تور ارزان روسیه: اعلام آمادگی تولیدکنندگان ساختمانی بخش خصوصی برای تولیدسالانه 500 هزار واحد مسکونی

به گزارش علی آباد جدید، تهران (پانا) - در نشست دفتر مقررات ملی وکنترل ساختمان با نمایندگان انجمن های صنفی ساختمانی و مهندسی، تولیدکنندگان انبوه بخش خصوصی برای تولیدسالانه 500 هزار واحد مسکونی اعلام آمادگی کرد.

تور ارزان روسیه: اعلام آمادگی تولیدکنندگان ساختمانی بخش خصوصی برای تولیدسالانه 500 هزار واحد مسکونی

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، نشست پیشنهاد قیمت و آنالیز روش های نوین ساخت طرح نهضت ملی مسکن با حضور انجمن های صنفی ساختمانی و مهندسی در ساختمان دادمان و به ریاست حامد مانی فر، مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان برگزار گردید.

در این نشست ابتدا سیاستگذاری دولت در مورد اجرای طرح نهضت ملی مسکن تبیین شد. طرح نهضت ملی مسکن یکی از سیاست های دولت سیزدهم است که احداث 4 میلیون واحد مسکونی را طی چهارسال در برنامه قرار داده است. بر اساس این برنامه، دولت در همراهی با مجلس و با تصویب قانون جهش فراوری مسکن الزامات قانونی برای تامین منابع اقتصادی و بعلاوه تامین اراضی را در برنامه قرار داده است. بر اساس این برنامه اراضی حدود 3 میلیون واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن شناسایی شده است که بخشی از آنها در مرحله تغییر کاربری و الحاق به محدوده منتظر آنالیز و تایید شورای عالی شهرسازی و معماری ایران هستند.

مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان در مورد جمع بندی نشست خود با انجمن های صنفی ساخت و ساز و مهندسی در مورد نحوه و مقدار مشارکت در طرح نهضت ملی مسکن گفت: در نشست با انجمن های ساختمانی و فنی و مهندسی ظرفیت این بخش ها برای مشارکت در نهضت ملی مسکن سالانه 500 هزار واحد مسکونی است که جوانب مختلف آن مورد بحث و گفتگو نهاده شد.

مانی فر با اشاره به تداوم نشست ها و آنالیز ها در مورد مقدار مشارکت بخش خصوصی در اجرای نهضت ملی مسکن، از دیگر پیشنهادهای ارایه شده به وسیله بخش خصوصی را استفاده از روش GC مطرح نمود و اضافه نمود: بر اساس این پیشنهاد که به وسیله بخش خصوصی مطرح شده است، استفاده از خدمات مدیریتی پیمانکاران بزرگ و توانمند برای بکارگیری هرچه بیشتر از ظرفیت های پیمانکاران کوچکتر و در جهت کاهش نقش تصدی گری دولت مورد توجه است.

وی اضافه نمود: در عین حال این پیشنهاد بخش خصوصی باید با دقت بیشتری آنالیز گردد و نقاط ضعف و قوت آن مورد ارزیابی قرار گیرد.

وی درخصوص بهره مندی از صنعتی سازی و کاهش قیمت تمام شده مصالح ساختمانی، اعلام کرد: به منظور صنعتی سازی و رواج آن ضرورت دارد تا در فراوری اجزای ساختمانی تنونظر گردد. هم اکنون بازنگری و ویرایش مبحث 11 مقررات ملی و کنترل ساختمان که در مورد صنعتی سازی است به اتمام رسیده و شورای تدوین مقررات ملی ساختمان نیز به تصویب رسیده است و به زودی ابلاغ و در دسترس عموم قرار خواهد گرفت و با ابلاغ و اجرایی شدن آن میتوان امیدوار بود تا توجه ویژه ای به موضوع صنعتی سازی در ساخت وساز بگردد که به این ترتیب شاهد افزایش سرعت و کیفیت ساخت خواهیم بود.

مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان یادآور شد: چنانچه سازندگان بتوانند ساخت قطعات ساختمانی را از قطعات بلوکی به سمت ساخت قطعات پنلی ببرند و بعلاوه در فراوری بعضی از قطعات ساختمانی همانند اجزای سازه ای به شکل یکپارچه عمل نمایند سرعت ساخت و ساز افزایش پیدا می نماید. در حال حاضر کارخانه ذوب آهن اصفهان پروفیل های نو و یکپارچه فراوری می نماید که در فراوری انبوه مسکن نقش دارد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 5 بهمن 1400 بروزرسانی: 5 بهمن 1400 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 2034

به "تور ارزان روسیه: اعلام آمادگی تولیدکنندگان ساختمانی بخش خصوصی برای تولیدسالانه 500 هزار واحد مسکونی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان روسیه: اعلام آمادگی تولیدکنندگان ساختمانی بخش خصوصی برای تولیدسالانه 500 هزار واحد مسکونی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید