روسیه درباره اقدامات آمریکا علیه سازمان بیانیه صادر کرد

به گزارش علی آباد جدید، فارس نوشت: وزارت امور خارجه روسیه روز یکشنبه (امروز) در بیانیه ای گفت که واشنگتن در کوشش است تا با ایجاد مانع برای ویزا هیات نمایندگان کشورها و نادیده دریافت تعهدات خود در تامین بودجه سازمان ملل، در کار این سازمان کارشکنی کند.

روسیه درباره اقدامات آمریکا علیه سازمان بیانیه صادر کرد

براساس گزارش خبرگزاری روسی تاس، این وزارتخانه همچنین گفت: گفتنی است که آمریکا به مدت نسبتا طولانی یک بدهکار بزرگ بوده است. بدهی آمریکا به بودجه متعارف سازمان ملل بیش از یک میلیارد دلار است. واشنگتن به طور آشکار در کوشش است تا همراه با سیاست متعصبانه و غیرقابل پیش بینی خود در مسئله صدور ویزا نمایندگان کشورها و استفاده از اهرم های اقتصادی، در کار سازمان ملل خلل ایجاد کند.

این وزارتخانه همچنین خاطرنشان کرد که این وضعیت، دبیرخانه شورای امنیت سازمان ملل را مجبور نموده تا سیاست اقتصادی سخت گیرانه ای را به کار گیرد، به عنوان مثال از اواسط اکتبر سال 2019 (مهرماه) شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل تنها دو جلسه در روز برگزار می نمایند، در حالی که پیش از این دیپلمات ها اغلب جلساتی در عصر و شب نیز داشتند.

علاوه بر این، حجم اسناد قابل ترجمه به 6 زبان رسمی در سازمان ملل محدود خواهد شد. همچنین این سازمان هزینه های برق، تهویه و خدمات امنیتی را هم کاهش می دهد.

پیش از این، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل به کشورهای عضو هشدار داد که این سازمان با بحران شدید اقتصادی روبرو است و از آنها خواست تا اقتصادیات سالانه خود را بپردازند.

بودجه سازمان ملل برای سال 2018- 2019 بدون لحاظ کردن بودجه عملیات صلح بانی 5.4 میلیارد دلار است.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 3 آذر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 544

به "روسیه درباره اقدامات آمریکا علیه سازمان بیانیه صادر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه درباره اقدامات آمریکا علیه سازمان بیانیه صادر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید