ویروس های بدن دلفین ها هم در برابر آنتی بیوتیک ها مقاوم شدند

به گزارش علی آباد جدید، یکی از مسائل مهم دنیای پزشکی، افزایش مقاومت ویروس های بدن انسان در برابر آنتی بیوتیک هاست. حال معین شده دامنه این مشکل به حیواناتی مانند دلفین ها هم کشیده شده است.

ویروس های بدن دلفین ها هم در برابر آنتی بیوتیک ها مقاوم شدند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از نیواطلس، مصرف گسترده انواع آنتی بیوتیک برای درمان بیماری های مختلف، ویروس ها و باکتری ها را در برابر این روش درمانی مقاوم کرده و بشر را مجبور به استفاده گسترده از آنتی بیوتیک های قوی تر کرده است. بررسی های تحقیقاتی نشان می دهد مشکل یادشده در دلفین ها هم وجود دارد و ویروس ها و باکتری های بدن آنها هم به شدت در برابر استفاده از آنتی بیوتیک برای درمان مقاومت نشان می دهند.

بررسی مفصلی که در این زمینه بین سال های 2003 تا 2015 در فلوریدای آمریکا اجرا شده، نشان می دهد برای درمان بیماری های دلفین ها دیگر چندان نمی توان به آنتی بیوتیک ها امید بست و باید به فکر استفاده از روش های درمانی تازه ای بود.

محققان با بررسی 733 نوع باکتری مختلف که از بدن 171 دلفین به دست آمده بود، به این نتیجه رسیدند که آنها در مواجهه با آنتی بیوتیک های مختلف مقاومت سرسختانه ای از خود نشان می دهند. در مجموع 88.2 درصد از این 733 باکتری در برابر حداقل یک نوع آنتی بیوتیک کاملا مقاوم بودند. 91.6 درصد از این باکتری ها در برابر اریترومایسین و 77.3 درصد در برابر آمپی سیلین و 61.7 درصد در برابر سفالوتین مقاومت داشتند.

پژوهشگران می گویند تداوم این وضعیت بسیار نگران کننده بوده و می تواند تداوم حیات وحش و زندگی جانداران ارزشمند را تهدید کند. از همین رو باید به فکر یافتن روش های جدید درمانی برای مقابله با این چالش بود.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 455

به "ویروس های بدن دلفین ها هم در برابر آنتی بیوتیک ها مقاوم شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویروس های بدن دلفین ها هم در برابر آنتی بیوتیک ها مقاوم شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید