صادرات 10 میلیون دلاری ماسک در مدت 5 ماه

به گزارش علی آباد جدید، خبرگزاری خبرنگاران- مدیرکل دفتر توسعه صادرات محصولات صنعتی و معدنی سازمان توسعه تجارت از صادرات 10 میلیون دلاری ماسک سه لایه در 5 ماه ابتدای سال اطلاع داد.

صادرات 10 میلیون دلاری ماسک در مدت 5 ماه

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، میرابوطالب بدری با بیان اینکه به درخواست های صادرات ماسک با اولویت پاسخ می دهیم گفت: هم اکنون محموله های 50 هزار دلاری و 100 هزار دلاری ماسک به صورت موردی مجوز صادرات گرفته و صادر می گردد.

وی با بیان اینکه بصورت روزانه درخواست صادرات ماسک داریم، اضافه نمود: پس از دریافت درخواست های صادراتی با تائید سازمان حمایت و سازمان غذا و دارو، مجوز صادرات ماسک را به گمرک ارسال می کنیم.

بدری گفت: البته در صادرات ماسک N95 و N99 همچنان محدودیت داریم، اما برای صادرات موردی ماسک N95 آن هم به تعداد کم، مجوز صادرات می دهیم.

وی اضافه نمود: فراوری ماسک بسیار فراوان شده و حتی شرکت هایی که ربطی به این حوزه ندارند ماسک فراوری می نمایند از این رو بازار داخل اشباع شده و اگر مجوز صادرات ندهیم بازار های خارجی را از دست می دهیم، همچنان که در حدود یک سال پیش به دلیل تامین احتیاج داخل، سخت گیری در صادرات موجب شد رقبای ما بازار ها را تصاحب نمایند.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از صدا و سیما، بدری بعلاوه گفت: ما بصورت موردی برای همه درخواست های صادرات ماسک، تائیدیه صادر می کنیم، زیرا این صادرات یک منبع ارزآوری برای کشور است و حتی یک مورد هم نبوده که صادرنماینده ای درخواست، ارائه نموده باشد و ما مخالفت نموده باشیم.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 11 آذر 1400 بروزرسانی: 11 آذر 1400 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 1977

به "صادرات 10 میلیون دلاری ماسک در مدت 5 ماه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صادرات 10 میلیون دلاری ماسک در مدت 5 ماه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید