انسولین قلمی در ایران تولید شد ، ارزان بخرید و درد نکشید

به گزارش علی آباد جدید، رئیس سازمان غذا و دارو از تولید انسولین قلمی در کشور خبر داد و گفت این کالا بیشترین ارزبری دارویی را برای ما دارد.

انسولین قلمی در ایران تولید شد ، ارزان بخرید و درد نکشید

با وبسایت سازمان نظام مهندسی همراه باشید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، محمدرضا شانه ساز رئیس سازمان غذا و دارو گفت: انسولین قلمی با همکاری یکی از شرکت های بزرگ خارجی تولید انسولین قلمی در داخل کشورمان تولید می شود و یک شرکت داخلی نیز در شرف تولید این محصول استراتژیک است.

وی ادامه داد: مطمئن هستیم شرکت های بزرگ خارجی نیز برای حفظ سهم بازار خود به تولید و توزیع انسولین قلمی در ایران ادامه می دهند و بازار خود را در کشور به صورت تولید تحت لیسانس یا انتقال دانش فنی حفظ می کنند چون ایران بازار بزرگی است و تولیدکنندگان خارجی نمی خواهند حتی با وجود فشار آمریکا بازار ایران را از دست بدهند.

رئیس سازمان غذا و دارو اعلام نمود: اکنون، علاوه بر تولیدکننده بزرگ خارجی انسولین که خط تولید خود را به کشور منتقل کرده و یک شرکت ایرانی که به تولید انسولین قلمی پیروز شده است، چند شرکت داخلی دیگر نیز متقاضی تولید انسولین قلمی هستند. آنها مدارکشان را به سازمان غذا و دارو داده اند که مراحل بررسی را طی می کند.

وی اضافه نمود: اگر این تولیدگنندگان وارد چرخه تولید انسولین قلمی شوند، نه تنها دیگر واردکننده این کالا نخواهیم بود بلکه حتی می توانیم صادرکننده هم باشیم.

شانه ساز گفت: انسولین قلمی بیشترین ارزبری دارویی را در کشور دارد و هر سال معادل 600 میلیارد تومان ارز برای واردات این محصول هزینه می شود. دومین بخش دارویی که ارزبری بالایی دارد، فرآورده های خونی هستند که سالانه معادل 400 میلیارد تومان برای واردات این محصولات هزینه می شود.

وی ادامه داد: تولید انسولین تزریقی از سال های گذشته در ایران شروع شده بود اما مصرف انسولین قلمی به علت بدون درد بودن مصرف آن کیفیت زندگی افراد دیابتی را به میزان زیادی بهتر می کند و تقاضای بیشـتر بیماران دسترسی به این نوع انسولین با قیمت مناسب است که با تولید داخلی این محصول مهم به این هدف دست یافتیم.

رئیس سازمان غذا و دارو اظهار کرد: تولید چند قلم محصولات مشتق پلاسما نیز شروع شده اما برای توسعه آن کار جدی تری باید انجام شود زیرا از چند سال پیش به چند شرکت مجوز داده شد که همزمان با تولید پلاسما در کشور، پالایشگاه خون و تولید محصولات نهایی مشتق از پلاسما را نیز انجام دهند که نتوانستند به این تعهد خود عمل کنند اما عزم وزارت بهداشت جزم است که هرچه زودتر راه اندازی پالایشگاه خون را نیز در کشور ببینیم.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 10 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 858

به "انسولین قلمی در ایران تولید شد ، ارزان بخرید و درد نکشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انسولین قلمی در ایران تولید شد ، ارزان بخرید و درد نکشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید