بورل: ترکیه اقدامات مغایر با منافع اتحادیه اروپا را متوقف کند

به گزارش علی آباد جدید، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اظهار داشت این اتحادیه خواهان تقویت روابط خود با ترکیه است، اما قبل از آن ترکیه باید از اقداماتی که با منافع اتحادیه اروپا در تضاد هستند، دست بردارد.

بورل: ترکیه اقدامات مغایر با منافع اتحادیه اروپا را متوقف کند

با ما سفر کنید و با تور تابستان 1400 اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا آدینه شب با انتشار یادداشتی از ترکیه خواست که اقدامات مغایر با منافع اتحادیه اروپا را متوقف کند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

بورل در این یادداشت که در پایگاه اینترنتی سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا (EEAS) منتشر شده است، تأکید کرد: ما خواهان یک ارتباط سازنده [با ترکیه] هستیم و هنوز هم می توانیم راستا تحولات منفی اخیر را تغییر دهیم اما برای اینکه چنین اتفاقی رخ دهد، اقداماتی که تجاوزکارانه یا مغایر با منافع اتحادیه اروپا محسوب می شوند، باید [از سوی ترکیه] متوقف شوند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بخش دیگری از یادداشت خود درباره روابط ترکیه و اتحادیه اروپا توضیح داد: روابط با ترکیه دارای ریشه های تاریخی عمیقی است اما به نظر می رسد راستای که ترکیه اکنون در پیش گرفته است، این کشور را از اتحادیه اروپا دور خواهد نمود.

وی اضافه کرد: این مسئله نه تنها به مسائل داخلی آن به ویژه بحث آزادی های اساسی مربوط می گردد، بلکه فعالیت ها و دخالت های خارجی این کشور را نیز در بر می گیرد. در سال 2020 دخالت های خارجی ترکیه چه در سوریه و چه در عراق و لیبی با شدت بیشتری دنبال شده است. دخالت ترکیه در ناگورنو ـ قره باغ به پیروزی بزرگی برای جمهوری آذربایجان منجر شد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ادامه این یادداشت تلویحاً اعتراف کرد که نفس دخالت خارجی ترکیه در سایر کشورها برای اتحادیه اروپا نگران کننده نیست، بلکه این جهت دخالت است که باعث نگرانی مقامات اروپایی شده است.

بورل در این خصوص گفت: ترکیه به یک قدرت منطقه ای بدل شده و به موفقیت های غیرقابل انکاری دست یافته است اما متأسفانه در موارد معدودی، سیاست ها و شیوه کار ترکیه در عرصه بین المللی با اتحادیه اروپا هم راستا نبوده است.

.+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 بهمن 1399 بروزرسانی: 3 بهمن 1399 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 1496

به "بورل: ترکیه اقدامات مغایر با منافع اتحادیه اروپا را متوقف کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بورل: ترکیه اقدامات مغایر با منافع اتحادیه اروپا را متوقف کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید