افزایش مبادلات تجاری ایران و عمان به 1.2 میلیارد دلار در امسال

به گزارش علی آباد جدید، سفیر عمان در ایران گفت: میزان مبادلات مالی میان دو کشور ایران و عمان در 5 سال گذشته حدود 200 میلیون دلار بوده و در امسال به 1.2 میلیارد دلار افزایش پیدا نموده است.

افزایش مبادلات تجاری ایران و عمان به 1.2 میلیارد دلار در امسال

به گزارش خبرنگاران ر، سعود بن احمد البروانی امروز 11 بهمن ماه در همایش بزرگداشت روز صادرات و تجلیل از صادرکنندگان برتر استان کرمان اظهار کرد: روابط دیرینه ایران و عمان به قرن های پیش برمی شود و این روابط بر پایه اسلام، حسن همجواری، سرمایه گذاری مشترک، روابط تجاری و اشتراکات اجتماعی راسخ است.

وی اضافه کرد: میزان مبادلات مالی میان دو کشور ایران و عمان در 5 سال گذشته حدود 200 میلیون دلار بوده و در امسال به 1.2 میلیارد دلار افزایش پیدا نموده است.

البروانی توضیح داد: زیرساخت های بسیاری میان دو کشور در 5 سال گذشته ایجاد شده که 6 خط مستقیم هوایی در شهرهای تهران، شیراز، اصفهان و به زودی اصفهان ایجاد شده و چهار خط مستقیم کشتیرانی نیز بین دو کشور برقرار شده است.

وی اعلام کرد: از ابتدای سال 2018 کشور عمان نسبت به حذف ویزای ورودی شهروندان ایرانی به عمان اقدام کرد و دولت جمهوری اسلامی نیز نسبت به حذف ویزای ورودی به خاک ایران اقدام نموده است.

سفیر عمان در ایران گفت: از سفیران دعوت می کنم از سرمایه گذاری بخش خصوصی عمان در کرمان بازدید داشته باشند که نمونه ای از همکاری مالی دو کشور است.

وی اضافه کرد: امیدوارم در امسال شاهد افزایش قابل توجه حجم مبادلات تجاری کشورهای ایران و عمان تحت چتر حمایت اتاق های بازرگانی دو کشور باشیم.

دبیر: زهرا حبیب پور

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 خرداد 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 217

به "افزایش مبادلات تجاری ایران و عمان به 1.2 میلیارد دلار در امسال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش مبادلات تجاری ایران و عمان به 1.2 میلیارد دلار در امسال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید