سنگانی جزء صنایع دستی معروف روستای سنگان تهران محسوب می شود. بعلاوه، در روستا مکان های اقامتی و رستوران هایی نیز وجود دارد که به گردشگر ها و بازدیدنمایندگان خدمات بسیار خوبی ارائه می دهند.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 20 تیر 1402 بروزرسانی: 20 تیر 1402 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 2368

به "روستای سنگان تهران محبوب ترین مکان برای روزهای گرم تابستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روستای سنگان تهران محبوب ترین مکان برای روزهای گرم تابستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید