مجازات حبس برای متجاوز به عرصه بافت تاریخی میبد

به گزارش علی آباد جدید، مسئول واحد حقوقی اداره کل یزد از صدور حکم حبس یک ساله برای متجاوز به عرصه یکی از بزرگ ترین محلات بافت تاریخی میبد خبر داد.

مجازات حبس برای متجاوز به عرصه بافت تاریخی میبد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یزد، منیژه جعفری گفت: این فرد چندی قبل اقدام به ساخت وساز با ارتفاع غیرمجاز در محله قلعه فیروزآباد کرد که با دستور قضایی عملیات ساخت وساز متوقف شد.

او افزود: درصورتی که عملیات ساخت وساز غیرمجاز در این بنا ادامه پیدا می کرد، دید منظری بافت تاریخی میبد دچار خدشه و آسیب می شد.

مسئول واحد حقوقی اداره کل یزد بابیان اینکه طبق قوانین میراث فرهنگی بلندمرتبه سازی در بافت تاریخی ممنوع و تخلف است گفت: هرگونه مرمت و بازسازی در بافت تاریخی باید با اخذ مجوز از اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی انجام شود.

او گفت: ارتفاع مجاز و نمای همگون با بافت تاریخی و همچنین رعایت فضای پر و خالی در بافت یکی از اصلی ترین ضوابط بافت های تاریخی بوده که تبعیت از آن الزامی است.

جعفری افزود: بافت تاریخی شهر میبد به عنوان اولین شهر تاریخی ایران در فهرست آثار ملی ثبت شده و با توجه به این امر ازاین پس هرگونه مداخله در بافت باید با مجوز و تحت نظارت اداره کل استان صورت گیرد، با هرگونه تجاوز به عرصه و حریم بافت تاریخی میبد به شدت برخورد خواهد شد.

شهر تاریخی میبد دارای بافتی منظومه ای است که از به هم پیوستن آبادی های نزدیک به هم تشکیل شده و قدمت قدیمی ترین آن متعلق به عصر نوسنگی است و به همین دلیل دارای اهمیت ویژه ای است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 23 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 989

به "مجازات حبس برای متجاوز به عرصه بافت تاریخی میبد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجازات حبس برای متجاوز به عرصه بافت تاریخی میبد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید