کاهش 52 درصدی فروش خودرو در اروپا به علت شیوع کرونا

به گزارش علی آباد جدید، آمار اتحادیه صنعت خودرو اروپا نشان داد، ثبت نام برای خرید خودرو های جدید در ماه مارس، در اروپا 51.8 درصد افت نموده و به 853 هزار و 77 دستگاه خودرو رسیده است.

کاهش 52 درصدی فروش خودرو در اروپا به علت شیوع کرونا

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، فروش خودرو های مسافری در بازار های عظیم اروپا در ماه مارس بیش از 50 درصد افت کرد، زیرا قرنطینه ایجاد شده در اثر ویروس کرونا به این صنعت خسارت زده است.

به گزارش رویترز، آمار اتحادیه صنعت خودرو اروپا (EFTA) نشان داد، ثبت نام برای خرید خودرو های جدید در ماه مارس، در اتحادیه اروپا، انگلستان و کشور های عضو اتحادیه تجارت آزاد اروپا 51.8 درصد افت نموده و به 853 هزار و 77 دستگاه خودرو رسیده است.

فروش در تمامی بازار های اتحادیه اروپا کاهش یافته است و در ایتالیا که به صورت ویژه از شیوع کرونا خسارت دیده است، بیشترین کاهش برابر با 85.4 درصد گزارش شده است.

در عین حال، ثبت نام خودرو های جدید در آلمان 37.7 درصد و در فرانسه 72.2 درصد و در اسپانیا 69.3 درصد کاهش یافته است.

فروش گروه فولکس واگن در ماه مارس 43.6 درصد، فروش رنو 63.7 درصد و گروه PSA 66.9 درصد افت نموده است.

شرکت BMW از اندک خودروسازانی بود که فروش خودرو های آن در ماه های پیشین در اروپا افزایش داشت، اما فروش این خودروساز نیز در ماه مارس کاهش 39.7 درصدی را ثبت کرد درحالی که دایلمر، رقیب این خودروساز کاهش 40.6 درصدی را به خود اختصاص داد.

این کاهش ثبت نام در حالی اتفاق افتاده است که بیشتر نمایندگی های فروش خودرو در اروپا در نیمه دوم ماه مارس به عنوان بخشی از اقدامات کنترل شیوع کرونا تعطیل بودند.

فولکس واگن، در روز پنج شنبه، از راهنمای سال 2020 خود را به علت بلاتکلیفی در خصوص شیوع ویروس کرونا صرف نظر کرد، زیرا سود عملیاتی این شرکت در سه ماه نخست سال جاری 81 درصد کاهش یافت.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 1043

به "کاهش 52 درصدی فروش خودرو در اروپا به علت شیوع کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش 52 درصدی فروش خودرو در اروپا به علت شیوع کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید