طرز تهیه قهوه تخم مرغ ویتنامی

به گزارش علی آباد جدید، امروز قصد داریم طرز تهیه قهوه تخم مرغ ویتنامی را به شما عزیزان آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

طرز تهیه قهوه تخم مرغ ویتنامی

سفر به دل زیباترین منطقه آسیا را با تور ویتنام ارزان تجربه کنید و از شهرهای هوشی مین و هانوی ویتنام دیدن کنید.

قهوه تخم مرغ در بیشتر کافه های هانوی سرو می شوند که از دهه 1950 مرسوم شدند، کافه گیانگ به خصوص برای سرو این نوشیدنی بسیار مشهور شده است.

در پیدایش این قهوه داستانی وجود دارد که گیانگ Giảng که یک کافه دار بود در یکی از شب ها که شیر در کافه اش به اتمام رسیده بود، تصمیم گرفت به جای آن از تخم مرغ و شیر خشک استفاده نماید.

ولی او هیچ وقت فکر نمی کرد که این کار او باعث گردد از آن موقع به بعد این نوع نوشیدنی در تمامی منو های کافه های شهر هانوی قرار بگیرد و رفته رفته در کل ویتنام مرسوم گردد و علاقه مندان زیادی به خود جلب کند.

در روش سنتی این نوشیدنی معمولا فنجان قهوه تخم مرغ داخل یک کاسه آب داغ قرار می گیرد که علت این موضوع هم این است که این کار باعث می گردد دمای نوشیدنی حفظ گردد و گرم سرو گردد.

اگر میکسر برقی داشته باشید تهیه قهوه تخم مرغ، بسیار آسانتر می گردد البته می توان این کار را بدون آن هم انجام داد، اما ممکن است بازوی خود را برای تهیه این قهوه از دست بدهید.

نکته اصلی تهیه این قهوه این است که قهوه شما غلیظ و غلیظتر گردد، این نوشیدنی واقعاً در خصوص لذت آمیختن اضداد است.

کف شیر تغلیظ شده (شیر عسل) و زرده تخم مرغ زده شده که بسیار شیرین شده باشد و در حالی که این ترکیب با قهوه ای تیره، غلیظ و تا حدی تلخ آمیخته گردد باعث ایجاد یک قهوه فوق العاده غلیظ و ویژه گردد.

مواد لازم برای تهیه قهوه تخم مرغ

مواد لازم میزان مورد احتیاج

زرده تخم مرغ 2 عدد عظیم

شیر تغلیظ شده شیرین شده (شیر عسل) 1/2 فنجان

وانیل 1 قاشق چایخوری

قهوه فرانسوی 60 گرم

آب گرم 1 لیتر

اختیاری: پودر کاکائو (برای پاشیدن روی نوشیدنی)

دستورتهیه قهوه تخم مرغ ویتنامی

پس از جمع آوری مواد لازم که در مرحله قبل گفتیم، زرده تخم مرغ و شیر تغلیظ شده را در ظرف مخلوط کن ریخته و در حدود 10 دقیقه آن ها را مخلوط کنید، البته دقت کنید که احتمالا مخلوط شما خیلی کف نمی کند.

بعد از اینکار برای اینکه بفهمید کار شما خوب رخ داده است به مقدار نوک قاشق از مخلوط خود بر روی یک لیوان آب بریزید اگر شناور شد کار شما عالی بوده است در غیز این صورت چند دقیقه دیگر به مخلوط کردن و هم زدن بپردازید.

در همین حین قهوه را آماده کنید، این کار را مطابق روش دلخواه خود انجام دهید و قهوه خود را دم کنید، به مقدار حدوداً نصف فنجان از قهوه خود را برای بعد نگه دارید.

سپس قهوه دم نموده به جای مانده را بین چهار فنجان تقسیم کنید، در صورت تمایل هر فنجان را در یک کاسه کوچک آب داغ قرار دهید تا گرمای قهوه شما حفظ گردد.

حال مخلوط تخم مرغ و شیر عسل خود را بر روی قهوه های درون فنجان ها ریخته و در انتهای کار قهوه که از قبل نگه داشته اید را بر روی مخلوط تخم مرغ ریخته و میزانی پودر کاکائو بر روی نوشیدنی خود بریزید و سریعا میل کنید.

منبع: گردشبان
انتشار: 24 تیر 1400 بروزرسانی: 24 تیر 1400 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 1813

به "طرز تهیه قهوه تخم مرغ ویتنامی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه قهوه تخم مرغ ویتنامی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید