شورای همکاری خواستار اجرای سریع توافقنامه ریاض در یمن شد

به گزارش علی آباد جدید، شورای همکاری خلیج فارس در واکنش به اعلام خودمختاری گروه موسوم به المجلس الانتقالی الجنوبی(شورای انتقالی جنوب) تحت حمایت امارات در عدن، خواستار اجرای سریع توافقنامه ریاض شد.

شورای همکاری خواستار اجرای سریع توافقنامه ریاض در یمن شد

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، نایف فلاح مبارک الحجرف دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس بر اهمیت توجه به اعلامیه ائتلاف عربی در یمن، در خصوص ضرورت بازگشت اوضاع به روال قبلی در عدن تأکید کرد.

الحجرف همچنین ضرورت لغو هر گونه طرحی بر خلاف توافقنامه ریاض و تلاش برای اجرای سریع این توافقنامه به عنوان عامل وحدت بین یمنی ها و مقابله با خطر تروریسم را مورد تأکید قرار داد.

به نوشته روزنامه رأی الیوم، دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس همچنین ابراز امیدواری کرد که این تلاش ها به توقف هر گونه فعالیت یا تحرکات تنش زا منجر شده و شرایط مناسب برای تکمیل فرآیند اجرای توافقنامه ریاض از جمله تشکیل دولتی شایسته در عدن و ارائه خدمات به ملت یمن فراهم شود.

وی بازگشت اوضاع به روال قبلی در عدن به منظور مقابله با چالش های اقتصادی، جبران خسارت های ناشی از سیل و خطرات شیوع ویروس کرونا را ضروری خواند.

الحجرف همچنین یمنی ها را به اولویت دادن به منافع کشور و ملت یمن، اتحاد برای تحقق هدف بالاتر مبنی بر احیای دولت از طریق راه چاره سیاسی بر اساس طرح ابتکاری شورای همکاری، مصوبات گفت وگوی فراگیر ملی و قطعنامه شماره 2216 شورای امنیت دعوت کرد.

شورای انتقالی جنوب، گروهی سیاسی و در عین حال شبه نظامی در جنوب یمن است که در می سال 2017 شکل گرفته است. هم اکنون این گروه مورد حمایت ابوظبی است و برای سلطه بر جنوب یمن، رقیب دولت مستعفی یمن که در عربستان مقیم است، قلمداد می شود.

نیرو های وابسته به شورای انتقالی جنوب یمن شامگاه ششم اردیبهشت در اقدامی که علیه دولت هادی و متحد سعودی است، اعلام خودمختاری کردند و همزمان با بیانیه رئیس این شورا -مقیم در امارات- تحرکات نظامی خود را در عدن از سر گرفتند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 1081

به "شورای همکاری خواستار اجرای سریع توافقنامه ریاض در یمن شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شورای همکاری خواستار اجرای سریع توافقنامه ریاض در یمن شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید