مقام ارشد اروپایی: برای برگزاری یک نشست غیررسمی میان اعضای برجام و آمریکا کوشش می کنیم

به گزارش علی آباد جدید، خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام ارشد اروپایی گزارش داد که اتحادیه اروپا در صدد فراهم کردن مقدمات برگزاری یک نشست غیررسمی میان اعضای برجام و آمریکا هستند.

مقام ارشد اروپایی: برای برگزاری یک نشست غیررسمی میان اعضای برجام و آمریکا کوشش می کنیم

با ما سفر کنید و با ارزان ترین فصل تور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، خبرگزاری رویترز روز آدینه به نقل از یک مقام ارشد اروپایی گزارش داد که اتحادیه اروپا در کوشش است تا مقدمات برگزاری یک نشست غیررسمی میان اعضای برجام و آمریکا را فراهم کند.

این مقام ارشد اروپایی که رویترز نامش را فاش نکرده است، به رویترز گفته است که هنوز زمان مشخصی برای برگزاری این نشست غیررسمی در نظر گرفته نشده است.

بامداد آدینه به وقت تهران ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در یک نشست خبری اعلام نمود که دولت متبوعش دعوت مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای حضور در نشست گروه 1+5 و ایران به منظور تبادل نظر درباره برجام و برنامه هسته ای ایران را می پذیرد.

متعاقباً سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پیامی توئیتری گفت که 1+5 دیگر وجود ندارد و اکنون تنها بحث ایران و 1+4 مطرح است.

سعید خطیب زاده در این خصوص در توئیتر نوشت: یادآوری: به دلیل خروج آمریکا از برجام، 1+5 وجود ندارد. اکنون تنها ایران و 1+4 است. به یاد بیاورید، ترامپ اتاق [برجام] را ترک و کوشش کرد آن را منفجر کند. حرکات نمادین خوب است اما برای احیای 1+5، آمریکا باید عمل کند: تحریمها را بردارد. ما نیز پاسخ خواهیم داد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 19 اسفند 1399 بروزرسانی: 19 اسفند 1399 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 1588

به "مقام ارشد اروپایی: برای برگزاری یک نشست غیررسمی میان اعضای برجام و آمریکا کوشش می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقام ارشد اروپایی: برای برگزاری یک نشست غیررسمی میان اعضای برجام و آمریکا کوشش می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید