لغو حالت فوق العاده در بیشتر مناطق ژاپن به جز توکیو

به گزارش علی آباد جدید، نخست وزیر ژاپن شرایط فوق العاده اعلام شده به خاطر مقابله با شیوع ویروس کرونا را در بیشتر مناطق این کشور لغو نموده است.

لغو حالت فوق العاده در بیشتر مناطق ژاپن به جز توکیو

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، شینزو آبه نخست وزیر ژاپن روز پنجشنبه شرایط فوق العاده را در بیشتر مناطق این کشور لغو کرد ولی گفت: شرایط فوق العاده در توکیو تا زمانی ادامه خواهد یافت که ویروس کرونا مهار گردد.

بر اساس این گزارش، شینزو آبه شرایط فوق العاده را از 39 منطقه و جزیره از 47 منطقه ژاپن لغو نموده ولی این تدابیر محدودکننده و قرنطینه ای همچنان در شهرهای توکیو و اوزاکا ادامه خواهد یافت.

شینزو آبه اضافه کرد: برای تدوین دومین بودجه اضافی کوشش خود را شروع خواهم کرد و دولت در صورت لزوم موانع و مسائل بر سر راه تامین مالی شرکتها را تسهیل خواهد نمود تا به رشد و رونق اقتصاد یاری کند.

نخست وزیر ژاپن در کنفرانس خبری تاکید نمود: در حالی که برای کنترل و مهار ویروس کرونا تا حدبیشتر ممکن کوشش می کنیم، از سوی دیگر قصد داریم تا فعالیت و کار عادی و زندگی روزمره مردم را مجددا احیا کنیم.

سومین اقتصاد عظیم دنیا یک ماه قبل شرایط فوق العاده اعلام نمود و از مردم خواست تا ارتباطات و تماس های فردی خود را 80 درصد کاهش دهند تا فرایند شیوع ویروس کرونا کاهش یابد.

اقتصاددانان بر این باورند که هرگونه عادی سازی شرایط باید تدریجی و گام به گام باشد چرا که دولت به شدت نگران موج دوم شیوع این ویروس مرگبار است.

فرماندار اوزاکا نیز تدابیر و شرایطی را برای بازگشایی تدریجی بعضی کسب و کارها اعلام نموده است.

39 منطقه ای که شرایط فوق العاده در آنها لغو شده حدود 54 درصد جمعیت ژاپن را تشکیل می دهد ولی منطقه توکیو یک سوم اقتصاد ژاپن را به خود اختصاص داده است.

یک تحلیلگر مالی در این باره گفت: توکیو قلب اقتصاد ژاپن است. این مانند یک خودرو با 3 چرخ است.

ژاپن تا به امروز ابتلای 16120 نفر و مرگ 697 نفر بر اثر ویروس کرونا را تایید نموده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 22 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 1115

به "لغو حالت فوق العاده در بیشتر مناطق ژاپن به جز توکیو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لغو حالت فوق العاده در بیشتر مناطق ژاپن به جز توکیو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید