نگاهی به فعالیت های سه فضانورد ایستگاه فضایی بین المللی

به گزارش علی آباد جدید، ایسنا نوشت: ناسا تصاویری از فضانوردان ایستگاه فضایی بین المللی منتشر کرد که این سه تن در حال انجام سه کار تحقیقاتی متفاوت بوده اند.

نگاهی به فعالیت های سه فضانورد ایستگاه فضایی بین المللی

هم اکنون سه فضانورد در ایستگاه فضایی بین المللی مستقر هستند و کارهای ارزشمند زیادی را انجام می دهند. این سه تن سرنا ام آنیون(Serena Auñón)، سرجی پروکوپیو (Sergey Prokopyev) و الکساندر گرست(Alexander Gerst) نام دارند. در این تصاویر سرنا ام آنیون مشغول ترکیب نمونه های کریستالی پروتئینی است تا به دانشمندان کمک کند که عملکرد آن ها را بهتر دریابند. این فضانورد 42 ساله زن در ایستگاه فضایی بین المللی هم نقش محقق را دارد و هم مهندس.

در تصویری دیگر، الکساندر گرست فضانورد آژانس فضایی اروپا در حال تنظیم یک میکروسکوپ تخصصی به نام ماژول میکروسکوپی نوری است تا به مشاهده و بررسی ساختارهای سه بعدی پیچیده ای بپردازد که از تجمع ذرات معلق موجود در یک مایع به وجود آمده اند. در تصویر آخر نیز سرجی پروکوپیو فضانورد و مهندس پرواز روسی قابل رؤیت می شود. وی در این تصویر به بررسی پلاسماهای پیچیده یا گازهای یونیزه پرداخته است که در دمای بالا تولید شده اند. ایستگاه فضایی بین المللی روزانه 16 مرتبه به دور سیاره زمین گردش می کند.

این ایستگاه در مدار نزدیک زمین و در ارتفاع 330 تا 435 کیلومتری از سطح زمین در حرکت بوده و سرعت آن در مدار برابر 27 هزار و 700 کیلومتر بر ساعت است.

5656

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 3 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 173

به "نگاهی به فعالیت های سه فضانورد ایستگاه فضایی بین المللی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاهی به فعالیت های سه فضانورد ایستگاه فضایی بین المللی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید