شرکت سازنده رمدسیویر می گوید این دارو خطر مرگ ناشی از کرونا را کاهش می دهد

به گزارش علی آباد جدید، شرکت گیلیاد می گوید داده های جدید آنالیز مرحله نهایی رمدسیویر، داروی ضد ویروسی ساخت این شرکت، نشاندهنده کاهش خطر مرگ و بهبودی بیشتر افراد دچار بیماری شدید کرونا با دریافت این دارو است.

شرکت سازنده رمدسیویر می گوید این دارو خطر مرگ ناشی از کرونا را کاهش می دهد

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز این شرکت که قبلا در ماه آوریل داده هایی درباره تاثیر رمدسیویر را منتشر نموده بود، می گوید این یافته ها باید در کارآزمایی های بالینی ثابت گردد.

رمدسیویرکه داروی خط مقدم در مقابله با کووید-19 بوده است و به صورت داخل وریدی تجویز می گردد، قبلا در یک کارآزمایی بالینی باعث کاهش مدت بستری در بیماران مبتلا به شکل شدید کووید-19 شده بود.

چندین کشور استفاده از این دارو را برای بیماران شدید کرونایی تایید نموده اند، اما نگرانی هایی درباره عرضه این کافی این دارو وجود دارد. شرکت گیلیاد اخیرا آزمایش شکل استنشاقی رمدسیویر را نیز اخیرا آغاز نموده است.

گیلیاد می گوید داده ها از 312 بیمار درمان شده در بررسی مرحله نهایی این بیماری و داده های یک بررسی گذشته نگر هم گروه جداگانه در دنیای واقعی شامل 818 بیمار با خصوصیات مشابه و شدت بیماری را تجزیه و تحلیل نموده است.

یافته های به دست آمده از بررسی بررسی مرحله نهایی نشان داد که 74.4 درصد از بیماران دریافت کننده رمدسیویر تا روز 14 بیماری بهبود یافته اند، در حالیکه در بیمارانی که مراقبت استاندارد دریافت می کردند، این میزان 59 درصد بود.

میزان مرگ ومیر در بیماران درمان شده با رمدسیویر در این بررسی تا روز چهاردهم 7.6 رصد بود، در حالیکه این رقم در میان بیمارانی که این دارو را دریافت نمی کردند، این رقم به 12.5 درصد رسیده بود.

گیلیاد همچنین می گوید میزان و احتمال بهبودی در بیمارانی که علاوه بر رمدسیویر، داروی هیدروکسی کلروکین را دریافت نموده بودند، از بیمارانی که فقط رمدسیویر دریافت نموده بودند، پایین تر بود.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 18 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 1225

به "شرکت سازنده رمدسیویر می گوید این دارو خطر مرگ ناشی از کرونا را کاهش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرکت سازنده رمدسیویر می گوید این دارو خطر مرگ ناشی از کرونا را کاهش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید