سر رشته های دیگر به خاطر فوتبال بریده می گردد، یقه چین را می گیریم

به گزارش علی آباد جدید، وحید رضایی در تبادل نظر با خبرنگاران درباره شرایط آماده سازی تیم ملی واترپلو در آستانه رقابت های انتخابی المپیک 2020 گفت: قرار بود روز دوشنبه اردوی مشترکی با تیم گالاتاسرای، در ترکیه برگزار کنیم، تمام هماهنگی ها صورت گرفته بود، فدراسیون بودجه را لازم را تأمین و بلیت ها تهیه شده بود اما از طرف رئیس باشگاه کنسل شد. دلیل کنسلی را اعلام نکرده اند. فدراسیون در کوشش است با توجه به تعویق افتادن رقابت های انتخابی المپیک مجدداً این اردو برگزار گردد.

سر رشته های دیگر به خاطر فوتبال بریده می گردد، یقه چین را می گیریم

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

* تیم ملی چین قرنطینه شد

مربی تیم ملی واترپلو درباره به تعویق افتادن مسابقات انتخابی المپیک 2020 واترپلو گفت: تیم مردان واترپلو چین از هفته گذشته اردویی را در اسپانیا برپا نموده است. فدراسیون چین تضمین داده است که تیم حاضر در اسپانیا بدون تغییر و تزریق نفر جدید در قرنطینه بماند و سپس همین تیم در مسابقات انتخابی المپیک شرکت کند. این مسائل به دلیل بیماری کرونا است و به دلیل تکمیل شدن زمان قرنطینه مسابقات به تعویق افتاد.

وی ادامه داد: فدراسیون در کوشش است برای آماده سازی تیم در مدت زمان به جامانده اردوی مشترکی را برگزار کند. متأسفانه باشگاه ترکیه بسیار دیر خبر از لغو اردو داد و به همین دلیل برنامه ریزی ها بهم ریخت.

رضایی درباره شرایط تیم ملی گفت: برنامه ریزی تمرینات تیم ملی به گونه ای بود که ملی پوشان برای 23 بهمن ماه حاضر باشند و با توجه به تغییر ایجاد شده باید تیم را تا روز مسابقات آماده حفظ کنیم. مسابقات لیگ نیز به دلیل انتخابی المپیک به تعویق افتاده بود که با توجه به تغییر برنامه انتخابی المپیک احتمالاً با برگزاری جلسه اضطراری مسابقات لیگ را برگزار کنیم.

* حتی یک بازی رسمی نداشته ایم

مربی تیم ملی واترپلو در پاسخ به این سوال که با توجه به مدال برنز بازی های آسیایی پس از 44 سال انتظارات از تیم برای کسب سهمیه بالا رفته است، آیا با توجه به شرایط موجود، کسب سهمیه شدنی است یا خیر؟ گفت: از روز کسب مدال بازی های آسیایی تا به امروز تیم ملی حتی یک بازی رسمی نداشته است. فقط دو اردوی مشترک با هزینه و دعوت تیم های کره و سنگاپور برگزار کردیم چرا که مدال ایران در بازی های آسیایی در آنها ایجاد انگیزه کرد تا با ایران تمرین نمایند.

* عدم بازی رسمی، نخستین چالش در راه کسب سهمیه

وی در ادامه تاکید نمود: در حال حاضر تیم های قزاقستان و چین که رقبای اصلی ما هستند (ژاپن به دلیل میزبانی در المپیک حضور دارد) چندین بازی رسمی در سطح جام جهانی و ورلد لیگ داشته اند. همچنین چین اردوهای مستمر و طولانی مدت در مجارستان با هلند داشته است و در حال حاضر نیز در اسپانیا حضور دارد. با توجه به تغییر قوانین داوری این دو تیم چندین بازی رسمی داشته اند اما تیم ایران هیچ بازی رسمی نداشته است و این نخستین چالش تیم ملی در راه کسب سهمیه است.

وی درباره حمایت ها از تیم ملی واترپلو گفت: فدراسیون به طور جدی از تیم حمایت نموده است. به دلیل شرایط مالی همه در مضیقه هستند. انتظار می رفت مدال برنز پس از 44 سال حمایت بیش تری از سوی اسپانسرها را جذب کند. محسن رضوانی (رئیس فدراسیون) با دست خالی پیروز شد پرسپولیس را وارد مسابقات لیگ کند. جهشی که از نظر فنی ایجاد شد در بعد باشگاهی و رفاهی ایجاد نشد.

رضایی درباره حمایت وزارت ورزش و کمیته گفت: می گویند واترپلو مهم است اما اینکه چرا در الویت قرار نمی گیرد را نمی دانم. البته شرایط مالی به سمتی رفته است که دست و پای وزارت را بسته است.

* سر رشته های دیگر برای فوتبال بریده می شود

مربی تیم ملی در پاسخ به این سوال که برای جذب اسپانسر باید حداقل پخش تلویزیونی باشد تا انگیزه ایجاد شود اما حتی فینال تیم ملی در بازی های آسیایی هم پخش نداشت، آیا تمام حمایت ها به بحث مادی معطوف می شود؟ گفت: بعضی مسائل به تصمیم گیری برمی شود. 90 درصد ورزش ایران در فوتبال خلاصه می شود و در جواب نقدها سایر ورزشکاران اعلام می نمایند فوتبال هزینه هایش را در می آورد! از کجا؟ سر رشته های دیگر بریده می شود. وقتی تمام راه ها بسته است فوتبال از کجا پاداش هایش را می گیرد؟ منظور ما از حمایت، حمایت در تصمیم گیری است. باشگاه های فوتبال می تواند درصدی را در حمایت از رشته های پایه سرمایه گذاری نمایند. استخرهای حاضر در کشور را در اختیار هیأت ها و فدراسیون قرار دهند و ساعتی از پخش تلویزیونی را مجاب به پخش رشته های پایه نمایند. چند بازی از واترپلو پخش شده است؟

وی تاکید نمود: ملی پوشان با چه انگیزه ای کار نمایند؟ مربیان به عشق بازیکنان و بازیکنان به عشق مربیان در اردو و تمرین حضور دارند و چیزی جز عشق نیست. ای کاش قول هایشان را عملی می کردند. بعد از بازی های آسیایی کسی باقی نماند که حرفش را تغییر نداده باشد. به عشق زحماتی که کشیده ایم می خواهیم یقه چین را بگیریم.

رضایی در سرانجام گفت: ای کاش جلوی زیاده خواهی بخش خصوصی گرفته شود. ماده 88 را مجلس تصویب کرد اما وزارت و کمیته می توانند حداقل بخش خصوصی را مجاب کند ساعتی از روز استخر را در اختیار هیأت ها قرار دهند. شنا مانند سایر رشته ها نمی تواند بدون ابزار کار کند. بدون استخر نمی شود، مثل این است که کودکی که زبان ندارد بگویید صحبت کند!

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 بهمن 1398 بروزرسانی: 8 مهر 1399 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 734

به "سر رشته های دیگر به خاطر فوتبال بریده می گردد، یقه چین را می گیریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سر رشته های دیگر به خاطر فوتبال بریده می گردد، یقه چین را می گیریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید