خبرنگاران کرونا و اعتراضات عمومی اقتصاد شیلی را آسیب پذیر کرد

به گزارش علی آباد جدید، تهران- خبرنگاران- بحران کرونا ، کاهش صادرات و افزایش بیکاری در پی ماه ها اعتراض به نابرابری مالی و اجتماعی اقتصاد کشور شیلی در آمریکا جنوبی را آسیب پذیر نموده است.

خبرنگاران کرونا و اعتراضات عمومی اقتصاد شیلی را آسیب پذیر کرد

به گزارش روزنامه نیویورک تایمز، شیلی یکی از کشورهای آمریکای جنوبی است که وابسته به صادرات محصولات کشاورزی و معدن است، اما براساس گزارش گمرگ این کشور در ماه آوریل (فروردین)، ارزش محموله های صادراتی این کشور در سه ماه اول سال تقریبا 9 درصد کاهش یافته است.

شیلی در اواخر سال 2019 شاهد اعتراضات سراسری بود و هم اکنون نیز با بحران جدید ویروس کرونا روبرو شده است.

در حالی که بخش مهم معدن شیلی توانسته از بدترین اعتراضات و شیوع ویروس کرونا مصون بماند، اما داده های گمرک نشان می دهد که ارزش صادرات محصولات کشاورزی، سبزیجات، ماهی قزل آلا و محصولات جنگلی در سه ماهه اول کاهش یافته و خدمات دنیاگردی نیز رکود داشته است.

هرنان فریگولت اقتصاددان دانشگاه سانتیاگو گفت: عادی سازی شرایط مالی بویژه در بخش تجارت و خدمات بسیار تدریجی خواهد بود. مردم می ترسند و بحران سلامتی احتمالاً تا ماه سپتامبر (شهریور-مهر) ادامه خواهد یافت.

به دنبال شیوع ویروس همه گیری کرونا در سرتاسر دنیا، شیلی ابتلای هشت هزار نفر به بیماری کووید 19 را تایید نموده و هم اکنون این کشور دارای یکی از بالاترین آمارهای ابتلا به کرونا در میان کشورهای آمریکای لاتین است.

شیلی برای مهار کرونا در اوایل ماه مارس (اسفند) مرزهای خود را بست و بسیاری از مراکز پایتخت سانتیاگو برای جلوگیری از شیوع ویروس بسته شده اند.

علاوه براین، مراکز خرید، مدارس، سالنهای سینما و مراکز خدمات غیر ضروری نیز تعطیل شده اند.

بانک مرکزی شیلی که پیش از این چشم انداز مالی کشور را با رشد 5. 0 تا 5. 1 درصد در سال 2020 پیش بینی کرد اکنون از این ارزیابی عقب نشینی نموده و معتقد است این ارزیابی محقق نخواهد شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 22 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 1052

به "خبرنگاران کرونا و اعتراضات عمومی اقتصاد شیلی را آسیب پذیر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کرونا و اعتراضات عمومی اقتصاد شیلی را آسیب پذیر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید