میوه های خوشمزه ای که فقط در فرانسه پیدا می گردد، عکس

به گزارش علی آباد جدید، وقتی در میان بازارهای میوه و سبزیجات فرانسه گردش می کنید، یکی از برترین راه های تجربه زندگی روزمره ساکنین آن را انتخاب نموده اید و می توانید مانند یکی از آن ها باشید. عطرها، میوه های رنگارنگ و صداهایی که می شنوید، همگی لذتی بی انتها هستند و سبد ها و کیسه های پر از سبزیجات خانگی و میوه های کشورهای دور دست که شاید تا به حال ندیده اید می تواند هیجان زیادی برایتان ایجاد کند.

میوه های خوشمزه ای که فقط در فرانسه پیدا می گردد، عکس

با ما همراه باشید و با تور ارزان فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

اندیو

اندیو (Endive) گیاهی برگی و اندکی تلخ است که در آشپزی فرانسوی به طرز عجیبی محبوبیت دارد. این سبزی برای سلامتی بسیار مفید بوده و اندازه زیادی فیبر و ویتامین اِی، کا و فولات دارد. در 100 گرم از این گیاه تنها 17 کالری وجود داشته و طبق تحقیقات اخیر حتی می تواند برای افراد دیابتی و چاق هم مفید بوده و اندازه گلوکز و کلسترول LDL خونشان را پایین بیاورد.

سپ

سِپ (Cèpes) که در کشور آمریکا به قارچ پورسینی هم معروفیت دارد، از ماه آگوست تا نوامبر در اروپا زیاد می گردد. در فرانسه اغلب آن را خشک نموده و در سبد هایی در غرفه های بازار به فروش می رسانند. البته این قارچ ها به صورت تازه هم بسیار خوشمزه هستند اما طعمشان وقتی خشک می شوند قوی تر می گردد. محبوبیت این گیاه در میان کسانی که به قارچ علاقه زیادی دارند بالا بوده و در حقیقت اندازه زیادی از آن ها را در بیشه ها می توان پیدا کرد زیرا هیچ شباهتی به قارچ های سمی ندارند و به راحتی قابل تشخیص هستند.

کاکی

کاکی (Kaki) یا خرمالو میوه ای به رنگ زرد تا قرمز-نارنجی تیره است و روی درخت می روید. می توان آن را در نقاط مختلف دنیا پیدا کرد اما محبوب ترین نژاد آن و چیزی که در بازارهای محلی فرانسوی پیدا خواهید کرد، در اصل از ژاپن آمده است. کاکی مانند گوجه فرنگی در واقع یک میوه نیست و نوعی بِری محسوب می گردد. خاصیت آن برای سلامتی ایده آل بوده و ترکیبات ضد سرطان دارد. حتی آنتی اکسیدان هایی بسیار سودمند هم در آن به چشم می خورد. از کاکی برای جلوگیری از کوری های مرتبط با سن هم استفاده می نمایند.

شتنی

شاید شما هم درباره فندق هایی که روی آتش بوداده می شوند چیزی شنیده باشید. اما آیا خودتان هم آن را امتحان نموده اید؟ در فرانسه شَتِنی (Châtaigne) نقش مهمی در ماه های زمستان بازی می نماید. از اکتبر به بعد فروشندگان خیابانی در هر گوشه و کنار ظاهر می شوند و در کنار ایستگاه های مترو این فندق های براق قهوه ای را بو می دهند و مانند پاپ کورن در کیسه های کاغذی به مشتریان می فروشند.

مش

به قسمت محصولات تازه هر سوپرمارکت فرانسوی که بروید، با تماشا بسته های زیاد مَش (Mâche) شگفت زده می شوید. این گیاه سبز تیره که در انگلیسی به کورن سالاد یا کاهوی بره هم نامیده می گردد در زمان لویی چهاردم به وسیله یکی از باغبانان سلطنتی به این کشور معرفی گردید. در کشور آلمان هم نام آن را از برادران گریم (Grimm) گرفتند که در داستان راپونزل پدرشان آن را از باغ جادوگر دزدید. امروزه بیشتر مش های اروپا از زمین های اطراف نانت تهیه می گردد.

ترومپت سیاه

نام ترومپت مرگ (Trompette de la mort) که به ترومپت سیاه هم معروفیت یافته، از این باور کهن می آید که این نوع قارچ ترومپت هایی هستند که به وسیله کسانی که در زیر زمین دفن شده اند از خاک بیرون آمده اند. این قارچ ها در جنگل ها زیاد بوده و اغلب زیر درختان پهن برگ مانند راش و بلوط در نیمکره شمالی پیدا می شوند. در فرانسه هم بین ماه های ژوئن تا نوامبر می توان آن ها را خریداری کرد. شاید ظاهر این قارچ اصلاً مجذوب کننده نباشد اما مزه آن چیز دیگری می گوید. ترومپت مرگ هم مانند سپ در آشپزی فرانسوی خیلی مورد استفاده قرار می گیرد.

میرابل دو لورن

آلوی میرابل (Mirabelle) از یک نوع میوه وحشی که در منطقه ها ترکیه یافت می گردد به دست آمده و آب و هوا و خاک منطقه لورن (Lorraine) فرانسه برای کاشت آن بسیار ایده آل است. سالانه بیش از 15 هزار تن از این میوه در این نواحی برداشت می گردد که بیش از 80 درصد فراوری دنیای را تشکیل می دهد. هر آگوست شهر متس (Metz) یک فستیوال دو هفته ای مختص میرابل برپا می نماید. بازارها هم این آلوها را به صورت تازه، تارت و نوشیدنی به مشتریان عرضه می نمایند. بعلاوه اجراهای موسیقی، نمایشگاه های هنری و تاج گذاری ملکه میرابل در یک مهمانی هم طی این فستیوال برگزار می شوند.

کوئش

کوئش (Quetsche) یا آلوی آبی، میوه یک نوع درخت آلو در دمشق است. این میوه در اواسط آگوست می رسد و در منطقه ها آلزاس و لورن و بعلاوه اتریش و آلمان هم محبوبیت زیادی دارد. در منطقه ها فرانسوی، این میوه را برای تهیه نوشیدنی استفاده می نمایند. کوئش که به رنگ قرمز روشن یا بنفش است، می تواند به صورت تازه یا مربا، تارت و شربت مورد استفاده قرار بگیرد.

کوینگ

کوینگ (Coing) یا همان میوه بِه، به خاطر سطح کرکی، رنگ زرد و عطر متمایزش معروفیت داشته و در آب و هوای مدیترانه ای می توان آن را مانند سیب یا گلابی گاز زد اما در منطقه ها شمالی بسیار سفت و اسیدی شده و بیشتر به صورت ژله، مربا یا کیک آن را مصرف می نمایند. در آشپزی مراکشی این میوه در تاژین ها بسیار مورد استفاده قرار گرفته و اغلب در کنار کباب بره و گوسفند قرار می گیرد. در آلزاس هم از آن نوشیدنی تهیه می نمایند.

پیتایای قرمز

پیتایا (Pitaya) که در انگلیسی به دراگون فروت هم معروفیت یافته، از میوه های کاکتوسی آمریکای مرکزی است. پوست بیرونی آن صورتی درخشان با بال های سبز است و گوشت داخل میوه سفید با دانه های مشکی مانند کیوی بوده و برای مسائل گوارشی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. فرانسویانی که در ویتنام اقامت داشتند این میوه را در اوایل قرن نوزدهم از مکزیک وارد کردند و کاشت آن در سرتاسر آسیا رایج شد. امروزه پیتایا در سرتاسر اروپا یافت می گردد.

منبع: گردشبان
انتشار: 1 مرداد 1400 بروزرسانی: 1 مرداد 1400 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 1828

به "میوه های خوشمزه ای که فقط در فرانسه پیدا می گردد، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میوه های خوشمزه ای که فقط در فرانسه پیدا می گردد، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید