یک مقام سابق قطر، به عرب ها درباره تنش میان ایران و آمریکا هشدار داد

به گزارش علی آباد جدید، ایرنا نوشت: حمد بن جاسم آل ثانی وزیر خارجه سابق قطر با انتقاد از بعضی کشورهای حاشیه خلیج فارس که به دنبال افزایش تنش میان ایران و آمریکا هستند، گفت: افزایش تنش ها میان واشنگتن و تهران به درگیری نظامی نمی انجامد، بلکه هدف از آن بازگشت به مذاکره است.

یک مقام سابق قطر، به عرب ها درباره تنش میان ایران و آمریکا هشدار داد

به گزارش پایگاه خبری الخلیج الجدید، حمد بن جاسم آل ثانی وزیر خارجه سابق قطر در صفحه توییتری خود نوشت: تشدید اقدامات آمریکا علیه ایران به رویارویی نظامی ختم نخواهد شد تا کشورهای حاشیه خلیج فارس از آن نفع ببرند.

وی در توییت های خود به کشورهای (عرب) حوزه خلیج فارس هشدار داد که از افزایش تنش ها (میان واشنگتن - تهران) حمایت ننمایند چرا که این تنش ها به رویایی نظامی ختم نخواهد شد و هدف از آنها بازگشت به میز مذاکرات بین ایران و آمریکا در درجه اول است.

وزیر خارجه سابق قطر اضافه نمود: بعضی کشورهای حوزه خلیج فارس رویای شکست نظامی ایران را همانند رویایی که پیش از امضای توافق هسته ای (برجام) درباره شکست نظامی ایران داشتند، در سر دارند، اما این کشورها در همان زمان پس از امضای توافقنامه به ناچار این توافقنامه را ستودند.

وی همچنین درباره فروپاشی شورای همکاری خلیج فارس در نتیجه سیاست های اعضای آن هشدار داده و آن را به نفع دیگران و بخصوص طرف هایی که قصد دارند تا توافق های جدیدی با ایران امضا نمایند، دانست.

ایران روز چهارشنبه بیان کرد که به دنبال تشدید اقدامات آمریکا علیه جمهوری اسلامی، تهران بخشی از تعهدات خود در توافق هسته ای را به تعلیق در می آورد.

در ادامه سیاست های خصمانه علیه کشورمان، ترامپ هفته گذشته با صدور دستوری بخش فلزات و معادن ایران را نیز مشمول تحریم های ظالمانه کرد.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 29 تیر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 273

به "یک مقام سابق قطر، به عرب ها درباره تنش میان ایران و آمریکا هشدار داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک مقام سابق قطر، به عرب ها درباره تنش میان ایران و آمریکا هشدار داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید