کمیسیون جدید اروپایی سرعت بیشتر در حل بحران های اروپا را وعده داد

به گزارش علی آباد جدید، رئیس آینده کمیسیون اروپایی در آستانه شروع به کار رسمی خود شروعی تازه در این اتحادیه و سرعت بیشتر در حل مسائل آن را وعده داد.

کمیسیون جدید اروپایی سرعت بیشتر در حل بحران های اروپا را وعده داد

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه پاسایر نویه پرسه، اورزولا فون در لاین، رئیس آینده کمیسیون اروپایی یک شروع تازه در اتحادیه اروپا را وعده داده است.

وی در آستانه رای گیری مجلس اروپا درباره تیم جدید کمیسیون اروپایی که امروز (چهارشنبه) انجام می گردد در گفتگویی با خبرگزاری آلمان تاکید نمود که به زودی شهروندانن احساس خواهند کرد که اروپا با قاطعیت سرعت خود را درمسیر حفاظت از آب و هوا، دیجیتالی شدن و همچنین پیشنهادات جدید در مسئله مهاجرت افزایش می دهد.

اگر تیم جدی کیسیون اروپایی به رهبری اورزولا فون در لاین آلمانی در رای گیری امروز مجلس اروپا رای اکثریت را به دست آورد می تواند از اول دسامبر (10 آذر) رسما کار خود را شروع کند. انتظار می رود که کمیسیون جدید اروپایی رای اکثریت مجلس اروپا را با توجه به حمایت اکثر فراکسیون های مجلس از تیم جدید این کمیسیون به دست آورد. البته کمیسیون جدید اروپایی مخالفانی هم در مجلس اروپا دارد و سبزها و چپ ها نمی خواهند به آن رای دهند.

فون در لاین اولین رئیس زن کمیسیون اروپایی است و برای اولین بار بعد از بیش از 50 سال است که دوباره یک آلمانی در راس این نهاد اروپایی قرار می گیرد.

وظیفه کمیسیون اروپایی این است که قوانینی را پیشنهاد داده و بر رعایت قوانین مشترک اروپایی نظارت کند. هر کشور اروپایی با یک کمیسر در کمیسیون اروپایی حضور دارد. البته انگلیس به دلیل انتخابات پیش رو و برگزیت تا به حال هیچ نامزدی را برای کمیسیون اروپایی پیشنهاد نداده و از طرف اتحادیه اروپا به شکایت در دادگاه اروپایی به دلیل نقض معاهده اروپایی تهدید شده است.

ابتدا قرار بود کمیسیون جدید اروپایی در اوایل ماه نوامبر شروع به کار کند که البته این تاریخ به مدت یک ماه به تعویق افتاد چرا که 3 نامزد فرانسه، رومانی و مجارستان برای کمیسیون اروپایی در مجلس اروپا رای نیاورد.

در حال حاضر در اتحادیه اروپا در این باره بحث می گردد که آیا فون در لاین می تواند مسئولیت خود در کمیسیون جدید اروپایی را همچنین در صورت لزوم بدون کمیسر انگلیسی شروع کند .

کشورهای عضو اتحادیه اروپا موافقت خود با تعویق تاریخ برگزیت را به مسئله معرفی نامزدی از طرف انگلیس برای کمیسیون جدید اروپایی منوط دانسته بودند. آن ها براین مسئله تاکید داشتند که تعویق تاریخ برگزیت به هیچ عنوان نباید از فعالیت های این اتحادیه و نهادهای آن جلوگیری کند .

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 آذر 1398 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 584

به "کمیسیون جدید اروپایی سرعت بیشتر در حل بحران های اروپا را وعده داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمیسیون جدید اروپایی سرعت بیشتر در حل بحران های اروپا را وعده داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید