طرز تهیه پوره سیب زمینی با پیاز داغ به 2 روش خوشمزه

به گزارش علی آباد جدید، سیب زمینی یکی از پرکاربردترین اقلام غذایی در آشپزخانه است و انواع غذا با سیب زمینی جزء غذاهای فوری و خوشمزه به حساب می آیند؛ از سیب زمینی شکم پر گرفته تا سیب زمینی سوخاری و سیب زمینی پنیری! در این میان یکی از غذاهای ساده و خوشمزه که می توان با سیب زمینی پخت، پوره سیب زمینی با پیاز داغ است. از این رو در ادامه 2 دستور عالی و خوشمزه را به شما ارائه داده ایم؛ با ما همراه باشید.

طرز تهیه پوره سیب زمینی با پیاز داغ به 2 روش خوشمزه

طرز تهیه پوره سیب زمینی با پیاز داغ و نعنا

مواد لازم
سیب زمینی4 عدد متوسط
شیرنصف لیوان
نعنا خشک1 قاشق غذاخوری
کره100 گرم
پیاز داغ5-6 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه اندازه کافی

دستور تهیه پوره سیب زمینی ساده با پیاز داغ

  • برای تهیه پوره سیب زمینی خوشمزه ابتدا کره را از یخچال خارج می کنیم و در دمای آشپزخانه قرار می دهیم تا با دمای محیط هماهنگ گردد. در ادامه سیب زمینی ها را به همراه چند لیوان آب داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا سیب زمینی ها آبپز شوند.
  • پس از اینکه سیب زمینی ها به طور کامل پختند قابلمه را از روی حرارت بر می داریم و کمی صبر می کنیم تا سیب زمینی ها خنک شوند سپس پوست شان را به آرامی جدا می کنیم. در ادامه سیب زمینی ها را داخل یک ظرف مناسب می ریزیم.
  • با استفاده از گوشتکوب سیب زمینی ها را کاملا له می کنیم سپس کره را به همراه شیر و مقداری نمک و فلفل سیاه به سیب زمینی ها اضافه می کنیم. مواد را با یک قاشق خوب مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند.
  • در این مرحله پوره سیب زمینی باید بافتی نرم و لطیف داشته باشد. پس از اینکه مخلوط کردن مواد به خاتمه رسید نعناها را پودر نموده و روی پوره سیب زمینی می ریزیم، پایز داغ ها را اضافه نموده و هم می زنیم.
  • سپس پوره سیب زمینی را در ظرف دلخواه کشیده و به صورت گرم سرو می کنیم.

نکات تکمیلی

  1. از پوره سیب زمینی برای تزیین انواع غذاها می توانید بهره ببرید. برای اینکه بتوانید به صورت حرفه ای از پوره سیب زمینی برای تزیین غذاها بهره ببرید بهتر آنرا داخل یک قیف با ماسوره ها مختلف بریزید و به صورت دلخواه برای تزیینات دورچین غذاها از آن بهره ببرید.
  2. اگر دوست دارید می توانید زیره سبز و آویشن و یا نعنا خشک نیز به این غذا اضافه کنید.
  3. اگر زمانتان برای پخت سیب زمینی کم است سیب زمینی ها را 4 تکه کنید و بعد پزید.
  4. اگر به دنبال تهیه پوره سیب زمینی بدون شیر با پیاز داغ هستید، شیر را از پوره سیب زمینی حذف کنید؛ به جای آن از موادی مثل روغن زیتون یا خامه صبحانه بهره ببرید. البته باید بدانید که در دستور اصلی و بین المللی پوره سیب زمینی از شیر استفاده می گردد.
  5. کالری پوره سیب زمینی با پیاز داغ (یک کاسه کوچک)، حدودا 300 کالری می باشد.

طرز تهیه پوره سیب زمینی با پیاز داغ و رب

مواد لازم
سیب زمینی آب پز3 عدد
پیاز1 عدد متوسط
رب گوجه فرنگی1 قاشق غذاخوری
کره1 قاشق غذاخوری
نمک و زردچوبه و فلفل قرمزبه میزان لازم

آموزش پوره سیب زمینی با پیاز داغ و رب

  • ابتدا سیب زمینی های آب پز شده را کاملا له می کنیم.
  • سپس پیاز را با کمی روغن سرخ می کنیم.
  • سپس رب را در کمی آب حل نموده و به پیاز های سرخ شده اضافه می کنیم و می گذاریم رب کمی بپزد و نمک و فلفل و زردچوبه را اضافه می کنیم.
  • می توانید کره را نیز در این مرحله اضافه کنید.
  • حال آن ها را به سیب زمینی اضافه نموده و آنقدر هم می زنیم تا کاملا به خورد آن رود.
  • پوره سیب زمینی با رب گوجه آماده است؛ نوش جان

سخن آخر

یک سیب زمینی پخته شده متوسط حدود 535 میلی گرم پتاسیم (و فقط 17.3 میلی گرم سدیم) دارد، که حدود 15 درصد از مقدار توصیه شده روزانه است. سیب زمینی حاوی کلسترول نیست و حاوی فیبر، پتاسیم، ویتامین ث و ب 6 است که همه آن ها برای سلامتی قلب عالی هستند. فیبر در سبزیجات به کاهش کلسترول اضافی در خون یاری می نماید و پتاسیم از قلب هم محافظت می نماید - مصرف 4،069 میلی گرم پتاسیم روزانه می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی را تا 49 درصد کاهش دهد.

شما می توانید علاوه بر دستورات بالا، طرز تهیه سیب زمینی تنوری به 3 روش خوشمزه را نیز در خبرنگاران بخوانید و از این غذای خوشمزه نیز برای سفره های شام خود بهره ببرید. از قلم نیاندازید سوالات، نظرات و تجربیات خود را در پایین همین مطلب با ما در میان بگذارید.

منبع: مجله انگیزه
انتشار: 31 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 31 اردیبهشت 1400 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 1726

به "طرز تهیه پوره سیب زمینی با پیاز داغ به 2 روش خوشمزه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه پوره سیب زمینی با پیاز داغ به 2 روش خوشمزه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید