هزینه 700 هزاردلاری را چه کسی می دهد؟

به گزارش علی آباد جدید، احسان حدادی و حاشیه هایی که برایش به وجود آمده است. حالا نوک تیز پیکان انتقادها بیشتر به سمت او نشانه رفته است.

هزینه 700 هزاردلاری را چه کسی می دهد؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از روزنامه خبرنگاران ، تمرین کردن در آمریکا و اختصاص دادن بخشی از بودجه فدراسیون به حدادی باعث شده مصدومیت او حالا بیش از پیش توی چشم باشد. منتقدان می گویند حدادی دیگر تمام شده است و نباید به مدال او امیدوار بود. با این حال حدادی پس از مدت ها یک فیلم از تمرینات خودش منتشر نموده تا نشان بدهد دارد تمرین می نماید و هرچند مصدوم است اما کوشش می نماید به المپیک برسد.

خارپاشنه و شروع حاشیه ها

انتقادها از عمل جراحی خار پاشنه شروع شد. حدادی با اصرار زیاد این عمل جراحی را در خارج از کشور انجام داد که اوج انتقادها را به همراه داشت. منتقدان بر این عقیده بودند که خیلی از عمل های جراحی مهم در ایران انجام می گردد و چرا باید رقمی دلاری هزینه کرد و خارپاشنه را در خارج از کشور انجام داد.

حدادی هم پاسخ داده بود اگر پزشکی تضمین می دهد این عمل بدون عوارض باشد این عمل را در ایران انجام می دهد. در نهایت او عمل جراحی خارپاشنه اش را خارج از ایران انجام داد.

این اولین مصدومیت نیست

این برای اولین بار نیست که حدادی قبل از المپیک مصدوم می گردد. در المپیک پکن او عضله سمت راست سینه اش آسیب دید و نتوانست حتی از دور مقدماتی صعود کند. در المپیک ریو هم مصدوم شد. آنجا پای احسان آسیب دید و مثل پکن نتوانست از دور مقدماتی صعود کند.

مصدومیت یا بهانه

نوک تیز پیکان انتقادها به سمت حدادی است. انتشار فیلمی از او در حال تمرین منتقدان را حریص تر کرد و آنها از این گفتند که چون او می داند که در توکیو نمی تواند مدال بگیرد از همین حالا کمر درد را بهانه نموده تا توجیهی برای ناکامی اش داشته باشد.

حدادی در آخرین رنکینگ فدراسیون جهانی نفر ششم است. نفر اول رنکینگ پرتابگر سوئدی است که 5پرتاب بالای 67متر دارد؛ کمترین پرتاب او 67و 59سانتی متر و بیشترین پرتاب 69و 23سانتی متر. پرتاب های نفرات بعدی هم با حدادی فاصله دارد.

بهترین پرتاب نفر دوم 68و 47سانتی متر، نفر سوم 68و22سانتی متر، نفر چهارم 67و 46سانتی متر، نفر پنجم 67و 32سانتی متر است. بهترین پرتابی که برای حدادی ثبت شده 65و 95سانتی متر است و همین اتفاق باعث شده تا منتقدان پافشاری نمایند که حدادی در توکیو مدال نخواهد گرفت.

آیا اسپانسر، هزینه را می دهد؟

در سه سال اخیر و طبق آمار برای حدادی حدود 704هزار دلار هزینه شده است. منتقدان می گویند تمام این هزینه ها از بودجه جاری فدراسیون تامین می گردد هرچند صیامی، رئیس فدراسیون از نقش اسپانسر هم در این زمینه حرف می زند.

حدادی یک روز هم در آمریکا نمی ماند!

هاشم صیامی رئیس فدراسیون می گوید: اگر ما به این نتیجه برسیم که مصدومیت کمر احسان طوری است که حضورش در اردوی آمریکا فایده ندارد و برای درمان باید به ایران بیاید، یک روز هم آنجا نمی ماند.

اما اگر طبق برنامه درمانی و تمرینی پیش برود و مسئله ای نداشته باشد،به کارش ادامه می دهد. ما می دانیم که احسان نفر ششم رده بندی جهانی پرتاب دیسک است اما باید قبول کنیم سه، چهار پرتابگر دیگر جلوتر از او هستند و بنابراین احسان در المپیک کار سختی برای مدال دارد. هر چند او تجربه مدال المپیک 2012 لندن را دارد و شک نداریم برای بهترین نتیجه کوشش می نماید.

حدادی:از انتقاد نمی ترسم

احسان حدادی درباره همه حاشیه هایی که برایش به وجود آمده می گوید:امیدوارم شرایط همین طور پیش برود و بتوانم در المپیک نتیجه خوبی بگیرم. انتقاد همواره هست و کاری نمی گردد کرد.

من نمی توانم بگویم چون کمرم درد می نماید، تمرین نمی کنم و می روم خانه ام می خوابم. همواره گفته اند نابرده رنج گنج میسر نمی گردد.

من به دلیل مصدومیت کمرم چند هفته ای پرتاب نمی کردم و تنها تمرین بدنسازی انجام می دادم. حالا هم تمرینات تکنیکی در پرتاب انجام می دهم و پرتاب هایم بلند و رکوردی نیست.

مازیار فیروزی - گروه ورزش / روزنامه خبرنگاران

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 6 تیر 1400 بروزرسانی: 6 تیر 1400 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 1780

به "هزینه 700 هزاردلاری را چه کسی می دهد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه 700 هزاردلاری را چه کسی می دهد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید