علی اف: ارمنستان هرگز در چنین شرایط اسفناکی قرار نگرفته بود

به گزارش علی آباد جدید، به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آناتولی، الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان امروز آدینه در سخنانی با اشاره به رویدادهای اخیر در ایروان گفت: ارمنستان هرگز در چنین شرایط اسفناکی قرار نگرفته بود.

علی اف: ارمنستان هرگز در چنین شرایط اسفناکی قرار نگرفته بود

با ما سفر کنید و با تور ارزان ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

رئیس جمهور آذربایجان در این باره گفت: کسانی که مردم این کشور را دچار این شرایط کردند، سران ارمنستان هستند.

وی اضافه نمود: در ارمنستان ناآرامی داخلی و بازداشت دسته جمعی صورت می گیرد. ولی بعضی دولت ها و سازمان ها که از دموکراسی دَم می زنند، در برابر این شرایط چشم پوشی می نمایند.

لازم به ذکر است، ارمنستان از صبح دیروز پنج شنبه شاهد تحولات شتابزده ای است که به دنبال درخواست ارتش از دولت این کشور برای کناره گیری آغاز شد و متعاقب آن نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان آن را کودتای نظامی توصیف کرد.

ماجرا از این قرار است که ارتش ارمنستان به دنبال تشدید روزافزون بحران سیاسی در این کشور از نیکول پاشینیان، نخست وزیر و کابینه وی خواست که استعفا دهند.

ستاد کل ارتش ارمنستان با انتشار بیانیه ای که بیش از 40 مقام نظامی برجسته از جمله اونیک گاسپاریان فرمانده ستاد کل و کلیه معاونان، روسای ادارات و فرماندهان یگان های عظیم نظامی آن را امضا نموده اند، درخواست خود برای استعفای دولت را اعلام نمود. مقام های نظامی در بیانیه خود به اقدامات کوته بینانه و غیرموجه دولت از جمله برکناری تیران خاچاتوریان معاون اول فرمانده ستاد به شدت اعتراض کردند.

به دنبال آن نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان با برکناری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح این کشور، ارتش را به کوشش برای انجام کودتا علیه خود متهم کرد و از طرفدارانش خواست تا با هدف خنثی کردن کودتا به خیابان ها بیایند.

او همچنین خطاب به مردم اعلام نمود که نیروهای مسلح کشور در کوشش برای یک کودتای نظامی هستند و از هوادارانش خواست تا با حضور در ایروان، پایتخت، آنها را از رسیدن به خواسته شان ناکام بگذارند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 فروردین 1400 بروزرسانی: 1 فروردین 1400 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 1614

به "علی اف: ارمنستان هرگز در چنین شرایط اسفناکی قرار نگرفته بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علی اف: ارمنستان هرگز در چنین شرایط اسفناکی قرار نگرفته بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید