اوکراین قرارداد همکاری با اتحادیه اروپا را امضا می کند

به گزارش علی آباد جدید، به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین، کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز پنج شنبه در بروکسل از امضای قرارداد همکاری اوکراین با اتحادیه اروپا توسط رئیس جمهوری این کشور خبر داد. وی گفت: یانوکویچ به من گفته است که قصد دارد قرارداد همکاری را امضا کند. اشتون این سخنان را در پایان سفر دو روزه خود به اوکراین و دیدار با یانوکویچ اعلام نمود.

اوکراین قرارداد همکاری با اتحادیه اروپا را امضا می کند

این در حالی است که در پی سرکوب خشونت بار اعتراضات در کیف، دولت آمریکا واکنش نشان داد. ین پاسکی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ضمن محکوم کردن این اقدام دولت اوکراین گفت تمام گزینه های دمکراتیک از جمله تحریم ها بر روی میز قرار گرفته است اما تا کنون هیچ یک از این گزینه ها عملی نشده است.

گزارش ها حاکی است وزیر دفاع آمریکا به تازگی در گفتگویی تلفنی با همتای اوکراینی خود در مورد ادامه سرکوب خشونت بار معترضان در این کشور هشدار داده است. گفتنی است اعتراض به اقدام دولت در امضا نکردن موافقنامه همکاری با اتحادیه اروپا، روز گذشته نیز با حضور هزاران نفر در میدان استقلال کیف ادامه یافت که طی آن دهها نفر در درگیری با نیروهای پلیس مجروح شدند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 868

به "اوکراین قرارداد همکاری با اتحادیه اروپا را امضا می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اوکراین قرارداد همکاری با اتحادیه اروپا را امضا می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید