پوتین: غربی ها نباید ارزش های خود را بر سایر ملل تحمیل نمایند

به گزارش علی آباد جدید، رئیس جمهوری روسیه ضمن مخالفت با ادعای رهبری واحد دنیای از سوی بعضی کشورهای غربی، از برخورد آنها و استفاده از روش های تهدید، تحریم و اعمال فشار برای تحمیل ارزش ها و دیدگاه های خود بر سایر کشورها و ملل دنیا بشدت انتقاد کرد.

پوتین: غربی ها نباید ارزش های خود را بر سایر ملل تحمیل نمایند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روزنامه ایزوستیا، چاپ مسکو امروز نوشت: ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در آستانه سفر امروز خود به پکن (برای شرکت در اجلاس یک کمربند-یک راه) در مصاحبه با نشریه جن مین شیبائو اعلام نمود که مشارکت روسیه و چین عامل ثبات بخش بسیار مهمی در شرایطی است که بعضی کشورهای غربی ادعای رهبری واحد دنیای را دارند.

پوتین گفت: مشارکت بسیار نزدیک روسیه و چین در عرصه سیاست خارجی یک عامل بسیار مهم و ثبات دهنده در امور بین المللی است، به خصوص آنکه دو کشور درباره بسیاری از مسائل مهم بین المللی و منطقه ای، مواضع مشترک یا بسیار نزدیکی به یکدیگر دارند.

وی یادآور شد: این در شرایطی است که متأسفانه بعضی کشورهای غربی ادعای رهبری واحد دنیای را دارند. آنها اصول و چارچوب حقوق بین الملل را زیرپا گذاشته و کوشش می نمایند تا با استفاده از روش هایی مانند تهدید، تحریم و اعمال فشار، ارزش ها و دیدگاه های خود را بر سایر کشورها و ملل دنیا تحمیل نمایند. ولی ما با چنین برخوردی در عرصه سیاست بین المللی موافق نیستیم.

به گفته وی، برای بهبود اوضاع بین المللی و ایجاد نظم دنیای دموکراتیک و عادلانه تر، روسیه و چین به همکاری خود در جهت حل و فصل مسائل دنیای و منطقه ای، ازجمله در چارچوب سازمان های بین المللی مانند، سازمان ملل، گروه بیست، سازمان همکاری های شانگهای،گروه بریکس (شامل برزیل، روسیه، چین، هندو آفریقای جنوبی) و همچنین سازمان همکاری های مالی آسیا و اقیانوس آرام ادامه خواهند داد.

رئیس جمهوری روسیه اضافه کرد، در عین حال مقامات مسکو و پکن همیشه ثابت نموده اند که برای همکاری مشترک با همه کشورهایی که علاقه مند به حل و فصل مسائل دنیای با تکیه بر منشور سازمان ملل و حقوق بین المللی هستند، آمادگی کامل دارند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 21 تیر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 259

به "پوتین: غربی ها نباید ارزش های خود را بر سایر ملل تحمیل نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوتین: غربی ها نباید ارزش های خود را بر سایر ملل تحمیل نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید