واکاوی اهداف سفر عمار حکیم به امارات

به گزارش علی آباد جدید، به گزارش خبرنگاران به نقل از روسیاالیوم، یک منبع نزدیک به عمار حکیم رهبر جریان حکمت ملی عراق به واکاوی اهداف سفر حکیم به امارات پرداخت.

واکاوی اهداف سفر عمار حکیم به امارات

این منبع اظهار داشت: سفر روز پنجشنبه گذشته حکیم به ابوظبی و دیدار با محمد بن زاید ولیعهد امارات در راستای کوشش های رسمی و سیاسی عراق برای ایفای نقش میانجی و آرام کردن اوضاع در منطقه است.

منبع مذکور اضافه نمود: حکیم از بن زاید اشارات و نشانه های مثبتی دریافت نموده است که پس از این سفر نشانه های آن آغاز شده است.

شایان ذکر است روز گذشته دفتر اطلاع رسانی جریان حکمت ملی عراق در اطلاعیه ای اعلام نموده بود: در ادامه رایزنی ها در راستای کاهش تنش های منطقه، حکیم و بن زاید راهکارهای حل چالش های منطقه را آنالیز کردند.

محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی و جانشین فرمانده کل نیروهای مسلح امارات از سید عمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق و سید محسن حکیم استقبال کرد.

در این دیدار که در کاخ ساحلی ابوظبی برگزار گردید، طرفین درباره تحولات منطقه و تازه ترین رخدادهای عراق به رایزنی پرداخته و درخصوص شماری از مسائل مورد اهمیت برای دو طرف و به ویژه چالش هایی که منطقه عربی با آن دست به گریبان است و نیز راهکارهای تعامل با این چالش ها و مهار پیامدهای آن گفتگو کردند.

ولیعهد ابوظبی در این دیدار بر تمایل امارات برای تقویت مناسبات خود با عراق در راستای منافع مشترک دو کشور تاکید نمود.

طحنون بن زاید آل نهیان، مشاور امنیت ملی و علی بن حماد الشاسی، معاون دبیر شورایعالی امنیت ملی امارات نیز در این دیدار حضور داشتند.

سفر عمار حکیم به امارات، یک روز پس از سفر عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق به عربستان و دیدار با پادشاه و ولیعهد این کشور صورت گرفت.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 آبان 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 498

به "واکاوی اهداف سفر عمار حکیم به امارات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکاوی اهداف سفر عمار حکیم به امارات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید