هواشناسی بوشهر درباره فعالیت نخستین سامانه بارشی زمستان هشدار داد

به گزارش علی آباد جدید، مدیرکل هواشناسی بوشهر درباره بارش های سنگین، سیلابی شدن رودخانه ها، وزش تندباد و صاعقه از چهارشنبه این هفته تا دوشنبه هفته آینده هشدار داد.

هواشناسی بوشهر درباره فعالیت نخستین سامانه بارشی زمستان هشدار داد

به گزارش خبرنگاران از بوشهر، فرج اله شکوهی پور مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: آنالیز آخرین الگو ها و نقشه های هواشناسی نشان می دهد که از چهارشنبه(8 دی) تا اوایل دوشنبه آینده(13 دی) خلیج فارس و استان بوشهر پیاپی تحت تأثیر امواج و سامانه های بارشی قرار می گیرد.

او اضافه کرد: پیش بینی می گردد بارندگی های موج اول از چهارشنبه روی شمال خلیج فارس و نیمه شمالی استان شروع گردد و به تدریج پنجشنبه ضمن تقویت و توسعه بارندگی بر روی خلیج فارس و تمام نقاط استان بارندگی ها به صورت رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش باد ادامه یابد.

به گفته مدیرکل هواشناسی استان بوشهر، از آدینه فعالیت موج بارشی تازه به صورت بارش پراکنده در استان شروع می گردد که انتظار است از بعدازظهر شنبه فعالیت این موج شدت یابد و تا ظهر یکشنبه در بیشتر منطقه ها استان به ویژه منطقه ها جنوبی سبب بارندگی های سنگین به صورت رگباری همراه با رعد و برق شدید و تندباد گردد.

بیشتر بخوانید

شکوهی پور ادامه داد: یکشنبه ریزش تگرگ در منطقه ها مستعد پیش بینی می گردد. بعلاوه بارش خفیف برف در ارتفاعات همجوار استان فارس دور از انتظار نیست.

او اضافه کرد: پنجشنبه و از اواخر وقت شنبه تا ظهر یکشنبه به ویژه در روز یکشنبه آبگرفتگی معابر عمومی، لغزندگی جاده ها، سیلابی شدن و بالا آمدن سطح آب رودخانه های فصلی رخ می دهد، جاری شدن سیلاب موقت در بیشتر منطقه ها استان به ویژه شهرستان های عسلویه، جم، دیر، کنگان و بخش هایی از دشتی به ویژه در روز یکشنبه، وقوع صاعقه و رعدوبرق شدید و خطر آتش سوزی در تاسیسات برق شهری و تاسیسات و مخازن نفتی و گازی، وزش تندباد و شکستن درختان و خطر آسیب به زیرساخت های ساحلی و شهری، خسارت به مزارع و باغ ها، احتمال ریزش کوه و مسدود شدن بعضی محور های جاده ها به ویژه در جنوب استان در روز یکشنبه از دیگر پیامدهای این سامانه بارشی است.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: برای مدیریت این شرایط باید راه چاره هایی برای عبور سیلاب های احتمالی، خودداری از چرای دام در دره ها و منطقه ها مستعد سیل و رعدوبرق، پرهیز از تردد در حاشیه رودخانه ها و صعود به ارتفاعات و فعالیت های کوهنوردی، خودداری از فعالیت ها و تردد های دریایی، پرهیز از سفر های غیرضروری و تردد های جاده ای به علت لغزندگی و سیلابی شدن جاده ها و راه چاره هایی برای محافظت از محصولات کشاورزی و پیشگیری از خسارات احتمالی مد نظر باشد.

به گفته شکوهی پور، به علت شرایط سخت جوی و دریایی و اختلال در تردد های دریایی و هوایی، باید تمهیدات لازم برای تامین نیازهای ضروری در جزیره خارگ اندیشیده گردد.

ک

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 9 بهمن 1400 بروزرسانی: 9 بهمن 1400 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 2039

به "هواشناسی بوشهر درباره فعالیت نخستین سامانه بارشی زمستان هشدار داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هواشناسی بوشهر درباره فعالیت نخستین سامانه بارشی زمستان هشدار داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید