روسیه بر نظام امنیت جمعی در منطقه خلیج فارس تاکید نمود

به گزارش علی آباد جدید، ایرنا نوشت: وزیر خارجه روسیه، برجام را توافق عظیم دیپلماتیک و سیاسی دانست و بر لزوم استقرار نظام امنیت جمعی در منطقه خلیج فارس تاکید نمود.

روسیه بر نظام امنیت جمعی در منطقه خلیج فارس تاکید نمود

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

سرگئی لاوروف روز سه شنبه در نشست مجازی شورای امنیت سازمان ملل متحد که با ابتکار روسیه با موضوع آنالیز جامع شرایط خلیج فارس برگزار گردید، این مطلب را مطرح نمود.

وی با یادآوری افزایش تنش در ابتدای سال جدید میلادی که می رفت تا به یک جنگ عظیم در خلیج فارس تبدیل گردد، افزود: به هرحال از بدترین سناریو جلوگیری شد و ما شاهد آرامش در صحنه بودیم.

وزیر خارجه روسیه با تقبیح رفتارهای یکجانبه ادامه داد: ما به تعلیق تحریم، فشار، التیماتوم و رفتارهای تحریک آمیز نیازمندیم.

لاوروف توافق هسته ای ایران را ابزاری مهم در جلوگیری از تشدید تنش نامید و افزود: برجام یک توافق عظیم دیپلماتیک و سیاسی بود که درگیری احتمالی نظامی را به عقب راند و رژیم منع گسترش سلاح اتمی را تقویت کرد.

وی توضیح داد: روسیه همراه با دیگر اعضای مسئول در این توافق بر اجرای کامل آن متعهد است.

وزیر خارجه روسیه، جلوگیری از تنش و درگیری در منطقه خلیج فارس را نیازمند یک نظام امنیت جمعی دانست و گفت: این هدف برگزاری نشست مجازی رئیس جمهوری پوتین با سران اعضای شورای امنیت همراه با آلمان و ایران بود.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 6 آذر 1399 بروزرسانی: 6 آذر 1399 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 1387

به "روسیه بر نظام امنیت جمعی در منطقه خلیج فارس تاکید نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه بر نظام امنیت جمعی در منطقه خلیج فارس تاکید نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید