کارایی پول ملی با حذف چهار صفر افزایش پیدا می نماید

به گزارش علی آباد جدید، سخنگوی دولت گفت: با اجرای طرح حذف چهار صفر، کارایی پول ملی افزایش یافته و هماهنگی بیشتری با عُرف جامعه صورت می گیرد.

کارایی پول ملی با حذف چهار صفر افزایش پیدا می نماید

به گزراش تسنیم، علی ربیعی سخنگوی دولت در حاشیه جلسه روز چهارشنبه هیئت دولت، در جمع خبرنگاران از تصویب کلیات لایحه حذف چهار صفر از پول ملی در هیئت دولت اطلاع داد و گفت: جزئیات این لایحه در جلسات آینده دولت آنالیز خواهد شد و سعی می کنیم این لایحه را با دو فوریت به مجلس ارسال کنیم.

وی اضافه نمود: با اجرای این طرح، کارایی پول ملی افزایش یافته و هماهنگی بیشتری با عُرف جامعه صورت می گیرد. حذف چهار صفر از پول ملی موجب می گردد حیثیت ظاهری پول ملی در مقایسه با سایر ارزهای بین المللی مراعات گردد و مسکوکات که مدتی است حذف شده اند، وارد چرخه شوند. همچنین استهلاک کاغذ نیز کاهش پیدا می نماید. حذف چهار صفر از پول ملی ارتباطی با تورم, قدرت خرید ندارد. با اجرای این طرح صرفا به دنبال افزایش کارایی پول ملی هستیم.

سخنگوی دولت در مورد مقررات درباره سن مدیران گفت: بر اساس روال گذشته، افرادی که تا پیش از رسیدن به 45 سالگی پست مدیریتی نداشته بودند، در صورتی که برای این پست ها معرفی می شدند، کارگروه ارزیابی که در هر وزارتخانه تشکیل می گردد باید در این زمینه رسیدگی و اعلام نظر می کرد. شورای عالی اداری این سن را از 45 سال به 47 سال تغییر داد. بر همین اساس سنینی که در گذشته برای مدیریت های رتبه های مختلف مطرح بود، تغییر و افزایش یافته اند که متاسفانه در بعضی رسانه ها این موضوع تفسیر بالعکس شده بود.

ربیعی توضیح داد: امروز در دولت بحث هایی در مورد افزایش حقوق بازنشستگان هیئت علمی مطرح و مقرر شد در این زمینه بر اساس روال گذشته عمل کنیم. بنابراین اعضایی از هیئت علمی که در آستانه بازنشستگی قرار دارند بابت دریافتی خود نگرانی نداشته باشند، چرا که دولت کماکان بر اساس قانونی که آنان را از شمول هفت برابر مستثنی نموده بود، عمل خواهد نمود.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 9 شهریور 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 322

به "کارایی پول ملی با حذف چهار صفر افزایش پیدا می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارایی پول ملی با حذف چهار صفر افزایش پیدا می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید