طرح رزاق در شمال استان سیستان و بلوچستان هنوز اجرا نشده است

به گزارش علی آباد جدید، دبیر جنبش دانشجویان عدالتخواه استان سیستان و بلوچستان گفت: با وجود تمایل نشان دادن استاندار سیستان و بلوچستان به طرح رزاق، هنوز خبری از اجرایی شدن این طرح در شمال استان به گوش نمی رسد.

طرح رزاق در شمال استان سیستان و بلوچستان هنوز اجرا نشده است

امین کمالی، دبیر جنبش دانشجویان عدالتخواه استان سیستان و بلوچستان در مصاحبه با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران در مورد عدم اجرای طرح رزاق در شمال این استان گفت: موهبتی، استاندار سیستان و بلوچستان در نشست کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان، اجرای طرح رزاق را عامل تقویت و توسعه در مرز می داند؛ در حالی که هنوز خبری از اجرایی شدن این طرح در شمال استان به گوش نمی رسد و این قسمت از استان کماکان از طرح ارزشمند رزاق بی بهره مانده است.

کمالی اظهار کرد: به گفته استاندار با اجرای طرح رزاق یکسری از معضلات برطرف و بعضی حوزه ها مانند حوزه آموزش، بهداشت با نگاه توسعه ای خاص خود و مباحث مربوط به حوزه زیر ساخت های امنیت تقویت می گردد؛ این طرح، صرفاً فروش سوخت در مرز نیست بلکه باعث ساماندهی بسیاری از مباحث می گردد. روزی که این طرح تهیه شده بود به جهت نبود یک صدای واحد، تصویب نمی شد، اما زمانی که یک صدایی به وجود آمد مجموعه سیاسی، امنیتی و مالی در کنار هم قرار گرفته و این مصوبه شکل گرفت. با مصاحبه و گفتمان های اجرا شده از سوی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه، مقامات پاکستانی هم این طرح را پذیرفتند.

این فعال دانشجویی تاکید نمود: باتوجه به گفته های موهبتی، که خود نیز از موافقین اجرای این طرح است، ضروری است یکبار برای همواره دلیل عدم اجرای این طرح در منطقه، شفاف و بیان گردد که چرا این طرح با وجود وعده های بسیاری که داده شد در همان مراحل ابتدایی، رها و هیچ گاه عملی نشد؛ طرحی که با توجه به شرایط بد کشاورزی و صیادی در منطقه، گره گشای بسیاری از مسائل این مردم ولایت مدار خواهد بود.

وی توضیح داد: گفتنی است که دولت افغانستان با وجود اینکه در قضیه حق آبه و همچنین رهاسازی آب در رودخانه هیرمند شیطنت های زیادی انجام می دهد که نیازمند پیگیری و دیپلماسی قوی تا حصول نتیجه است، درخصوص تبادلات مرزی با سیستان مخالفت جدی نداشته و چه بسا نیازمند به این مسئله می باشد.

کمالی در انتها گفت: امیدواریم هرچه سریع تر مسائل مردم این منطقه، به دور از نگاه های مرسوم و سلیقه ای مورد توجه قرار بگیرد. صاحبان منطق در حوزه های سیاسی و اجتماعی کلان کشور این موضوع استراتژیک را مطلع هستند که اگر مسائل و معضلات این استان سرنوشت ساز، جمهوری اسلامی را احاطه کند، منجر به مهاجرت و خالی از سکنه شدن منطقه می گردد که تبعاتش جبران ناپذیر خواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 بهمن 1399 بروزرسانی: 18 بهمن 1399 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 1529

به "طرح رزاق در شمال استان سیستان و بلوچستان هنوز اجرا نشده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح رزاق در شمال استان سیستان و بلوچستان هنوز اجرا نشده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید