نشست مدیران و مسئولان ادارات و نمایندگی های میراث فرهنگی کرمان برگزار گشت

به گزارش علی آباد جدید، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان تاکید کرد که تمامی هزینه های مرمت آثار تاریخی مشمول معافیت های مالیاتی است.

نشست مدیران و مسئولان ادارات و نمایندگی های میراث فرهنگی کرمان برگزار گشت

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی کرمان، فریدون فعالی در نشست با مدیران و مسئولان ادارات و کنندگی های اداره کل میراث فرهنگی استان گفت: براساس بند د تبصره 10 قانون بودجه سال 98 اشخاص حقیقی و حقوقی شامل افراد، شرکت ها، صنایع، کسب و کارها و تمامی مودیان مالیاتی می توانند در راستای احداث، تکمیل، تجهیز فضاها، حفاظت، مرمت و نگهداری از بناهای تاریخی، فرهنگی اقدام و هزینه های مربوطه را با تأیید سازمان میراث فرهنگی به عنوان هزینه های قابل قبول مالیاتی محاسبه کنند.

او اضافه نمود: دستیابی به اهداف صنعت گردشگری در شهرستان های استان نیازمند افزایش سطح تعاملات با دستگاه های مرتبط به ویژه فرمانداری ها است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی کرمان با بیان این که در اسناد بالا دستی کشور، از صنعت گردشگری به عنوان یکی از مهم ترین محورهای توسعه نام برده شده است، اظهارکرد: فرمانداران در مقام رئیس دائمی ستاد تسهیلات سفر در شهرستان ها باید برای فعالیت هرچه بهتر این ستاد، منابع مالی مناسبی را اختصاص دهند.

او با اشاره به این که باید مسئولان و مدیران شهری به اهمیت توسعه گردشگری آگاهی پیدا کنند، اضافه نمود: علاوه بر دستگاه های اجرایی، فعالان حوزه گردشگری و سمن ها نیز می توانند نقش موثری در توسعه این صنعت و حفظ و حراست از بناهای تاریخی ایفا کنند.

فعالی حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی را لازمه توسعه صنعت گردشگری دانست و اضافه نمود: مسئولان برای پیشبرد اهداف خود در صنعت گردشگری برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی تلاش بیشتری به کار ببرند.

او با بیان این که باید اهتمام لازم را برای تکریم سرمایه گذاران و ایجاد زمینه برای فعالیت آسان تر آن ها به کار گرفته شود، گفت: بوروکراسی پیچیده و طولانی اداری باعث دلسردی سرمایه گذاران می شود و انتظار می رود با حذف این موانع رضایت سرمایه گذاران فراهم شود.

فعالی با اشاره به لزوم شناسایی و معرفی پروژه های شاخص حوزه های مختلف میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان های کرمان اضافه نمود: بهره برداری از پروژه های شاخص هرشهرستان با همکاری فرمانداران و مدیران مرتبط در دستور کار این اداره کل است.

او با اشاره به برگزاری رویدادها و جشنواره های هدفمند و برنامه ریزی شده، گفت: امروز باید جشنواره ها و رویدادهای فرهنگی و اجتماعی با مسأله گردشگری پیوند زده شود به طوری که با برگزاری این جشنواره ها بتوانیم تعداد کثیری از گردشگران را به سوی مقصد مورد نظر جذب کنیم.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی کرمان اضافه نمود: مرمت، سامان دهی و حفاظت از آثار تاریخی و محوطه های باستانی از مهم ترین ماموریت های این اداره کل است.

او با اشاره به این که صنعت گردشگری یک صنعت کاملا تخصصی است، اضافه نمود: خوشبختانه استان کرمان در زمینه اقامتگاه های بوم گردی دارای ظرفیت بسیار بالایی است که در کل کشور سرآمد است، بنابراین باید متناسب با این ظرفیت در راستای جذب گردشگران داخلی و خارجی برنامه ریزی کنیم.

فعالی در ادامه به ثبت نام هنرمندان صنایع دستی برای دریافت نشان ملی مرغوبیت اشاره کرد و اضافه نمود: ثبت نام اولیه این دوره از 7 مرداد ماه سال جاری به مدت یک ماه در ادارات میراث فرهنگی شهرستان ها و یا دفتر توسعه و ترویج معاونت صنایع دستی استان انجام می شود.

فعالی با اشاره به این که از تمامی هنرمندان شاخص و فعال حوزه صنایع دستی در نمایشگاه های ملی و بین المللی دعوت خواهد شد، گفت: هنرمندانی که در افزایش کیفیت، نوع بسته بندی وحفظ اصالت محصول خود دقت بالایی به کار ببرند از حمایت این اداره کل بهره مند خواهند شد.

او به لزوم توزیع عادلانه درآمد حاصل از فروش صنایع دستی در بین هنرمندان صنایع دستی سراسر استان کرمان تأکید کرد و گفت: سامان دهی هنرمندان صنایع دستی در دستور این اداره کل واقع شده است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان به برون سپاری بخشی از فعالیت های حوزه صنایع دستی از قبیل آموزش اشاره کرد و گفت: سازمان های متولی آموزش و اتحادیه صنایع دستی می توانند در این زمینه ورود پیدا کنند.

او با بیان این که آموزش و احیای رشته های منسوخ شده و یا در حال منسوخ شدن از وظایف این اداره کل است گفت: ارائه مجوز فعالیت، راه اندازی بازارچه های فروش و ایجاد زمینه برای افزایش سطح درآمد فعالان صنایع دستی از دیگر وظایف میراث فرهنگی است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 6 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 375

به "نشست مدیران و مسئولان ادارات و نمایندگی های میراث فرهنگی کرمان برگزار گشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست مدیران و مسئولان ادارات و نمایندگی های میراث فرهنگی کرمان برگزار گشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید