شرط بازگشایی نماد خودرو و خساپا

به گزارش علی آباد جدید، به گزارش تجارت نیوز، در حالی نماد دو شرکت ایران خودرو و سایپا از 26 و 27 اسفند سال گذشته به دلیل برگزاری مجمع فوق العاده و افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها بسته است که در روزهای رونق بازار سهام، سهامداران این دو شرکت پیگیر زمان بازگشت به بورس این دو هستند.

شرط بازگشایی نماد خودرو و خساپا

براساس این گزارش، خودرو بعد از دریافت مجوز افزایش سرمایه 1872 درصدی از تجدید ارزیابی دارایی ها، 27 اسفند با برگزاری مجمع فوق العاده آنلاین، سرمایه اسمی را از از 1.53 به 30.1 هزار میلیارد تومان رساند و به بزرگترین شرکت بورسی از لحاظ سرمایه اسمی تبدیل شد.

خساپا هم 28 اسفند با اعمال افزایبش سرمایه 398 درصدی، سرمایه اسمی را از 3.9 به 19.5 هزار میلیارد تومان رسانده است.

توضیح مقام مسئول در سازمان بورس

در این رابطه علی اکبر خادم رئیس اداره نظارت بر ناشران گروه صنعتی و معدنی سازمان بورس توضیح داد: طبق ضوابط و مقررات، بازگشایی نماد شرکت ها بعد از افزایش سرمایه بیش از 200 درصدی منوط به ثبت سرمایه جدید در اداره ثبت شرکت ها بوده و ایران خودرو و ساپیا، هنوز به دلیل لزوم اخذ مجوز از سازمان خصوصی سازی و عدم برگزاری جلسات به علت شرایط کرونایی، نتوانسته اند مجوز لازم را دریافت کنند.

وی ادامه داد: بنابراین بازگشایی نماد خودرو و خساپا مشروط به دریافت مجوز سازمان خصوصی سازی و سپس ثبت سرمایه جدید در اداره ثبت شرکت ها است و هر زمان این فرایند طی شود با توجه به نبود ابهامی در اطلاعات در اولین فرصت زمینه بازگشایی نماد این دو شرکت فراهم خواهد شد.

توضیح معاون سازمان خصوصی سازی

ابوالقاسم شمس جامخانه عضو هیات عامل سازمان خصوصی سازی و معاون شرکت ها و قیمت گذاری بنگاه ها هم با تایید نکات اعلامی خادم به بورس پرس گفت : فردا دوشنبه، جلسه هیات واگذاری برگزار و مصوبه لازم برای صدور مجوز افزایش سرمایه ایران خودرو و سایپا صادر می شود تا به سرعت فرایند ثبت در اداره شرکت ها فراهم شود.

منبع: بورس پرس

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 25 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 1058

به "شرط بازگشایی نماد خودرو و خساپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرط بازگشایی نماد خودرو و خساپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید