مقاله: میدان سن مارکو ونیز (ایتالیا)

به گزارش علی آباد جدید، گردشگران تور ایتالیا می توانند یک روز کامل را تنها در اطراف مجموعه سنت مارکو بگذارانند چرا که تنها این سه بنای اصلی میدان سنت مارکو (موزه، باسیلیکا و ناقوس) نیستند که گردشگران را به سمت خود جذب می کنند. این میدان با ساختمان ها و بناهای یادبود تاریخی دیگری نیز که هر کدام حرفی برای گفتن دارند محاط شده است. همچنین جاذبه های گردشگری مدرن بیشتری نیز در این مکان وجود دارند.

مقاله: میدان سن مارکو ونیز (ایتالیا)

در میان کلیه بناهای عظیم ونیز، هیچ یک محترم تر و تکریم شده تر از باسیلیکا سنت مارکو نیستند. ساخت بنای اصلی به 832 بعد از میلاد باز می گردد. اما این بنا که اساساً از چوب ساخته شده بود در آتش سوخت و از بین رفت و جایگزین آن در بین سال های 1063 و 1094 ساخته شد. این سازه امروزه کلیسایی با چند تغییر جزئی است که بر زیبایی میدان سنت مارکو افزوده است.

از آنجایی که باسیلیکای جدید در قرن یازدهم ساخته شده است، در رابطه با اهمیت آن نمی توان گزاف گویی کرد. علاوه بر این که این بنا شامل آرامگاهی برای یکی از چهار نویسنده کتاب اول انجیل (که در رابطه با زندگی مسیح است و به خودی خود از اهمیت ویژه ای برای خود شهر برخوردار است)، احتمالاً در طراحی آن از ارزش های نمادین استفاده شده است چرا که معماری سبک بیزانتین نمای اصلی آن و گنجینه هایی که درون آن واقع شده است، بارزترین نشانه ارتباط ونیز با امپراطوری است که زمانی آن را کنترل می کرد و مهر تأییدی است بر عظمت ونیز به عنوان وارث قدرت قسطنطنیه. این کلیسا برای مدت ها به عنوان کلیسای خصوصی (نمازخانه) برای دوج عمل می کرده است، اما امروزه به عنوان کاتدرال شهر ونیز شناخته می شود.

منبع مقاله: میدان سن مارکو ونیز (ایتالیا)

انتشار: 22 آبان 1400 بروزرسانی: 22 آبان 1400 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 1959

به "مقاله: میدان سن مارکو ونیز (ایتالیا)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: میدان سن مارکو ونیز (ایتالیا)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید