روش های برای از بین بردن بوی بد دهان

به گزارش علی آباد جدید، بوی بد دهان، مسئله ای آزار دهنده ای است که در روابط اجتماعی مشکل آفرین است و موجب شرم و خجالت می گردد و با شناخت علت و درمان آن مشکل خود را رفع کنید. در این مطلب با 7 راه آسان برای مبارزه با بوی بد دهان با استفاده از چیزهایی که شما احتمالا در خانه وجود دارد آشنا می شوید.

روش های برای از بین بردن بوی بد دهان

جوش شیرین یکی دیگر از دهانشویه طبیعی است

از دهانشویه های طبیعی بهره ببرید و بوی بد دهان خود را از بین ببرید:

-برگ نعناع یاری می نماید بوی بد دهان از بین برود و نفس شما تازه گردد.

-ادویه جاتی مانند گل میخک، هل و دانه رازیانه برای مبارزه با بوی دهان عالی هستند.

-جوش شیرین یکی دیگر از دهانشویه طبیعی است که به راحتی در دسترس است. به سادگی یک قاشق چای خوری جوش شیرین را در یک فنجان آب حل کنید و از آن برای شستشو دهان خود بهره ببرید. همچنین شما می توانید روی مسواک مرطوب خود جوش شیرین بریزید و از آن برای تمیز کردن دندان بهره ببرید.

-چای ساخته شده از برگ های شنبلیله دارای یک خوشبو نماینده دهان و دندان است. روز خود را با نوشیدن یک فنجان از آن آغاز کنید.

بزاق مانع از رشد باکتری ها می گردد

حفظ هیدراته بدن دارای مزایای زیادی برای سلامتی است و جلوگیری از بوی بد دهان فقط یکی از آن هاست. بزاق مانع از رشد باکتری ها و آب برای حفظ غدد بزاق موثر است. آب آشامیدنی برای جلوگیری از رشد باکتری ها و نفس بدبو ناشی از رطوبت ناقص و بزاق در دهان است.

خوردن پیاز باعث کشته شدن 4 گونه از باکتری های مختلف می گردد

به چیزی که می خورید دقت کنید: برخی از غذاها باعث بوجود آمدن بوی بد دهان می شوند، بنابراین بهتر است اگر مایلید دهان خوشبو داشته باشید از خوردن آن ها بپرهیزید. پیاز و سیر شایع ترین متخلفان است که باعث بوجود آمدن بوی بد دهان می گردد، اما به یاد داشته باشید که پیاز را به طور کامل از حذف نکنید، زیرا تحقیقات نشان می دهند که خوردن پیاز باعث کشته شدن 4 گونه از باکتری های مختلف می گردد که می توانند منجر به پوسیدگی دندان و بیماری لثه گردد. همچنین از مصرف غذاهایی که فروکتوز یا اسید زیاد دارند، خودداری کنید زیرا آن ها رشد باکتری را زیاد می نمایند. اگر گرسنه هستید، سعی کنید سیب یا مقداری ماست بخورید. سیب ها حاوی پکتین هتروپلی ساکارید است که به فراوری بزاق دهان یاری می نماید و ماست یاری می نماید تا باکتری ها را در دهان کاهش دهد.

زبان خود را تمیز کنید

زبان شما می تواند یک زمین پرورش دهنده برای باکتری های بد بو باشد. بعد از اینکه دندان هایتان را مسواک زدید، از مسواک خود یاری بگیرید تا زبان خود را از هر گونه باکتری یا پلاک پاک کند. شما همچنین می توانید از tongue scraper بهره ببرید.

مسواک زدن یاری می نمایند که مواد غذایی باقی مانده در دهان از بین ببرید

دو بار در روز مسواک بزنید: دندان هایتان را دوبار در روز بشویید و حداقل یک بار نخ دندان بهره ببرید. مسواک زدن و نخ کشیدن یاری می نمایند که مواد غذایی باقی مانده در دهان و باکتری های ایجاد نماینده بو را از دهان از بین ببرید.

سیگار کشیدن باعث می گردد که به لثه ها آسیب برسانید

باکتری ها در پایه دندان جمع می شوند. بیماری های لثه باعث بوی بد دهان می شوند. برای داشتن لثه های سالم، خمیر دندانی را انتخاب کنید که حاوی فلوراید باشد. همچنین سیگار کشیدن را ترک کنید، زیرا سیگار کشیدن سیستم ایمنی بدن را تضعیف می نماید و به شدت با مسائل مربوط به لثه ارتباط دارد. همچنین سیگار کشیدن باعث می گردد که دندان های شما بعد از آسیب رساندن به لثه ها دچار مشکل شوند.

مالیدن پوست میوه

قبل از اینکه آن را به دندان های خود بمالید پوست میوه مرکبات مانند لیمو یا پرتقال را بشویید. این کار نه تنها نفس شما را خوشبو می نماید، بلکه اسید سیتریک آن نیز غده های بزاق را تشویق می نماید تا بیشتر از بزاق فراوری نمایند که دفاع طبیعی دهان در برابر نفس بدبو و اسیدهای پلاک ایجاد نماینده دندان است.

منبع: زندگی آنلاین

منبع: همگردی
انتشار: 24 شهریور 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 343

به "روش های برای از بین بردن بوی بد دهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روش های برای از بین بردن بوی بد دهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید