معرفی کامل شهر ابوظبی

به گزارش علی آباد جدید، شهر ابوظبی | Abu Dhabi

واقعیت این است که خیلی از شهرهای زیبا و جالب اماراتی در سایه شهرت دبی قرار گرفته و به اندازه آن معروف نیستند. شهر ابوظبی در کشور امارات نیز از جمله شیخ نشین های هفت گانه معروف این کشور است که حتی در برهه ای به عنوان دومین شهر گران دنیا برای مسافرت اعلام شد. این شهر اماراتی که کمتر از دبی هوادار ندارد، پر است از جاذبه های دیدنی و جذاب. پیشنهاد می کنیم که در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید تا به اتفاق یکدیگر، شهر ابوظبی را کامل معرفی و آنالیز نماییم.

معرفی کامل شهر ابوظبی

مختصری درباره شهر ابوظبی

همانطور که در قسمت مقدمهی این متن مختصری از ابوظبی گفتیم، حالا دیگر نوبت به آن رسیده است که ابوظبی یکی از شهرها و شیخ نشین های کشور امارات متحده عربی را به صورت کامل برای شما معرفی کنیم و دانستنی هایی درباره آن به شما بگوییم. در ابتدا باید ابوظبی را به عنوان عظیم ترین شهر امارات و پایتخت این کشور ببنامیم. این ادعا که می گوییم که ابوظبی عظیم ترین شهر امارات است به این خاطر است که مساحتش برابر است با 972 کیلومتر مربع که در برابر دیگر شهرهای این کشور، بسیار عظیم محسوب می شود.

در سال 2015 میلادی بر اساس محاسبات جمعیتی برابر با 1.5 میلیون نفر بوده است و البته تا به الان مطمئنا زیادتر شده است. از لحاظ جغرافیایی هم این شهر در ساحل جنوب غربی خلیج فارس قرار گرفته است. درباره نام ابوظبی باید بگوییم که از آن جا که در این قسمت از ایام قدیم منابع آب شیرین فراوانی وجود داشته و گله ای از آهوها هم در آن زندگی می نموده اند، قبیله ای به نام بنی یاس که به این جا مهاجرت نموده بودند، نامش را ابوظبی گذاشتند. این قبیله در سال 1761 میلادی در ابوظبی یک جا نشین شدند.

از لحاظ تقسیمات منطقه ای، ابوظبی از 3 منطقه مجزا تشکیل شده است. بخش اول که خودِ شهر ابوظبی است. بخش دوم این منطقه در واقع منطقه شرقی است و به شهرهای العین و توابع آن اشاره دارد. بخش سوم هم شامل منطقه غربی است که شامل شهر بد زاید و توابع آن می شود. درباره شهر ابوظبی در امارات باید این را بدانید که این شهر مقر اصلی دولت و مراکز اداری و فدرال امارات می باشد. همچنین خانواده امیر امارات و امیر ابوظبی در این شهر زندگی می کنند. ابوظبی دیگر این روزها مقر اصلی فعالیت های مالی، سیاسی، تجاری و البته فرهنگی کشور امارات محسوب می شود. البته تنها موردی که به جذابیت و دیدنی تر شدن این شهر می انجامد، اهمیت سیاسی و اداری آن نیست بلکه این شهر عربی یکی از زیباتری معماری ها را در بین شهرهای امارت و دیگر شهرهای عربی دارا است. برای این که این شهر به زیبایی تمام ساخته شود، اماراتی ها از معماران ژاپنی استفاده کردند. به همین خاطر باید بگوییم که بیشتر ساختمان های زیبا و معروف این شهر توسط معماران ژاپنی ساخته شده است.

آب و هوای شهر ابوظبی

از لحاظ آب و هوایی شهر ابوظبی دارای اقلیمی خشک و بیابانی است و از این رو آب و هوایی خشک و گرم دارد. در تمامی روزهای سال آسمان این شهر صاف و آفتابی است. در این شهر از ژوئن تا سپتامبر یعنی از خرداد تا اوایل ماه مهر گرم ترین آب و هوا وجود دارد. البته از آن طرف هم در این ماه ها، رطوبت به بالاترین میزان خود می رسد. اگر می خواهید تا به ابوظبی سفر کنید، بهترین زمان برای شما از بین آوریل تا ماه مه (فروردین تا خرداد) یا از سپتامبر تا اکتبر (شهریور تا آبان) است. اگر می خواهید سفری ارزان تر به ابوظبی داشته باشید و آب و هوا برایتان مهم نیست در فصل گرما و اگر می خواهید سفری دلنشین در آب و هوایی خنک تر به ابوظبی داشته باشید در فصل زمستان به این شهر سفر کنید.

ABU DHABI WEATHER

جاذبه های گردشگری شهر ابوظبی

در ادامه ما به معرفی نسبتا کامل جاذبه های گردشگری شهر ابوظبی و دانستنی هایی درباره آن ها برای شما خواهیم پرداخت.

  • مسجد شیخ زاید | Sheikh Zayed Mosque

یکی از دیدنی ترین جاذبه های شهر ابوظبی در امارات مسجد شیخ زاید است. این مسجد بسیار زیبا، از 4 مناره 107 متری، 80 گنبد مرمری و هزار ستون تشکیل شده است. ازاین مسجد به عنوان شاهکار معماری مدرن اسلامی در امارات نیز یاد می شود. برای ساخت این مسجد بسیار زیبا از هزاران تن سنگ مرمر یونانی، یاقوت، عقیق قرمز، تیله، مروارید و یشم استفاده شده است.

  • پارک آبی یاس | Yas Waterworld

نام این پارک آبی در بین پارک های عظیم و معروف اماراتی جای دارد. در این پارک 455 وسیله بازی مدرن و استاندارد وجود دارد که در مساحت 15 هکتاری این پارک در شهر ابوظبی در امارات قرار گرفته اند. تونل های پیچ در پیچ، سرسره های عظیم و مختلف و رولر کاسترها یکی از هیجان انگیزترین وسایل بازی در این پارک هستند.

  • قصر امارات | Emirates Palace

خواهر برج خلیفه دبی، قصر امارات در ابوظبی است. البته فرق مهم و اساسی این 2 ساختمان که آن ها را به کل از هم متمایز نموده این است که قصر امارات را به صورت افقی ساخته اند. گنبدهای زیبای 14 تایی، دروازه های طاق دار و ساحل اختصاصی بسیار عظیم که تنها برای قصر امارات است، این مکان را بسیار زیبا و دیدنی نموده. بسیاری باز برنامه ها و جشن های عظیم در ابوظبی دراین قصر برگزاری می شود. در این قصر امکان رزرو آنلاین و اقامت هم وجود دارد.

  • قصر الحُصن | Qasr Al-Hosn

دژ سفید، خانه سفید و یا قصر الحسن نام یکی از بناهای تاریخی در شهر ابوظبی است که هنوز هم در این شهر وجود دارد. در سال 1793 میلادی این خانه به عنوان محلی برای اقامت خانواده سلطنتی امارات انتخاب شد و از آن موقع به عنوان مرکز حکومت کل امارات شناخته شد. قسمت داخلی این قصر به صورت کامل بازسازی شده است و در حال حاضر هم به عنوان یک مرکز فرهنگی مورد استفاده قرار می گیرد. در این قصر، اسناد تاریخی و فرهنگی امارات نگهداری می شود.

  • شهربازی جهانی فِراری | Ferrari World

یکی از جالب ترین جاذبه های این شهر، شهربازی سر پوشیده جهانی فراری است. یکی از بهترین و سریع ترین رولر کاسترهای جهان که فرمول روسی نام دارد در این مجموعه تفریحی قرار گرفته است. در این شهر بازی، فروشگاهی از لوازم هایی با برند فراری نیز موجود است.

  • برج های اتحاد | Etihad Towers

برج های اتحاد، از معروف ترین های این شهر هستند. این برج بیشتر به خاطر طبقه 74 خود معروف شده است.

بیمارستان شاهین ها | Falcon Hospital

از آن جا که در ابوظبی پرنده شاهین بسیار زیاد است، برای آن ها بیمارستانی درست نموده اند تا به این پرنده ها که عضوی جدایی ناپذیر از سبک زندگی خلیجی هستند، خدمات جدی تری ارائه کنند. برای تماشای این پرنده ها باید از قبل در تور بیمارستان شاهین ها، جا رزرو کنید.

  • ساحل جزیره سعدیات | Saadiyat Island Beach

یکی از بهترین جزایر ابوظبی، جزیره سعدیات است و در سال 2013 افتتاح شد. وجه تمایز این ساحل و علت معروفیتش، تمیزی و آرام بودن آن است.

  • دهکده میراث | Heritage Village

در دهکده میراث شما با سبک زندگی امارتی ها آشنا می شوید.

  • پارک مرکزی مشرف | Mushrif Central Park

این پارک در هنگام غروب بسیار زیبا می شود و یکی از آرام ترین مکان های موجود در ابوظبی می شود. برای بچه ها در این پارک، انواع وسیله ها و بازی های علمی در نظر گرفته شده است.

دانستنی هایی جالب درباره شهر ابوظبی

  • نام قدیم ابوظبی، ام النار بوده است.
  • مسجد شیخ زاید عظیم ترین لوستر جهان را دارد، لوستر این مسجد بیش از 9 تن وزن دارد
  • ابوظبی بیش از 2 هزار منطقه حفاظت شده و پارک در خود دارد.
  • هندی ها عظیم ترین گروه قومی در ابوظبی هستند.
  • ابوظبی در حال تبدیل شدن به یکی از قطب های فرهنگی خاورمیانه است.
  • شهر ابوظبی در سال 2009 میلادی و بالاتر از شهرهای عظیمی همچون نیویورک و پاریس به عنوان دومین شهر گران جهان شناخته شد. این شهر در سال 2008 میلادی به عنوان پنجمین شهر گران جهان انتخاب شد.
منبع: الی گشت
انتشار: 24 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 1054

به "معرفی کامل شهر ابوظبی" امتیاز دهید

1 کاربر به "معرفی کامل شهر ابوظبی" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی کامل شهر ابوظبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید