کوه نوردی در پارک ملی یوسمایت آمریکا

به گزارش علی آباد جدید، پارک ملی یوسمایت Yosemite National Park که بخاطر آبشار ها و دیواره های گرانیتی اش مشهور است، جایگاه بعضی از مشهور ترین شگفتی های طبیعی در کشور آمریکا به شمار می رود. این مکان که جزو لیست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است، برای تپه نوردان، کوه نوردان و سرگرمی در یوسمایت، یک نقطه بی همتا و ایده آل محسوب می گردد. این پارک جایگاه یکی از سخت ترین مسیر های تپه نوردی و کوه نوردی نیز می باشد (مسیر Half Dome) و البته برای رفتن به سرچشمه آبشارهای پارک ملی یوسمایت Yosemite Falls، مهم ترین بخش این پارک، ویلچر های مخصوص نیز در اختیار بازدید نمایندگان می گذارد. دره پارک ملی یوسمایت Yosemite Valley در طول سال به روی کسانی که برای تپه نوردی و کوه نوردی به این منطقه می آیند باز است. یک خط اتوبوس دائمی در این دره فعالیت می نماید. بازدید نمایندگان می توانند خودرو خود را روستای Half Dome Village یا روستای Yosemite Village پارک نمایند و به وسیله اتوبوس به نقطه آغاز مسیرهای یوسمایت بروند. مسیر های تپه نوردی و کوه نوردی در طول جاده Tioga Road و جاده Glacier Point Road از اواخر بهار تا اوایل پاییز به روی عموم باز هستند و این باعث می گردد مسیر های محبوب دیگر خلوت تر و خوشایند تر گردند. اگر اهل تپه نوردی یا کوه نوردی هستید و اگر دوستدار طبیعت و طبیعت گردی، به شما پیشنهاد می کنیم قبل از برنامه ریزی سرگرمی در یوسمایت و سفر به پارک ملی یوسمایت این مطلب خبرنگاران را بخوانید :

کوه نوردی در پارک ملی یوسمایت آمریکا

مسیرهای یوسمایت: مسیر آبشار های یوسمایت Yosemite Falls Trail

آبشار های پارک ملی یوسمایت Yosemite Falls، یکی از اماکنی که برای سرگرمی در یوسمایت انتخاب می شوند، زیبا ترین بخش پارک ملی یوسمایت Yosemite National Park هستند که به مانند یک آهنربای تصویری برای تپه نوردان و کوه نوردانی که به سمت دره سرازیر شده اند عمل می نماید. این آبشار ها بلند ترین آبشار های آمریکای شمالی هستند و به واقع یکی از خیره نماینده ترین دیدنی های این پارک به شمار می روند. سالانه افراد زیادی، علاوه بر کوهنوردان و تپه نوردان، برای سرگرمی در یوسمایت به این سمت گسیل می شوند. تپه نوردان و کوه نوردان می توانند از نزدیک این آبشار ها را ببینند و از مسیر آبشار های پارک ملی یوسمایت Yosemite Falls منظره های عالی از دره پارک ملی یوسمایت Yosemite Valley را دیدن نمایند. بعلاوه می توانند یک مسیر دایره ای شکل به طول بیش از 7 مایل را بپیمایند تا به بالای آبشار های یوسمایت Yosemite Falls برسند یا راهی یک مسیر دایره ای شکل 2 مایلی شوند تا به منطقه برسند. مسیری که به بالای آبشار های پارک ملی یوسمایت Yosemite Falls ختم می شود، یک مسیر 2700 پایی است که شما را به جایگاهی می رساند که می توانید هم آبشار ها را از بالا نگاه کنید و هم رودخانه ای که سرچشمه این آبشار ها است را ببینید. آبشار ها در طول بهار که میزان آب جاری در آنها به بالاترین حد ممکن می رسد، در برترین و زیبا ترین حالت خود هستند. زمان کلی پیمودن این مسیر از شش تا هشت ساعت می باشد. در طول مسیر و در بخش هایی که کمی خطرناک تر هستند گارد ریل یا نرده هایی تعبیه شده اند که با گرفتن آنها بتوانید راحت تر و مطمئن تر مسیر را طی نمایید. مسیر آسان تر که به سمت منطقه Columbia Rock می رود، شما را تا تنها 1000 پا بالا تر می برد و در عرض دو الی سه ساعت انجام می شود. البته این مسیر هم سختی های خودش را دارد. از Columbia Rock، شما می توانید منظره زیبای دره را دیدن کنید و اگر یک مسیر کوتاه نیم مایلی دیگر را بپیمایید، نمایی عالی از آبشار های یوسمایت Yosemite Falls در معرض دید شما قرار خواهد گرفت. اگر علاقمند به تپه نوردی و کوه نوردی هستید؛ اما نمی خواهید به تنهایی چنین مسیر های طولانی را طی کنید، می توانید در تور های ویژه یوسمایت با سه درجه آسان، میانه و سخت شرکت کنید.

مسیرهای یوسمایت: مسیر هف دوم Half Dome Hike

یکی دیگر از مسیرهای یوسمایت، مسیر هف دوم Half Dome Hike است. این مسیر از بخش های مشهور پارک ملی یوسمایت Yosemite است که برای سرگرمی در یوسمایت انتخاب می شوند، مسیری است که همه تپه نوردان و کوه نوردان ماجراجو آن را می پسندند و آن را جزو لیست کار هایی که می بایست حتما در طول زندگی شان انجام دهند قرار می دهند. اگر تپه نوردی و کوه نوردی مناسب از نظر شما، پیمودن یک مسیر 14 مایلی در 12 ساعت در ارتفاع زیاد و استفاده از کابل حفاظت است، این مسیر برای شما مناسب ترین است. این مسیر مشهور، مسیر سختی می باشد و احتیاج به برنامه ریزی قبلی دارد. اما اگر به مقدار کافی زمان و انرژی برای پیمودن آن دارید، به انجام آن می ارزد.طی کردن مسیر هف دوم Half Dome Hike برای کسانی که شرایط فیزیکی خوبی دارند ممکن است به مقدار تمام روز طول بکشد. شروع مسیر، مانند خیلی دیگر از مسیر های محبوب این پارک، از ابتدای مسیر میست Mist Trail می باشد و به سمت آبشار ورنال Vernal و آبشار نوادا Nevada بالا و بالاتر می رود. بخش نهایی این مسیر بسیار پر شیب و خطرناک است؛ بنابراین کابل هایی برای آسان کردن و ممکن کردن صعود نصب شده اند. اما رسیدن به همان کابل ها هم بخاطر شیب بالا و خطر افتادن، کار جدی و سختی محسوب می شود. بعلاوه از طرف پارک، ویدیویی به بازدید نمایندگان ارائه می شود تا قبل از گام گذاشتن در این مسیر، بدانند به کجا می روند و چه باید بنمایند. اما به خاطر داشته باشید که این کابل های ایمنی فقط در بعضی از ماه های سال که خطر کمتری وجود دارند موجود هستند و در سایر اوقات سال، برداشته می شوند.

مسیرهای یوسمایت: مسیر میست Mist Trail تا آبشار ورنال Vernal و آبشار نوادا Nevada

یکی دیگر از مسیرهای یوسمایت، مسیر میست Mist Trail است که به بالای آبشار بی نظیر ورنال می رسد، یکی از محبوب ترین مسیرهای یوسمایت است. شما در این بخش می توانید چندین مسیر را با هم ترکیب کنید و به سرگرمی در یوسمایت بپردازید؛ برای مثال مسیر کوتاهی تا پل آبشار ورنال Vernal Fall و سپس مسیر میست Mist Trail تا آنجایی که به آبشار نوادا Nevada Fall برسد. این کار به کوهنوردان اجازه می دهد هر زمان خسته شدند یا نخواستند ادامه بدهند بازگردند و در عین حال، بعضی از برترین منظره ها را در طول راه دیدن نمایند. این مسیر از کناره رود مرسد Merced River شروع می شود و به پل آبشار ورنال Vernal Fall می رسد. این پل از روی رودخانه عبور می نماید و وقتی روی آن بایستید، منظره ها بسیار زیبایی از پایین آبشار ورنال Vernal Fall پیش چشمتان قرار می گیرد. این مسیر 8 مایل طول دارد و شما را 400 پا بالا می برد. بسیاری از کوه نوردان فقط تا پل می روند و باز می گردند؛ به همین علت، این نیمه از مسیر شلوغ تر است. در سمت مقابل پل، مسیر دو قسمت می شود. مسیر جان موییر John Muir Trail به سمت راست می رود و مسیر میست Mist Trail به سمت چپ ادامه پیدا می نماید. مسیر میست Mist Trail در کنار رودخانه پیش می رود و به یک مجموعه پله های سنگی می رسد که 7 مایل دیگر به طول آن می افزایند و 600 پا شما را بالاتر می برند. همانطوری که از نام این مسیر پیداست (میست به معنای مه)، مهی که در اطراف آبشار واقع شده است در تمامی طول این پله ها به صورت دائمی موجود است و ممکن است حتی شما را خیس کند. بسیاری از کوه نوردان، کاپشن های بارانی می پوشند. در نهایت، شما به بالای آبشار بی نظیر ورنال Vernal Fall می رسید و منظرهی کامل از آبشار ها و رود پایین تر از آن پیش رویتان قرار می گیرد. اگر دوست دارید پیاده روی و کوه نوردی طولانی تری داشته باشید، می توانید بالا رفتن از پله ها را تا بالای آبشار نوادا Nevada Fall ادامه دهید. آبشاری که منظره خارق العاده ای دارد. زمانی که برای بالا رفتن تا بالای آبشار نوادا صرف می شود بین پنج تا شش ساعت است که کمتر از 5.5 مایل طول و 2000 پا ارتفاع دارد. مسیر بازگشت شما هم از همین مسیر است. آخر مسیر در ایستگاه 16 اتوبوس های خطی می باشد.

مسیرهای یوسمایت: مسیر دریاچه میرر Mirror Lake Trail

از دیگر مسیرهای یوسمایت، مسیر دریاچه میرر Mirror Lake Trail که به وسیله دیوار های گرانیتی مشهور پارک ملی یوسمایت Yosemite احاطه شده است، یک مکان عالی و خوشایند برای استراحت کردن در یک روز بسیار گرم می باشد و پیمودن آن بسیار آسان است. بعلاوه یکی از برترین نماهای نزدیک از هف دوم Half Dome در این پارک را عرضه می نماید. بسته به میزان انرژی که شما دارید، می توانید دریاچه را مقصد خود قرار دهید یا به دور Tenaya Canyon و دریاچه یک گردش کامل بکنید و در امتداد رودخانه پیش بروید. مسیر بازگشت به دریاچه 2.4 مایل است و حلقه کامل به دور دریاچه 4 مایل طول دارد.بیشتر افراد کوه نوردی خود را از ایستگاه خطی 17 شروع می نمایند؛ اما شروع این مسیر کمی گیج نماینده به نظر می رسد. زیرا مسیر ها در دو طرف رودخانه به سمت بالا پیش می روند. در سمت راست، یک مسیر کوه نوردی و در سمت چپ؛ یک جاده آسفالت است که به تالاب پایین تر از دریاچه میرر Mirror Lake منتهی می شود. اگر قصد دارید فقط به دریاچه بروید، از جاده آسفالت بهره ببرید که شما را به قسمت محبوب دریاچه با منظره های هف دوم Half Dome می برد.

مسیرهای یوسمایت: مسیر سنتینل دوم Sentinel Dome Trail

بسیاری از کوهنوردا برای سرگرمی در یوسمایت مسیر سنتینل دوم Sentinel Dome Trail که بالا تر از دره پارک ملی یوسمایت Yosemite Valley واقع شده است را انتخاب می نمایند. این مسیر منظره های فوق العاده ای است که بدون این که خیلی برای دیدنشان زحمت بکشید و برایتان سخت باشد به شما عرضه می نماید. وقتی از ارتفاع 4000 پایی دره را نگاه می کنید می توانید قسمت های مشهور هف دوم Half Dome و آبشار های پارک ملی یوسمایت Yosemite Falls را از نمایی کاملا متفاوت و مجزا با بقیه مسیر ها ببینید. این مسیر شما را تنها تا ارتفاع 400 پا بالا می برد و بیشتر زیبایی آن وقتی به بالاترین نقطه می رسید آشکار می شود. این مسیر بعلاوه برای عکاسان نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. مسیر از جاده Glacier Point Road شروع می شود؛ جاده ای که به سمت جنوب دره پارک ملی یوسمایت Yosemite Valley پیش می رود. مدت زمان رانندگی از روستای یوسمایت Yosemite Village تا این نقطه یک ساعت است. اما این منطقه معمولا خیلی خلوت تر از منطقه ها دیگر است.این مسیر یک مسیر کاملا فصلی است که تنها در طول ماه های تابستان که جاده باز است، به روی عموم باز می شود.

مسیرهای یوسمایت: مسیر دریاچه های کتدرال Cathedral Lakes hike

مسیر دریاچه های کتدرال Cathedral Lakes hike یکی دیگر از مسیرهاییت که برای سرگرمی در یوسمایت انتخاب می شود. این مسیر بعضی از زیبایی های طبیعی این منطقه را در امتداد جاده Tioga Road به شما عرضه می نماید. شما می توانید به بالا یا پایین دریاچه کتدرال Cathedral Lake بروید که هشت مایل طول می کشد یا این که فقط به یکی از آنها که هفت مایل مسافت دارد. بیشتر کوه نوردان تا پایین دریاچه کتدرال Cathedral Lake که خوش منظره تر و زیبا تر است می روند. مکان زیبا و پر آرامشی که مناسب برگزاری یک پیک نیک دلنشین است. سواحل گرانیتی و کوه های طوسی رنگ اطراف دریاچه با آب آن که رنگ آبی تیره دارد در تضاد هستند و منظره زیبایی را به وجود می آورند. آب آرام دریاچه باعث می شود تصویر قله کتدرال Cathedral Peak در آن منعکس شود. دریاچه ها در ارتفاع 9000 پایی قرار دارند. مسیر از دشت های Tuolumne Meadows شروع می شود و بخشی از مسیر John Muir Trail به شمار می رود. از آنجایی که این جاده فقط در تابستان به روی عموم باز است، این مسیر یک مسیر فصلی محسوب می شود.

مسیرهای یوسمایت: مسیر دریاچه می May Lake Trail و کوه هافمن Mount Hoffmann

اگر در پی یک مسیر برای سرگرمی در یوسمایت ،کوه نوردی کوتاه و خوش منظره در امتداد جاده Tioga Road می شد، مسیر دریاچه می May Lake Trail برترین و ایده آل ترین انتخاب ممکن است. این مسیر 2.5 مایلی شما را تا 500 پا در ارتفاع بالا تر می برد و تا دریاچه می May Lake ادامه پیدا می نماید. منظره های زیبای منظره ها پایین، از جمله منظره کوه ها، جنگل، دره ها و هف دوم Half Dome، باعث مکث شما و منقطع شدن مسیرتان می گردند. شما می توانید زمانی که به دریاچه می May Lake می رسید همانجا بمانید و استراحت کنید یا اگر بخواهید کوه نوردی خود را بیشتر ادامه بدهید می توانید به کوه هافمن Mount Hoffmann در بالای دریاچه صعود کنید. این کار باعث می شود 3.5 مایل به مسیرتان اضافه شود و به مقدار 1600 پا بالاتر بروید. منظره 360 درجه قله کوه هافمن Mount Hoffmann خارق العاده است و تمامی نواحی اطراف از جمله دریاچه می May Lake را در بر می گیرد. دقیقا مانند مسیر دریاچه های کتدرال Cathedral Lakes، این مسیر نیز تنها زمانی که جاده Tioga Road باز است قابل دسترسی می باشد.

مسیرهای یوسمایت: مسیر آبشار برایدال ویل Bridalveil Fall Hike

مسیر آبشار برایدال ویل Bridalveil Fall Hike یک مسیر بسیار کوتاه است که برای سرگرمی در یوسمایت هواداران خاص خود را دارد؛ اما از آنجایی که این آبشار یکی از جاذبه های بزرگ دره پارک ملی یوسمایت Yosemite Valley به شمار می رود، ارزش آن را دارد که در این بخش توقف کنید و مسیر 1.2 مایلی را طی نمایید. می توانید دقیقا به بالاترین نقطه آبشار بروید و مه آن را در حالی که آب آبشار با سنگ ها برخورد می نماید روی صورت خود حس کنید. این مسیر بسیار ساده و کم شیب است؛ بنابراین به زحمت و کوشش زیادی احتیاج ندارد. اگر در حال رفتن به سوی دره Valley در جاده Wawona Road هستید، آبشار برایدال ویل Bridalveil Fall نزدیک اولین نقطه پارک کردن ماشین بعد از تونل است.

مسیرهای یوسمایت: مسیر پایینی آبشار های یوسمایت Lower Yosemite Falls Trail

پارک ملی یوسمایت Yosemite یکی از زیبا ترین پارک های ایالات متحده آمریکا محسوب می شود و آبشار های پارک ملی یوسمایت Yosemite Falls یکی از شگفت انگیز ترین بخش هایی است که در این پارک واقع شده است و افراد مختلفی را برای سرگرمی در یوسمایت به سمت خود جلب می نمایند. مسیر نیم مایلی آسفالت شده ای که به این آبشار ها می رسد، حتی دارای ویلچر های مخصوص برای افرادی که احتیاج به آن دارند نیز هست. در این مکان شما می توانید یکی از زیباترین منظره های آبشار های پایین و بالا را از میان درختان ببینید. برای رفتن به سر مسیر، می توانید از وسایل خطی بهره ببرید یا از روستای یوسمایت Yosemite Village پیاده بروید تا به این مسیر 1.5 مایلی برسید.

منبع: همگردی
انتشار: 11 بهمن 1401 بروزرسانی: 11 بهمن 1401 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 2301

به "کوه نوردی در پارک ملی یوسمایت آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوه نوردی در پارک ملی یوسمایت آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید