طرز تهیه سوسیس گوشت خانگی

به گزارش علی آباد جدید، عاشق طعم سوسیس و کالباس هستید ولی به دلیل وجود نگهدارنده در آن ها، سوسیس و کالباس بسته بندی شده و کارخانه ای مصرف نمی کنید؟ نگران نباشد شما می توانید با رعایت چند نکته سوسیس و کالباس خانگی درست کنید و با خیال راحت مصرف کنید. تا به حال به این موضوع فکر کردید که سوسیس و کالباسی که شما امروزه می بینید و مصرف می کنید از کجا آمده؟ در این پست می خواهم شما را با تاریخچه سوسیس و کالباس و طرز تهیه آن ها آشنا کنم.

طرز تهیه سوسیس گوشت خانگی

برای خواندن طرز تهیه کالباس خانگی کلیک کنید.

مواد لازم برای تهیه سوسیس گوشت خانگی :

  • گوشت گوساله یا مخلوط گوسفند و گوساله یک بار چرخ شده: 400 گرم
  • رزماری پودر شده: 1.2 ق چ خوری
  • سرکه قرمز: 2 ق غ خوری
  • فلفل سیاه: به اندازه لازم
  • فلفل قرمز: به اندازه لازم
  • نمک: 1.2 ق چ خوری
  • پودر پاپریکا: 1.3 ق چ خوری
  • کاور سوسیس یا سلفون

طرز تهیه سوسیس گوشت خانگی:

ابتدا گوشت یک بار چرخ شده را داخل ظرف ریخته و رزماری، پودر پاپریکا، نمک، فلفل سیاه و به اندازه لازم فلفل قرمز ریخته و در انتها سرکه قرمز را هم اضافه کنید و کمی با دست موادتان را با هم مخلوط کنید. پس از اینکه خوب مخلوط کردید، موادتان را بار دیگر از چرخ گوشت عبور داده تا در انتها مواد سوسیستان به رنگ قرمز در بیاید. سپس سری چرخ گوشت که مخصوص سوسیس است را به چرخ گوشت وصل کنید و به سر آن کاور سوسیس را وصل کنید. دستگاه را روشن کنید تا سوسیس ها وارد کاور شوند. اندازه سوسیس به دلخواه شما است و انتهای هر سوسیس را ببندید. اگر کاور سوسیس هم نداشته باشد می توانید از سلفون هم استفاده کنید و در آن بپیچید. در آخر سوسیس ها را به مدت 2-3 ساعت داخل یخچال قرار دهید. پس از این مدت می توانید سوسیس ها را سرخ یا باربیکیو کنید.

نکات مهم:

برای انتخاب گوشت مناسب برای سوسیس، بهتر است از گوشت گوسفند کامل استفاده نشود چون هم خیلی زود آب می رود و هم اینکه چربی بالایی دارد. بهتر از مخلوط گوشت گوساله و گوسفن استفاده شود و یا گوشت گوساله به تنهایی استفاده شود. گوشت گوسفند قسمت ران و گوشت گوساله قسمت سر دست و سر شانه بسیار مناسب هستند.

اگر دیدید سوسیستان خوب نمی پزد مشکل این است که شما فقط یک دفعه گوشتتان را چرخ کردید. شما باید 2 تا 3 دفعه گوشتتان را چرخ کنید و از دهنه سوزنی چرخ گوشت هم استفاده کنید.

کاور سوسیس نمک سوز شده و شما قبل از استفاده حتما آن را یک دفعه بشورید.

حالا که طرز تهیه سوسیس خانگی را یاد گرفتید، همانطور که میدانید با سوسیس غذاهای خوشمزه ای از جمله سوسیس بندری دست می شود. چند ترکیب خوشمزه با سوسیس را در ادامه به شما می گویم.

سوسیس آب پز:

یک قابلمه را از آب پر کرده و اجازه داده تا بجوشد. سپس به ازای هر نفر 2 الی 3 عدد سوسیس با پوست را داخل آب جوش بیندازید و اجازه داده کمی بپزند و 2 الی 3 جوش بزنند و بعد حرارت را خاموش کنید. در قابلمه را گذاشته و بگذارید 5 دقیقه بماند؛ آنگاه سوسیس ها را از آب بیرون بیاورید، از هم جدا کنید و همراه با سس خردل یا سس گوجه فرنگیمیل کنید.

سوسیس کبابی:

هر دانه سوسیس را با کارد 2-3 شکاف عرضی کوچک بدهید، سپس آن ها را در ظرف نسوزی در فر قسمت گریل یا کشوی زیر شعله قرار داده تا روی آن ها برشته شود. با قلم مو 2-3 بار سس باربیکیو روس سوسیس ها بمالید. در انتها همراه با سس خردل و سس گوجه فرنگی و نان سرو کنید.

امیدوارم مطالب این پست برای شما مفید بوده باشد.

منبع: اُکالا
انتشار: 28 آذر 1400 بروزرسانی: 28 آذر 1400 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 1995

به "طرز تهیه سوسیس گوشت خانگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه سوسیس گوشت خانگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید