اتحادیه اروپا: تصمیم آمریکا در ارتباط با WHO نتایج بین المللی را تضعیف می نماید

به گزارش علی آباد جدید، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از آمریکا خواست تصمیمش مبنی بر قطع ارتباط با سازمان جهانی بهداشت را مورد تجدیدنظر قرار دهد.

اتحادیه اروپا: تصمیم آمریکا در ارتباط با WHO نتایج بین المللی را تضعیف می نماید

با ما سفر کنید و با تور دور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از آمریکا خواست از تصمیم خود در ارتباط با سازمان دنیای بهداشت تجدیدنظر کند.

وی در پیامی توییتری نوشت: ما از آمریکا می خواهیم در تصمیم خود مبنی بر قطع روابط با WHO تجدیدنظر کند. باید از انجام اقداماتی که نتایج بین المللی را تضعیف می نماید، خودداری کرد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز آدینه با ادعای این موضوع که چین به طور کامل بر سازمان بهداشت دنیای سیطره دارد، گفت: تصمیم گرفتیم تا رابطه واشنگتن با سازمان بهداشت دنیای را قطع کنیم.

بر اساس گزارش دویچه وله، در سازمان دنیای بهداشت 194 کشور عضویت دارند. به گفته ترامپ آمریکا هر ساله حدود 450 میلیون دلار به این سازمان پرداخت می نماید.

اتحادیه اروپا پیش از این هم از انتقادهای دونالد ترامپ از سازمان دنیای بهداشت در بحبوحه شیوع ویروس کرونا در دنیا انتقاد نموده بود.

ینس اشپان وزیر بهداشت آلمان امروز در حساب توئیتری خود با اشاره به تصمیم آمریکا در قطع بودجه سازمان بهداشت دنیای نوشت: این یک واکنش ناامیدکننده بود. اگر سازمان دنیای بهداشت به دنبال آینده ای متفاوت است احتیاج به اصلاحات دارد و اتحادیه اروپا باید نقش پیشرو در تامین اقتصادی این سازمان داشته باشد.

ترامپ از شروع همه گیری کرونا در دنیا و در پی ورود آن به آمریکا و قرار دریافت این کشور در صندلی نخست تعداد مبتلایان و قربانیان در دنیا، انگشت اتهام را به سمت دولت چین و سازمان دنیای بهداشت گرفت. بسیاری معتقدند وی با انجام چنین اقداماتی، سعی دارد ناکارآمدی دولت خود در مقابله با کرونا در آمریکا را که تا به امروز جان 103 هزار آمریکایی را گرفته، بپوشاند. به گفته کارشناسان، اقدامات ترامپ علیه این سازمان، در راستا کوشش ها برای از بین بردن کرونا اخلال ایجاد می نماید.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 12 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 1150

به "اتحادیه اروپا: تصمیم آمریکا در ارتباط با WHO نتایج بین المللی را تضعیف می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اروپا: تصمیم آمریکا در ارتباط با WHO نتایج بین المللی را تضعیف می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید